-
Vi får helt enkelt hoppas att bluegrass får sitta vid ett gäng 20-åringar idag på bröllopet!!Piggley Wink skrev 2010-08-07 14:28:09 följande:bluegrass och Fia: Jag var på middag med mina klasskamrater (de flesta födda 87-89), oc de hade nog inte en tanke på att det skulle vara en graviditet som gjorde att jag inte drack. Det finns ju liksom inte i deras värld . Bland ens egna kompisar är det en helt annan sak, där är det svårt att mörka...
-
Många som har det jobbigt ser jag! Kram till er!!
Själv är jag ensam hemma med en rejäl förkylning medan maken och dottern är på kräftskiva hos grannen. Lugnt och skönt för mig men trist att inte kunna va med.
Mår illa igen när jag är så här snuvig. Bläää.
Så nu har jag fått klaga lite också. Ska försöka lägga mig snart. Får se hur bra jag lyckas... -
Grattis till lilla prinsen Pregga! Så fin!!
Tack för kryahälsningar aigee och juni!
Hoppas alla får en härlig söndag! -
Usch för alla sjukdomar i tråden! Att det redan är den tiden... Det är lite tidigt tycker jag eftersom hösten inte riktigt börjat än. Är själv också hemma med förkylning och försöker vila upp mig. Ska dock försöka dra mig iväg till jobbet imorrn. Vi får väl se...
Har just läst ut en bok som biblotekarien inte borde fått låna ut till en gravid (eller småbarnsförälder heller). Oj vad jag har gråtit. Det gör inte den svullna förkylningsnäsan bättre precis... Varning! Läs inte "Den som gräver en grav" av Yrsa Sigurdardottir. Handlar bl.a. om barn som lämnas att dö. Hur påhittat det än är så känns det så oerhört verkligt.
juni: Angående stick i underlivet. Jag har ju också åderbråck som Lena och det är svullet på mig men jag kan inte säga att det sticker. Snarare trycker på. Svårt att sitta en längre stund på toa t.ex. Jobbigt att stå för länge också. Däremot känner jag igen att det kan kännas just när man gått upp från liggande ställning. -
Frk Kanin: Härligt att du haft det så bra! Håller mina tummar riktigt hårt för att du ska få ditt efterlängtade ägg och att allt ska gå bra!! Och för att svaret på leverfläcken är bra!
-
Tack för förkylningssympatier Ela! Förstår hur du menar med nysningar. Har haft hemskt ont i mag-"musklerna" de senaste dagarna av hosta och nysningar. Krya på er ni med! Vad synd att er braiga BM går i pension. Hon kunde väl ha jobbat året ut!
juni: Bra strategi med tentan! Det är ju skönt att få ordning på vinden också!
malinkatarina: Läge att ta det lite lugnt kanske! Farligt att motionera för mycket...
*Låtsas inte se alla inlägg om fotoalbum* -
Ela: Kram!! Va jobbigt att du har det så här! Men inte särskilt konstigt förstås! Det där med känslorna och gråtandet känner jag igen (och säkert de flesta som är/varit gravida). Känslorna ligger liksom utanpå och det behövs inte mycket för att man ska stortjuta. Om man dessutom aldrig får sova ut är det ju ännu värre.
Men va skönt att du har så fina vänner som tänker på dig på det viset! Jag tror inte alls att de känner att du svek dem när du inte kom. Men man förstorar ju upp alla känslor nu. (Jag i alla fall...) Har ni inga kompisar eller släktningar som kan ta hand om flickorna lite under nästa helg så du får vila? Då kan ju maken ta hand om tvätten och sånt... -
Lena: Trist med sjuk lilltös! Hoppas hon snart blir bättre!
juni: Lycka till imorrn!
Hörrni hur gör ni med gravidförsäkring? Jag hade det förra gången men har inte tänkt på det denna gången förrän nu...
Fick ut på den förra gången pga svår bristning. Det är delvis det jag tänker på men mest om det skulle bli nån förlossningsskada som man inte kan försäkra genom kommande barnförsäkring. Svårt dock att uttyda hur mycket hjälp man faktiskt skulle få ekonomiskt i ett sånt läge.
Funderar vidare...
Ha en bra vecka allesammans! -
Söt bild juni!Piggley Wink skrev 2010-09-05 21:53:26 följande:
Fia: Vi (jag mest, maken finner sig i mitt beslut ) har resonerat som så att OM något skulle hända så täcker gravidförsäkringen fler saker än en försäkring som man tecknar efter födseln... Iofs täcker den väl ändå inte allt, men jag skulle ha svårt att förlåta mig själv om jag inte tecknat den och det hände nåt... Så tänker jag, men det finns många som tänker på andra sätt... Hur är det annars med dig?
Vi var ute och åkte båt igår med min syster med fam. H äääääälskar och beundrar storkusinen så mycket!
Ja jag tänker lite som du med grav.försäkring. Ska teckna en på webben ikväll. Tack, det är okej med mig. Har dock börjat må lite illa igen när jag är hungrig eller riktigt mätt... Tror att det mest är trötthet eg. Hur har det gått idag? Hoppas det var en bra träff!
Hoppas det gått bra för Lena idag också! -
Låter bra med besöket Lena! Värre med förkylning. Inte kul!