Johanna: Jag är inte heller tillräckligt insatt för att veta om bebisen är rörlig eller ruckbar, men vi kan ju enas om att den iaf inte är fixerad.
Jaha, är det idag det blir planerat snitt nu då, eller menar du ngn fredag längre fram i augusti? Lycka till ifall det är skarpt läge redan nu.
Evasha: Låter som att du har det skönt och bra där på patienthotellet. Ingår några spa-behandlingar?
Hoppas amningen kommer att bli bra och om inte, så finns ju det fullgoda flaskalternativet som medger bättre nattsömn åt mamman.
Sicken tur att du flyttade tillbaka hit och fick uppleva en sådan bra förlossning.
Skämt åsido, det har nog knappast med georafin att göra - eller i varje fall bara delvis.
Fio: Är du lite kräsen?
Så många kreativa förslag som trillat in här i tråden senaste dygnen och så menar du att ni kanske inte tar ett endaste av dem?!
Både min vikt och SF-måttet minskade sista veckan eller så, magen sjönk väl och gjorde måttet mindre.
Se där ja,
Ela. Där kom ju ett klockrent exempel på att det inte alltid är så akut när det handlar om akutsnitt. Mitt egna var en mellanvariant, de var hela tiden beredda på att låta det akuta övergå i ett urakut snitt och stod redo att söva mig om det behövdes.
Fiji: Lider med dig...
Ajajajajaj. Själv hade jag mest om nattetid, ffa när jag skulle baxa över hela alltet (= magen) från ena sidan till den andra. Förutom att det gjorde ont som f#¤ så hade jag inte kraften att faktiskt klara av det själv. Jag fick ofta väcka sambon som fick hjälpa till. Nej, det är inget skämt, jag lovar. Ni ser ju hur jag såg ut i mitt galleri...
Det är ingen hit med Duplo (here I go again...
), pussel, rita, titta på film, play-doh och andra stillsamma aktiviteter, enligt N eller? Jag är SÅ glad över att J gillade det mesta av ovan nämnda när jag var höggravid. NI har inga vänner ni kan besöka, där du kan sitta på en stol och få assistans av det andra barnets förälder att medla vid konflikterna så att du slipper det där med att resa dig och påbörja promenader?
Tack o lov var hon iaf på fsk om dagarna. Byter han fsk nu eller varför ska ni ha inskolning igen? Och så lång? Vi räknar kallt med att tre dagar ska räcka nu när vi byter fsk nästa vecka. Kanske naivt, men om det inte funkar får vi lösa det då.