Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Den är helt annan konsistens och färg än flytningarna jag haft hela graviditeten, dessutom ser den ut som den som gick innan H kom... Men man kan ju aldrig vara säker   Ihop med molvärken i tappen så har jag tyvärr svårt att övertyga mig själv att det inte är proppen, även om jag gärna vill  Jag har ont runt hela midjan, precis ovanför höftbenen, har ni andra det?

Ny fart med pluggandet!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Det är inte som värkar som kommer och går, det är mer som molande hela tiden i en kvart, sen lugnar det sig en halvtimme innan det börjar igen. Har haft ont hela natten och då hjälper det ju liksom inte att H sov som ett plåster på mig eftersom hon vaknade 01.30 vilket hon aldrig brukar göra... men såklart är det ignet på gång! Åter till hur man ska veta vad kunden vill ha fast kunden inte vet det själv.... Dessutom producera det med bra kvalitet till låg kostnad

• Piggley Wink

aigee: Jag åkte ju in första gången i v 29 för förvärkar och påverkad tapp.... Förra veckan var dock tappen lite längre...

Pyttis: Bra idé, det ska jag absolut göra! Kan tvinga maken att ta in bebiskorgen ikväll också Förra gången köpte vi de första kläderna när slemproppen gått...

• Piggley Wink

Boomie: Så måste det vara, aigees evakueringsorder har kommit fel!

Tipsar om mp3-böcker. Med rätt uppläsare är de underbara!

Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag ka stoppa i lite bebiskläder

• Piggley Wink

Ela: Barba2 ligger väldigt långt ner, oklart om h*n är fixerad dock. Nattjobb låter ju som ett roligt skämt

Har satt igång första maskinen med bebiskläder. Hrmmm tror det var två plagg som inte är rosa eller röda i stl 50 och 56... Tänk om Barba2 är en kille Ytterkläderna är lite lugnare, röd overall blir det iaf i först storleken men sedan är det lite blandat blått och rött... kom just på att det inte finns någon bra plats för bebiskläderna bara, för Barba2s rum är inte klart. Rummet är ju inte akut men garderob vore ju praktiskt. Får väl ta vår bokhylla med dörrar så länge.

QFD hägrar, ses senare!

• Piggley Wink

Lena och aigee (och i andra med såklart): hur tänker ni runt att många ger storasyskonet en present när lillasyskonet kommer hem från BB. Funderar på om H ska få nåt och isf vad???

Det har inte hänt nåt mer här, jag har tvättat två maskiner med bebiskläder så bara de får torka så är vi väl klara att ta emot Barba2. Har inte fixat sovkorgen men lakan och sånt är tvättat så den ska bara spolas av och tas in, och det får mina föräldrar eller maken fixa om det blir akut... Hoppas Pyttis teori stämmer så att liten stannar inne iaf till fredag kväll!

• Piggley Wink

Tack för ideer om present till H, har funderat men inte riktigt kommit på vad som skulle funka bra. Barba2 ska absolut skriva ett fint kort som Elvira gjorde! OCh jag tror att H är rätt nöjd med att få öppna Barba2s presenter, hon är inte så mycket för att ha och få, iaf inte än så länge. Antar att det kommer... Tar gärna emot fler förslag och tankar också!

I natt har jag inte haft alls lika ont i/runt magen. Det var nog kl'dtvätten Pyttis Maken garvad gott när han kom hem och jag berättade om min strategi "Ja, opm man tar på sig regnkläder så regnar det ju inte"

Snart dags att få akupunktur, måste bara läsa in lite listor och modeller som jag måste memorera, tänkte lyssna på det när jag ligger där med nålarna...

• Piggley Wink
    Marge75 skrev 2010-10-21 08:40:10 följande:
    Juni - du kanske skulle ta ett gravtest helt enkelt? Då brukar det garanterat inte komma någon bebis på ett bra tag ...  
    Bra idé!

Ela: Det är helt sant, mer såna funderingar också. Därför gillade jag Elviras brev så mycket (malink)!
  • Piggley Wink

Assar: Hjärtat i Stenungsund är mitt nya favvoapotek! Ligger dessutom precis nära mvc så jag passar på att glida in när ajg varit där. Det gamla (som nu är medstop) har alltid varit triist och surt, men jag förstår dem tyvärr med den chef de haft i många år. Hon skapar tyvärr en sån atmosfär

Sara: Det låter inte som ån rolig natt Här surar jag för att jag blev väckt 05.00 när maken åkte till flygplatsen för att valpen inte kunde somna om. Som tur var sov H vidare iaf... Ska genast sluta gnälla!

Nalle {#emotions_dlg.flower} Nalle {#emotions_dlg.flower}GRATTIS IDA! (Men det får man väl skriva i versaler även vanliga dagar?) Nalle {#emotions_dlg.flower} Nalle {#emotions_dlg.flower}

Ni har skrivit så himla mycket så jag hoppar över kommenterandet till förmån för lite studier... men aigee: Vi har en one tree hill skötväska (urban jungle), den är helt suverän, bra fack så man lätt kommer åt allt utifrån och termosfack i båda kanterna så att flaska/dryck/mat håller sig varmt/kallt. Gillar den skarpt! Finns en del av dem på Tradera. Köpte min där, det enda som är slitet är gummibanden utanpå men dem brukar jag inte använda så jag får väl ta bort dem eller sätta dit nya. Det är ju bara att trä fast nya om man vill ha såna. Den är väldigt rymlig också, nu när man ska ha med grejor till två barn.

Lena och aigee: Struligt med barnvakt. Jag kom på att jag måste kolla med svärmor att hon är hemma första helgen i nov, för då är mina föräldrar bortresta. I övrigt tänkte jag bara lämna hos dem eller be dem komma över (om H sover) för vi bor ju ändå grannar...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8