Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vilka supermorsor det finns! Lagal! DU har hela min beundran!!!! Förstår att du är kluven till hjälpen av mamma och svärmor. SKönt att du fått en bra samtalskontakt! Jag blir lika glad varje gång jag får reda på att det funkar bra med stödet inom mödra och barnhälsovården. Jag jobbar ju där själv...

Jag har läst ngnstans att man inte ska äta järntabletter om man inte har ett konstaterat lågt järnvärde! OM man mår dåligt av tabletterna kan man ju försöka öka järnintaget genom kosten. Tex innehåller torkade aprikoser massor av järn, lätt att ha med sig och äta lite då och då. Innehåller ju energi med så man blir kanske lite piggare bara av det!

• Gladhannapanna

Fia: ja, det är det jag ahr läst, att man itne ska äta förrän det syns på HB:t, men det var innan de mätte järndepåerna...

• Gladhannapanna

Jobbigt med foglossning!

Jag hade mycket vid båda graviditeterna. Mina tips är att använda bälte så mkt som möjligt, inte simma med "bröstsimsbentag", inte sitta med benen i kors, inte ta stora långa steg, gå försiktigt i trappor, gärna som småbarn gör med båda fötterna på varje steg.

• Gladhannapanna

Sara: Jag är inte heller lika med och på när det gäller Julias utveckling! Dock vet vi  att "gack" betyder, "Ge hit!" Hon säger "Däh" och mamma och pappa med. Hon har ett ljud för Agnes också men det varierar lite från dag till dag.

• Gladhannapanna

Ela: Man får klaga när man är så sliten som ni är! Ljuset underlättar inte antar jag!

Inser att vi är väldigt lyckligt lottade när det gäller sömnen och barnen, ändå klagar vi när de vaknar före halv sju!

Julia har knatat runt som en duracellkanin i kväll, runt, runt hemma. Agnes har sprungit åt andra hållet och när de möttes skrattade båda tills de nästan ramlade omkull, och så igång igen! Vi stod bredvid och bara mös!

• Gladhannapanna

Uscha vad jobbiga nätter ni har!!! Imorse kom julia över till mig när hon vaknade runt sex. Hon gosade in sig i min famn och somnade om. Ganska mysigt även om jag itne sov mer.

Juni: Hoppas att tentan gick bra och att uvin lagt sig så att du kunde fokusera på rätt saker!

• Gladhannapanna

Ögonen går i kors, Julia är rejält förkyld och hostar massor på nätterna. Vid halv sex tyckte hon att det var morgon....

• Gladhannapanna

Jag köpte shorts och 3/4 brallor på Ullared när jag var gravid -06. HAde också en jeanskjol från lindex som jag nyss sålde på tradera... Shortsen finns kvar, de har enormt hög linning med en dragkejda som skulle passa i en overall!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8