Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Uff, i natt har jag verkligen inte haft en bekväm sovställning. Vaknade av rejält ont i höften och när jag sakta försökte vända mig stramade det ordentligt i både fogar och magen.. Märkte rätt snart av (det jag egentligen visste) att jag inte kan sova på höger sida så det var bara att vända sig tillbaks.. Ajajaj i magen igen men efter lite bökande fick jag väl till det något så när..

Zenobia: om det får dig att må bättre får du väl be dem dra åt h-ete då Nej skämt åsido, förstår om det är lite extra tungt nu.. Men försök komma ihåg att du är en underbar mamma som vet bäst när det gäller dina barn, i alla lägen! Kram

Firren: Det där är ju ett dilemma.. Man får ont när man sitter mjukt, när man sitter hårt, när man står, när man går.. Vad ska man göra liksom!?! Hoppas det lugnar sig snart för dig.. Kram!

• chiqita

Foglossningsbälte är nog bra, men de använder sig inte av sådana här i Norge.. Alternativt har de men att det kallas något helt annat. Fick värsta känningarna av fogarna när jag suttit ner för en kopp te, så skulle jag vända mig om för att resa mig upp och fasen vad det högg till. Precis som på nyåret fast värre. Så underligt att det bara kan komma tillbaka efter att ha varit lugnt en period och "bara" ömmat i bakre fogarna när jag rört på mig.. 
    Kan ju vara så att nattens höftont var någon typ av förkänning.. Nu ska jag i a fall försöka sova och så får jag hoppas att det inte är värre i morrn.  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Såg nu att de visst har sådana bälten i Norge också, bekkenbelte heter det visst. De avråder dock längre användning då det kan ge fel hållning. Någon som vet vad de säger om det i Sverige? Här menar de visst att man enbart ska avända det vid kortare perioder av smärta.. Fungerar det även vid känningar i framfogen? 

• chiqita
    Älgen: Tycker du gör helt rätt i att ta 4 dagar.

Totalego nu, men fy h-ete vad jag har ont idag. Efter nära 2 veckor av minimal smärta slog det till igår när jag förberedde mig för att resa mig från stolen och särade aaaaningens på benen så bara small det till och därefter ännu en gång. Så idag kunde jag helt plötsligt inte resa på mig och började må illa, nästan som att jag höll på svimma. Efter det kan jag enbart ta mig fram med kryckor. Helt sjukt alltså, att det bara kan komma så där plötsligt.. helskumt.. 
  • chiqita

Älgen: Jo visst, märkligt och trist och med största sannolikhet kommer det att bli värre om jag inte vilar skulle jag tro... Men men.. mannen har sagt att han fixar allt som ska göras för mat och så och det känns ju bra i a fall

• chiqita
    FruFisk: Ligger inte i stockholm utan på nätet, men det kan vara värt att kolla in Asos webbutik. De säljer en hel del mammakläder och tror de har både små och stora storlekar. Lite kul att köpa kläder som inte alla andra har tycker jag  

Uff, ont i dag också och osäker om jag faktiskt ska ta mig till bassängträningen i morrn eller hoppa det igen.. De säger å andra sidan att det ska vara bra att gå på det så kanske kanske kan det göra lite skillnad  
  • chiqita
    tiidjej: Inget tips tyvärr...  

Hoppas alla haft en fin helg. Här har foglossningen hållit i sig tyvärr men tänkte att jag skulle försöka ge bassängträningen en chans till i morrn...  
  • chiqita

Hjälp vad lillebror pressar nu.. molar som attan i svanken och ilar stundtals där nere.. Förvärkar? Något känns bara så annorlunda.. 
    Ska gå sova och hoppas det lugnar sig för det måste det bara göra... 

• chiqita

Kan inte heller sova.. Massa konstiga känningar och illamående och kan inte alls slappna av.. Hoppas du sover nu Piggley..

• chiqita

Här känns det bara konstigt nu.. Mår mer och mer illa (igen), det har tryckts och pressats neråt massor under natten, ilat, stundtals gjort ont i magen och långt ner, molningar i ryggslutet.. Men inte som värkar, möjligen förvärkar.. SD så fort jag gått upp.. Det enda som tar bort illamåendekänslan har varit att sitta på toa.. inte så att jag behöver göra något utan bara att jag sitter där är tillräckligt.. Kunde inte vara med på alla övningar på bassängträningen då det satte fart på pressandet igen.. 
    Tror att kroppen förbereder sig för det som komma skal.. jag hoppas dock att det dröjer några veckor till, ska ju på SPA den 9e februari.. Får se vad BM säger när jag kommer dit på onsdag.. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8