-
Jo, jag väntade också på vattnet... i ett dygn tills jag tyckte att värkarna var för dj-liga o kom rätt tätt även om de inte var så långa... så jag åkte in o vattnet gick när jag låg med CTG-mätaren o gnällde på sambon om att jag hoppades att de inteskulle skicka hem mig...Pregga skrev 2010-08-15 22:08:53 följande:VA?? jo kanske ska åka in då....man väntar ju som sagt på vattenavgång men den kommer inte, dock har inte värkarna gett med sig....
-
Vi bytte ut spjälsängen (som H knappt använde) till en juniorsäng när H var fjorton månader. Då stod den bredvid vår säng sen köpte vi en bred säng till hennes rum. Då kan man lägga sig där om det behövs och vi kan också låna ut den till gäster.
-
Jaha, tyckte T kändes varm igår och tempade 39.1...
-
missade ju att läsa innan jag hoppade in och gnällde... Grattis Pregga!
i övrigt säger jag bara tack o lov för alvedon! -
lite egognäll: T tempade in på 39.9 imorse... alvedon hjälper knappt men tog ner det till 38.4 och hon är påverkad även om hon orkar busa lite. Hittade en gammal iprensupp i skåpet igår och det hjälpte ju men nu behöver jag ju köpa mer.
Barnmottagningen stängd månd tisd för utbildning och VC har egentligen ingen läkare men jag fick en tid som inte finns... Undra hur jag skall få honom att ta ett blodprov om det inte är nått uppenbart -
Inget vettigt fr läkaren. Hittade inget på lungor, öron eller hals men fick inte några bra råd heller. "åk in igen om hon blir sämre" behöver jag liksom inte läkarexamen för att räkna ut. ipren biter ju på eländet iaf men jag tänker ringa barnmedicin när de öppnar igen och be om råd om hon inte är bättre. Imorse hade hon "bara" 39.1 när hon inte fått nått febernedsättande sedan elva kvällen föreså jag hoppas att det skall betyda att det vänder... Med ipren i kroppen orkar hon iaf sitta upp o leka lite men jag tycker att hon är lite för ynklig ( o precis då snattade hon "växa och upptäcka världen" från bordet och försöker hläsa den medan hon pratar med bebisen på framsidan - jag tror morgonens iprendos har kickat in nu)
-
Hej frk kanin! Håller tummarna!
T feberfri idag, ingen ipren sedan tio igår kväll, men hostig... håll en tumme för att det ger sig nu! -
Kram till dig Ela!
ang albumdiskussionen, är det någon som kan rekommendera fotoboksföretag? (Bra pris o lättjobbat program att designa i) Inboxa gärna isf.
MalinKatarina; förstår att du sparade den diskussionen. Även om vi pratade mycket syskon här innan T så gick vi inte in på själva tillverkningen. -
Lena: du måste nog känna efter själv vad du vågar... Det finns ju alltid hellikoptertransport om det kniper o födande kvinnor sätter nog fart på omgivningens hjälpsamhet...
På onsdagen den sista veckan jag jobbade fick jag sånna känningar så jag vägrade faktiskt åka på torsdagen som skulle varit min sista dag. Nu hände ju ingenting den veckan men jag kände att jag ville inte sitta i bilen OM det skulle börja... Så om du har tjänsteresor inbokade så kan du väl försöka ha en back-up som kan rycka in om du skulle känna att det inte funkar?
Aige; Erbjud dig att spotta ut tuggummit innan du kommer o istället kräkas på henne? Bara att skylla alla utbrott på graviditeeeeeeeten o hormoooooooooooonerna så passa på!
T fick godkänt på tiomånaderskollen. Själv förundras jag över BVC... undra om gränsen för när propagandan vänder går exakt vid sex månader eller kanske inte förrän sju? Iaf är det lustigt hur all ammningspropaganda slår över i "men du förstår väl att hon behöver riktig mat?" Hon äter mat när hon vil OCH tuttar fortfarande OCH följer era djädra kurvor så skit i hur vi lägger upp det så länge alla är nöjda? Imorgon skall vi äntligen till öron, näsa hals och kolla T, får se om de hittar nån orsak till allt snörvlande o alla förkylningar. Känns ju som om det håller på att växa bort iaf men det är märkligt att det skall ta tio månaders tjat för att de skall kolla upp det. (biller..?) -
Minimalla; det är svårt det där med syskonkärleken. H gick i baklås helt igår för att hon tyckte att det var för mycket uppmärksamhet på T.... o är fortfarande klängig idag...
T skötte sig å andra sidan strålande igår och charmade sköterskan totalt... Stackars lilltjejen fick bli tittad i halsen (genom näsan) två gånger. Den vi hade fått tid hos tyckte att någon som var mer van vid mindre barn skulle kika på henne och kom sedan på att en sån var där o opererade den dagen så hon haffade honom så han kom o kikade på henne samma dag istället för att vänta på en ny remiss... Hon ÄR trång i luftrörsmynningen o det går att operera men eftersom hon inte verkar vara så besvärad av det nu så avvaktar vi, det kan vara så att det växer bort av sig själv men så fort hon blir förkyld blir hon ju ännu tätare... Det är ju djävla skit att det skall ta tio månader för dem att kolla upp det? Iaf skall vi få en återbesökstid och kolla henne igen när hon är äldre OCH jag har fått det bekräftat att min magkänsla var rätt. T illvrålade andra gången hon skulle bli kikad på o vi var tre som höll men sedan lugnade hon sig väldigt snabbt...