Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Älgen skrev 2012-03-29 18:16:37 följande:
    det blir den 14 som jag trodde Chiqita!

SÅ länge hoppas jag verkligen inte att chiq ska behöva vänta på att lillen vill komma ut !

Men om du står ut med att vara gravid en vecka till chiqita, så är skärtorsdagsbarn riktiga guldklimpar. Tror du inte på mig så fråga Tessan. Hennes M är dem andra skärtorsdagsgossen här inne - utöver Lucas .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Mrs Firren: Jag hade inte heller högre temp än vanligt i under graviditet, och jag fick då aldrig någon "inbyggd kamin" så att jag ville gå ut i t-shirt mitt i vintern som en bekant sa att man "skulle". Tror det är väldigt olika. Jag ligger runt 36,5 i normalfall.

• Milla C
    Glassgrisen skrev 2012-03-30 08:44:57 följande:
    Milla - jag hade ju bokat skärtorsdagen .

Innan Emil föddes så mådde jag illa drygt en vecka innan, och sedan i söndags har jag haft ett diffust illamående till och från. Men det har dessvärre gått över nu, såvida jag inte inbillade mig . Annars samma som innan, endast några SD varje dag när jag vilar. Ja, som sagt jag väntar gärna minst en vecka till. På lördag ska mannen och jag ha date hemma när sonen har gått och lagt sig, och jag njuter av att kunna vara för mig själv den sista tiden {#emotions_dlg.flower}. Det hjälps ju till att vi har haft sommarvärme i en vecka Solig
    Ja, just det. Så var det ju !

Ingen av mina barn har velat tala om i förväg när de planerade att komma ut. Helt plötsligt har jag bara fått värkar . Visst hade jag SD när jag väntade Lucas, men de ändrade inte karaktär något i slutet eller så.

Barba: Hade det varit vilken annan förskola som helst utom den J går på hade jag rått dig att tala med personalen. De/vi brukar inte vara så svåra när det gäller att vara ledig för att vila och ha barnen på förskolan samtidigt. Men när det gäller er förskola tror jag faktiskt att jag avråder ifrån att prata med dem...
  • Milla C

Kasper: Så där och mer mage än så har jag också på kvällarna - och då finns det ändå ingen bebis däri ! Nej, skämt åsido så tror jag också att en stor tröja eller en tunika "gör susen". Vet exet om att du varit till Danmark för syskonförsök? För annars tror jag inte att han skulle lägga märke till det -inte om han är som de flesta karlar jag känner iaf .

Som ni kan se ligger jag och sover och njuter av en sovmorgon .

• Milla C
    Glassgrisen: Jag menade inte på något sätt att det är normen att allt börjar "pang, bom" - bara att det gjort det för mig. Jag gick också och letade tecken i flera veckor innan det var dags för Lucas att födas. Senast dagen innan skärtorsdag sa jag till en av förskollärarna att jag aldrig trodde bebisen skulle komma ut - men han är född på skärtorsdagsmorgonen .
    När jag väntade Gabriel var jag helt inställd på att gå ett par dagar över tiden, så när värkarna började på BF-1 blev jag ganska paff.
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till lille Hugo chiqita! {#emotions_dlg.flower}
  • Milla C

Glassgrisen: Jag trodde vi hade bestämt att lillasyster ska komma på skärtorsdagen !

Här kom barnen på BF-1 och BF-5 förresten...

• Milla C

Barba: Jag tänkte faktiskt också när jag läste ditt inlägg att jag gärna hade varit med och hälpt dig. Tyvärr tror jag inte att det funkar med mitt jobb - men det vore onekligen häftigt att få stå vid sidan och coacha när man ju vet vad det är som händer och ung. hur det känns.

Glassgrisen: Skulle inte förvåna mig om hon kommer imorgon bara för att hon inte får .

• Milla C

Barba: Min man tog heller inte upp någonting om det som komma skulle, utan det var jag som fick driva allt sånt prat - även om han deltog i själva diskussionen när vi väl hade den.

Tror du att systrarna skulle kunna vara stöttande om du bad dem? Om ni hade en diskussion om vad du ville ha av dem innan det var dags? Själv skulle jag inte vilja ha någon av mina systrar med på em förlossning: Den ena ger upp för minsta motgång och den andra tycker att man är "sjåpig" om man erkänner att det gör ont att föda barn öht . Men, det är ju jag och mina systrar det .

• Milla C

Eshack: Fullspäckad dag ! Mysiga M .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8