30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tack malinkatarina - Skönt att läsa att det inte bara är jag som tycker att det är svinjobbigt med sådant här. Det är inte så mycket att han inte går att lägga ner som är jobbigt för så var R med och i viss mån även T (även om jag har förstått att hennes kvartar i babygymet då och då var fantastiska!) utan det jobbigaste är att jag faktiskt inte begriper vad jag ska göra för att hålla honom nöjd. När inte bära bära bära räcker - vad gör man då? Och du har helt rätt angående hushållsarbetet men vi måste ju ha rena kläder och jag pallar inte hämtmat för ofta (det är sannerligen ingen avancerad matlagning jag ägnar mig åt men jag behöver liiiite variation
). Och jag känner även att jag måste göra NÅGOT mer än bara söva och mata bebis om dagen för att inte bryta ihop totalt. Blä. Jag känner mig negativ men jag har verkligen stött och blött detta och ser liksom ingen lösning. Nu har han vaknat igen så nu måste jag hitta på något för att undvika att han blir arg. Snart ska vi hämta tjejerna och det är enda gången på dagen han är nöjd. En timme i en lekpark hängandes framåt i en ringsjal (japp, det går om man måste) är grejer det. Men min rygg orkar inte ha honom så mer än den stunden och det skulle även kännas lite konstigt att gå till en lekpark med en fyramånaders.