Inlägg från: Fredrika Bremer |Visa alla inlägg
  • Fredrika Bremer

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tittar in och hejar på Ela och Spike! Vet att du är sådär med dina svärisar... Men det är inte läge att kommendera dem att komma ner och bo hos er en vecka? Den körde vi. Sedan märkte inte dotra att vi var borta ens, värkarna startade när hon gott och lagt sig, och pappa var tillbaka hemma till hon vaknade på morgonen (lillasyster född på småtimmarna). Allt kommer gå fintHjärta

• Fredrika Bremer

Tack Ela för din fina förlossningsberättelseHjärta Omvälvande för storasyrrorna förstås. Vi fick rådet av dagis att ha stor tjejen där första veckorna efter nya bebins ankomst både för hennes och vår skull, för att normalisera hennes vardag. Om dagis är öppet kanske ni kan höra med dem om ni kan förkorta jullovet, de är ju ofta flexibla med sånt. Kram - ni måste ju få sova!

Och - gott nytt alla fina mams!Skål

• Fredrika Bremer

MEN KNASE, vilken nyhet, grattis!!!!!! Ska tänka på dig i morgon!

Jag hade förstått det som att faran med sidläge är att de rullar över på mage. Lillan sover på sidan, eftersom hon samsover 1 mm ifrån mig har jag stenkoll på att hon inte hamnar på mage. Det tycker jag är ok.

minim, jag tog alltid illa upp när folk sa att min älsta var smal... Barn ska ju vara tjocka

• Fredrika Bremer

Jag är ju alldeles efter, men jag måste ju bara svimma lite av underbar-het och lycka över Fijis nyheter. Grattis gumman! Å vad jag tänker på dig och skickar all omtanke inför de kommande 32 veckorna

Kram Knase, vad jobbigt, minns ju att du hade det tufft sist....

• Fredrika Bremer

Kram Knase Om du blir sjukskriven kan din dotter gå fler timmar på dagis, ett tips ifall du vill det... Det var tufft bara att vara "vanligt" gravid och ha ett barn att ta hand om , kan inte tänka mig hur du har det...
    Kul fler kids för Vika förresten

RS! Skräck! Usch det är läskigt tycker jag, krya på sig!

• Fredrika Bremer
    Piggley Wink skrev 2011-02-16 22:59:41 följande:
    Ela: Precis, det måste ju vara super att kunna ha bebis på höften utan att "skjuta ut den" och bli sned, om man gillar att ha bebis just på höften. Ortopeden är förmodligen inte insatt i alla Jag har dock en kass höft efter en flygtur av en häst in i en vägg, så jag kan inte bära på höften ändå...
    Neee, man har inte bebis på höften man avlastar via höfterna alltså (eller midjan, beroende på hur man knäpper). Precis som med en bärsjal alltså. Största argumentet för ergo är kanske också att det är en mycket mer ergonomisk ställning för barnet, med benen isär, bättre än "dinglande" Babybjörn
    /Ergokramare
  • Fredrika Bremer

Å vad spännande med två bf i krokarna

Här är jag mest nojig, v 17 och två veckor till RUL. Tyckte att jag kände lite fosterrörelser för några veckor sedan, men har inte känt nåt på en vecka. Vet ju att det är för tidigt att gå på fosterrörelser dessa veckor... Gah, vill bara ta mig till RULoch få veta att allt är ok och sedan börja våga hoppas på riktigt...

Hoppas ni får ordning på kvällarna fru Fisk och att hon gillar gröten! Det går ju bra att fortsätta amma huvudsakligen ändå (har ammat min senaste i två år, inga problem att kombinera med annan mat)

• Fredrika Bremer

Hej Jossan! Jag är också på tjocken(men har lite skraltig närvaro på FL). Hoppas att du snart landar i det hela och mår bättre{#emotions_dlg.flower}.
    (och syskonvagn skulle jag skippa om jag var du)

• Fredrika Bremer

Vi 4 (5!), så himla glad att se dig här! HjärtaHjärta Den här graviditeten slutade jag med huskurer och salta kex mot illmåendet och fick Lergigan Comp utskrivet - så värt det!! Just do it! Varför kämpa sig blå mot illamåendet när det finns mediciner som förhoppningsvis funkar - den extra energin behöver man till annat

Å, jag fantiserar också lite om en fyra trots att jag unnar vår familj lite lugn och ro efter detta. Ffa är jag väldigt tveksam till att kassera vårt sista frusna embryo - vill ha det kvar i minst fem år till som en dröm om fyran (trots att vi verkar kunna bli spontangravida nu). Men det är skönt att vila i att det blir bra vilket som, tycker jag.

• Fredrika Bremer

Cilla,det finns också en receptfri bakteriedödande salva på apoteket som vi har kört på svinkoppor. Det går över av sig själv men kan ta ett tag... Vid svåra fall skrier de ut antibiotika men det har vi aldrig lyckats få...

Vi 4 LERGIGAN!! Ring din bm så fixar hon det. Jag fick det av bm utan att behöva träffa läkare, hon bara bad klinikens läkare att skriva ut det på distans. Även om orsaken till illamåendet är underbar ska man ju orka med vardagen också.

• Fredrika Bremer

Vi 4, stor kram, väntan på VUL är verkligen outhärdlig Hoppas nu de tar hand om dig ordentligt och kanske ger er en tid om några veckor till sedan så att du kan känna er lugn? (och helt SJUKT med det där bemötandet när vi väntade E, man skulle vilja anmäla människan någonstanns!)

Jossan, vilket jobbigt besök hos bm Jag tycker de är absurt rigida med bf-bestämningen, i många andra länder sätter man bf efter vul i v8-9 eftersom det anses säkrare. Hoppas nu din spec-gyn kan hjälpa till att ändra snittdatumet.

• Fredrika Bremer

Vi 4, tusen kramar och minst lika många tummar! Se till att kvinnokliniken prioriterar er litegrann med tanke på er historia, det är det minsta det kan göra! Jag instämmer i kören som menar att mf efter lyckat vul i 9+0 är ovanligt, men förstår att du vill ha klara brsked från läkare i detta nu Hjärta

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8