Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hanya: Man ska följa ordinationen för respektive medicin. Dvs fyra gånger per dygn på paracetamol och tre gånger per dygn på ibubrufren. Dessutom är det ju olika mängd men det har du väl koll på antar jag!

Suppar funkar inte här, möjligen på Julia men inte på Agnes. Vi kör alvedon smälttablett till henne, funkar bra. Annars kör vi metoden: Antingen tar du själv på sked/doskopp eller så sprutar vi in det i munnen. De brukar ta själva.

• Gladhannapanna

Hanya: En sköterska på vår barnmottagning sa att man i princip kan ge hela dygnsdosen på en gång, men att det ju inte är så bra för att de blir dåliga när det går ur kroppen.

Jobbigt att dosera med suppar!!!

Ah, du har mer koll än jag på doserna! *skäms lite* Det var länge sedan vi gav något av barnen ipren när jag tänker efter.

• Gladhannapanna

Usch så jobbigt att gå över!!!! Det är lätt de längsta dagarna i livet!

Min bm gjorde ingen hinnsvepning men hon kollade tappen på måndagen och vattnet gick på tisdagen.

Persefone: prova att hålla en tänd ficklampa mot magen på olika ställen, våra har gjort uppror båda två!

• Gladhannapanna

Hoppas att alla sena bebisar har fattat galoppen att det är på utsidan det roliga är!!! Jag lider verkligen med er som går över för det är så jäkla långtråkigt!

Hormonis och Lady: Att må illa är inte heller så himla kul, ens om det är självförvållat genom lakritsätning!

• Gladhannapanna

Grattis Fiji!!!

Lycklig: klart man får vara ledsen i din sits!!!! Hoppas att bebisen kommer idag så att du slipper mer frustration!

Evasha: oj vad du kämpar!!!! Jag kunde inte helamma något sv barnen trots massa slit med pump mm. Agnes fick ersättning efter varje amning medan Julia bara fick ett par skvättar per dygn. Hoppas att du hittar en nivå som känns bra för dig!

På jobbet träffar jag massor av mammor och de flesta har strul i början även om det rättar till sig för många efter ett tag. Kram!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8