30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Oj, vad skrev jag förut, jan menade ju att det blir väldigt tidigt för Elas bebis att komma ut före min
Oj, vad skrev jag förut, jan menade ju att det blir väldigt tidigt för Elas bebis att komma ut före min
Idag blir det färska räkor och havskräftor, MUMS! Det enda som saknas är vinet, men om ett tag så kanske man får smaka en mun eller två Jag tycker det är jättekonstigt, för under båda graviditeterna så tycker jag att vin smakar gräsligt!
Det blev visst bara kräftor igår, räkorna var så dyra så maken valde att köpa mer kräftor istället. Jag var så mätt att jag knappt kunde röra mig efteråt och då åt jag En macka till...
Underbart med påfyllning, kanske några tjyvläsare som gav sig till känna där VÄLKOMNA allihop!
Idag ska vi åka till Pop och köpa lite bebiskläder, något att åka hem från BB i iaf... Kollade på KappAhl och Lindex i vecckan men kläderna var ju SÅÅÅ tråkiga, allt var blått eller rosa och om det inte var det så var de skrikiga. Bamses kompis Vargen vill jag ju inte ha på första klädesplagget , han är ju inte ens snäll!
Tack Ela, jag tänkte inte vänta till jul och jag antar att du inte vill föda FÖR tidigt
Dax att sätta fart med dagen, har tvättat lite bebiskläder idag igen, det verkar som jag hittat ett vinnande koncept nu. Först sköljprogram med ättika, sedan vanligt tvättprogram med tvättmedel ch sköljmedel och lite bikarbonat i tvättmedelsfacket. (De har varit utlånade och luktade mögelhus när jag fick tillbaka dem)
Ellie: Här hade de dessutom 40% på en del grejor för att det var jubileum Köpte en body ett par "jeans" (i mjukistyg), ett par strumpor som matchade bodyn, en "halsduk/snusnäsduk" i trikå som H föll för och en babyfilt. Detta är nog vad som blir i förväg, sen får vi se vad det blir för kön... H föddes ju i juni och det var 25.30 grader förstqa veckorna så vi har ju mest tunna babykläder.
Har köpte en windfleece från Pop som bebisen borde klara sig med i början så får vi se om det behövs nåt tjockare sen. Hur har ni andra gjort? Jag tänker att man inte kan ha för tjockakläder i bilen (har alltid kupévärmaren på timer så bilen är varm när man ska åka), i vagnen har man ju åkpåse över overallen. Behövs det tjockare overall då?
Sara: Me nån måste ju göra på nåt annat sätt Klart det blev lite annorlunda när de var två!
Är lite orolog för min pappa, han hade jättehuvudvärk idag, för nån timme sen började fötterna/benen domna så mamma åkte in med honom till sjukhuset. Hoppas det inte är nåt allvarligt!
Zeeda: Vi började med att dra ut nappen när H somnat Det var rätt länge hon bara hade den är hon somnade. Sen bytte hon napparna mot födelsedagspresenterna på morgonen på treårsdagen På kvällen var hon lite fundersam men vi hade pratat om det ett par veckor innan så det var helt OK.
Tack Zeeda, då räcker det nog med fleeceoverall för lite också!
Ela: V har också köpt en windstoppermössa från Pop, Om jag bär i Babybjörnen så tar jag makens jacka, så kan jag ha bebis innanför . Conclusion: Ingen tjockare overall behövs
Härligt med nya kläder. Min påse mammakläder hade utökats till tre när jag fick tillbaka den från två vänner Visst är det bra! Undrar vad jag ska göra med dem om en månad?
Pappa är bättre, men får stanna till imorgon. De misstänker en liten propp, men kunde inte hittta den på datortomografi (heter det så?). H ska hälsa på honom imorgon, längtar så efter morfar
Funderar på bröstpump, har bestämt mig för att köpa en elektrisk denna gången. Hade en handpump från Medela förra gången som var KASS! Hyrde på sjukhuset en elektrisk och den var UNDERBAR!! Har ni några tips om vilken som är bäst? Jag har ju rätt stora bröst (70 H), spelar det någon roll tror ni? Tänkte ju köpa en i förväg så att jag har den när liten kommer, fick en massa mjölkstockningar sist och det var inte roligt . Vill ha en rejäl pump att pumpa loss stockningarna med
Har varit hos bm idag, nu hade magen poppat till sig, nästan tillbaka på samma kurva den har varit förut (hade ju inte vuxit alls sist). Hjärtljuden bra och hon sa att det är vårdcentralen som sjukskriver mig isf, så jag har tid där 13.30, ska bara hämta H först.
Cissi: Ska genast kolla upp medela swing!
Väntar på att damen på försäkringskassan ska fråga sin kollega, betyder det att man inte är något normalfall? Bara 45 min kö för att komma fram