Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Låter absolut som slemproppen, med H lossnade hela tre dygn innan hon var ute. Den här gången började det i tisdags och håller fortfarande på... Men jag tror det är normalare att den lossnar strax innan det drar igång på riktigt.

Milla: Härligt med Grease!

Sara: Jaha, då kanske man ska fira nåt idag, eller?

Ela: Jag har inget svar på det, jag gjorde likadant när jag var liten, men kommer inte riktigt ihåg varför...

Funderar på att baka lite muffins med H idag. Hon är jättehostig helt plötsligt men ingen feber. Får väl se hur det blir med förskola imorgon. Jag ska ju ändå vara hemma, men tänkte ju försöka VILA lite...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: Molvärk kan vara att tappen mognar och blir mjukare säger min bm... Min slemmis kommer fortfarande lite några gånger om dagen. Det blev inga muffins för mormor kom hit med kladdkaka istället

Ela: Men matlagning låter ju som en toppensysselsättning,så kan ju fogarna få vila då och då när ni äter frå frysen istället

Hrmmm, sanerade diskbänken (alla missfärgningar av vårt kalkrika vattten mm)  samt torkade av typ fyra köksluckor innan jag fick sätta mig och vila för jag fick så mkt sd. Det går inte fort att få nåt gjort! H har feber och är jättehostig så hon får vara hemma imorgon. Jag som skulle vila... Jaja, så länge hon har feber är det ju OK, om hon är frisk orkar kroppen inte

• Piggley Wink

aigee: Jo, om man sedan sex veckor haft sd och förvärkar och inte gjort annat än det absolut nödvändigaste behöver man verkligen röja lite Hoppas liten verkligen blir uttråkad och vill komma ut och hitta på saker! När är bf, visst har det varit redan? När är gränsen för hur länge man får gå? När H skulle komma var gränsen 18 dagar efter bf, men hon kom sex dagar före så det behövdes inte. Jag hade ställt in mig på att gå över för att inte bli för frustrerad

• Piggley Wink

Min man bygger all tid han har, idag har han satt tak och fixat en vägg vid nya trappan ihop med pappa... Så det känns som vi får hjälpas åt med resten om något nånsin ska bli klart...

• Piggley Wink

Håller tummarna för att det händer grejor snart både hos aigee och Lena!

Ska gå och lägga mig snart, H är sjuk och får stanna hemma imorgon antar jag, var jättehängig idag fast själv hävdar hon att hon är frisk imorgon så att hon får gå till förskolan (sist hon var sjuk grät hon hela morgonen för att hon inte fick gå dit... Maken jobbar hela dagen OCH hela kvällen, det var nåt slags möte. Ser inte så mycket fram emot att vara ensam hemma med H hela dagen OCH kvällen Min kropp orkar inte göra så mycket kul nu. Har dessutom börjat bli snuvig idag

Ska ringa arbersförmedlingen imorgon, funderar på om jag räkas som arbetslös nu när jag inte har nåt jobb, eller om man inte kan vara det mitt i utbildningen??? Tänkte att det kanske gagnar mig någon gång i framtiden att anmäla mig där nu, man vet aldrig...

Maken och pappa skulle byta däck på min bil idag, men den där nyckeln till låsbultarna gick sönder så det gick inte att få av sommardäcken . Jag hittade hemsidan där man beställer en ny, men det står nte vad det kostar Det vill man ju gärna veta innan man beställer nåt!

• Piggley Wink

Jaha, och då ska man skicka sin nyckel till Tyskland för att få en ny. Hur många gånger hinner man glida i diket innan man får den nya?

Hoppas era barn rycker upp sig och kommer ut snart!

• Piggley Wink

Heja aigee! Lycka till och hoppas det blir en smidig igångsättning nu! 101025 är ju inte heller så tokigt Jobbigt med högt blodtryck dock, känner du dt själv också eller är det "bara" vid koll det märks?

Ela: Hon är lite för pigg för sin mammas bästa Hade 37,6 i morse och är inte så värst hostig när hon får Mollipect. Hoppas att hon kan gå imorgon, det får hon om tempen är normal, 37,6 är ju liksom ingen "riktig" feber i min värld iaf. Men igår var hon så hängig att hon inte ens ville äta kladdkaka Åt dock sina lunchpannkakaor ordentligt.

Lena: Här blev det också fuskköttbullar idag... Klart den är supermogen och mjuk Vaknade i natt/morse med ONT i svanken och runt tappen så min håller nog också på att mogna allt vad den orkar.

Har varit på hundpromenad idag (flera hundra meter och tillbaka)  och tagit in hästarna åt hovslagaren, men i övrigt har vi mest surfat (H på sin dator, jag på min ) och byggt duplotorn.

malin: Hur går det med knäet?

• Piggley Wink

Lena: Ja BB-väska kanske vore nåt. Måste bara ha nåt att stoppa i den Idag började min pappa stressa över att någon måste vara tillgänglig per telefon när det börjar. Maken är ju bortrest emellanåt och kan inte alltid svara i telefon, men han lär få fixa lite nya inställningar i sin telefon nu när det börjar närma sig.

Är också jättenyfiken aigee så du MÅSTE uppdatera oss! Håller tummarna!

• Piggley Wink

Aigee: Såg att vi inte var vänner på FB Hur kan jag ha missat dig? Vi har ju tom träffats IRL!!!!!

• Piggley Wink

Det första som händer när jag börjat plugga är att vi skaffar RUT! Just nu känns det inte riktigt OK att satsa på med bara en inkomst....

Jag har inte heller nån sms-kompis

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8