Inlägg från: Tilda08 |Visa alla inlägg
  • Tilda08

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni: Jag vet verkligen inte. Det är som att hon är sur för att jag har begärt föräldraledighet 25% redan från 4 oktober. (Det är ju för Tilda). Förstår att det ställer till det lite för henne, men anledningen är ju att jag vill ta det lugnt så att jag inte blir heltidssjukskriven! Suck...

• Tilda08

Ela: Fy fan va trött du måste vara! Du måste få vila! Kalla in förstärkningarna. Se till att familj och vänner tar barnen med jämna mellanrum så att du får sova, vila och bara vara. Det är ok att inte orka, det är inte ok att låtsas orka... Det slutar bara med krasch! Oj, vilken uppsträckning detta blev. Hoppas att du tar det som det är menat, fyllt av omtanke och tusen kramar!

• Tilda08

Hej tjejer!
    Inte en chans att läsa ikapp, tror det var månader sen jag var inne sist. Hinner inget, orkar inget... Men nu tänkte jag iaf ta tag i att följa tråden igen. Saknar det!

Eftersom jag inte vet något om vad som pågår med er, börjar jag med ett EGO inlägg...

Är i vecka 31 nu och 50% sjukskriven pga foglossning sen 17 september. De senaste veckorna har karpaltunnelsyndromet dykt upp (precis som förra grav) och jag har rejäla sömnstörningar. Antingen vaknar jag en miljard gånger per natt, eller så kan jag inte somna och när jag väl gör det vaknar jag efter några timmar igen och så kan jag inte somna igen. Börjar bli riktigt korkad känner jag, IQ'n går ned när man inte får sova ordentligt... Och tålamodet är inte direkt i topp... SUCK SUCK SUCK!

Med bebben är det iaf bra. Alla mina värden gällande socker, blodtryck och järn är bra, så allt fysiskt skräp som dyker upp verkar bara drabba mig. Vi såg henne på 3D UL för några veckor sen, en fin liten tjej verkar det vara. Namnet ser ut att bli Minna. BF är 19 feb. Längtar...

• Tilda08

Juni: Just nu är sömnstörningarna värst. Sover då dåligt att jag håller på att bli knäpp. Det lär väl inte bli så mycket bättre med sömnen när Minna är ute, men då lär jag väl kunna sova när jag får åtminstone. Att vakna tio gånger per natt och sen ligga och stirra i taket minst två av dem känns inte så kul. Med bebbe vet man ju åtminstone varför man är vaken...

Ela: Styrsel i fingrarna? Inte det minsta. Tappar det mesta numera känns det som och det blir mycket fel när man ska skriva mejl och mess. Datorn får dessutom fingrarna att pirra, suck. Hoppas att Spiken fattar vinken och kommer snart. Kanske vänta tills barnvakten är lite friskare bara....

Cissi: Hur mår du då? Pigg och alert? Utan krämpor? Eller som alla andra...

EGO: Den 4 februari är min sista arbetsdag. Om allt går som det är tänkt dvs. Just nu börjar 50% arbete kännas väldigt tungt... Tror ni att de har anställt en ersättare ännu? Nej, just det... Annons gick ut den 9 december!!! WTF är min kommentar... Hur har det varit på era jobb? Lite bättre framförhållning?

Tilda 2008-05-12. Minna BF 2011-02-19
  • Tilda08

Sara: Av nån anledning får jag bara ondare av skenor.   Och sover jag på dagen kan jag inte somna på kvällen. Moment 22...

Lena: Varför måste det vara sådär med ersättarna? Suck. Roligt med Ville iaf!

Vi 4: Jag gillar inte alls sömnmedel så jag måste bli MYCKET mer desperat om jag ska överväga det. Men vem vet... det kanske jag blir om det fortsätter så här...

Cissi: Saga låter ju suveränt. Klart värt att överväga.

EGO: Idag har det ena kontoret som jag ansvarar för (är avdelningsassistent) signat med en tjej som kommer att jobba enbart där (50%). Hon börjar 10 januari. Vilket ger oss som mest 4 veckors överlämning. På halvtid. Och vi jobbar inte ens samma halvtidstider och sitter bara på samma kontor 1, kanske 2, dagar per vecka. Hmmm... Bättre än det andra kontoret åtminstone. De har ju inte signat med nån alls än...

• Tilda08

Hej tjejer! Tänk va det vräker ned snö idag, ska det vara nödvändigt? Min stackars man har det inte lätt idag, han är busschaufför...

Har läst i kapp men hinner bara några korta kommentarer.

Ela, kanske lika bra att Spiken väntar till i morgon. Usch för att ge sig ut i det här vädret...

Ang mina skenor. Har inte testat några den här graviditeten. Testade flera förra gången, men inget gav resultat. Så jag bryr mig inte om det. Verkar vara en sån som hjälpmedel inte hjälper på... Suck.

• Tilda08

Hej tjejer! Har varit på "jullov" och inte hunnit in här på ett tag och vips har man missat massor. Har försökt att läsa ikapp, men hinner inte med att kommentera allt.

Först och viktigast dock: GRATTIS ELA! Va härligt att lillen har kommit nu och att allt gick så bra. Förstår att det måste vara ganska tufft med en liten och två större syskon. Be någon om hjälp, tveka inte! Se till att ni får lite lugn och ro, och sömn, så gott det går.

En stor kram till alla med sjuka barn. Här är det likadant. Lillskrutt har haft hög feber sen juldagen och är hostig. Sen igår vill hon inte äta heller. Men VC hittar inget fel.

• Tilda08

Hej tjejer!
    Detta är ju hopplöst. Ni skriver så mycket att jag inte har en chans att hinna med. Har skummat igenom den senaste veckan. Grattis till nygravida och kramar till er med sjuka barn!

Ela: Stor kram! Vilken ångest!!

Fiolina: Jag skulle vänta så länge jag kunde med att berätta, beroende på om du får problem som avslöjar dig tidigt (tex som jag och min foglossning) eller om du får mage tidigt så är det ju signaler att det är dags att berätta. Om inte skulle jag vänta tills efter rutin-ultraljudet. Du har ingen förpliktelse att berätta tidigt och även om du berättar i vecka 19 så har de ganska gott om tid på sig att fixa en ersättare. 

EGO: kan nämna att min arbetsgivare fortfarande inte har fixat en ersättare för mig på Stockholmskontoret. Jag jobbar ju bara 25% nu (sjukskriven) och nästan bara hemifrån (SKÖNT). Om fyra veckor slutar jag helt. De har inte ens signat med någon ännu... Känns ju stabilt... Suck...

• Tilda08

Läser med stort intresse vad ni skriver om barnaktiviteter. Tänker mig att Tilda ska börja med något till hösten, i första hand blir det dans eller nåt liknande. Det älskar hon redan nu. Egentligen tror jag inte att hon behöver aktiveras redan nu, dagis räcker långt för henne, men vi tror att hon kommer att uppskatta att få komma iväg på nåt som är bara hennes grej. Med en förälder som bara följer med för hennes skull och helt lillasysterfritt...
    Senare får vi väl se vad hon är intresserad av, men maken vill definitivt testa fotboll (eftersom han gillar att spela detta). Själv skulle jag föredra en inomhussport. Har svårt att se mig själv som fotbollsmorsa, hänga på regniga fotbollsplaner kl 8 en söndagsmorgon... Hmmm...

Lena: Det ÄR så skönt att komma iväg och bo på hotell en natt. Helt annan avkoppling. Även om Ville ska med så är det mycket mer rofyllt. Och hotellfrukost är ju inte fy skam!

Cissi: Jag har ju BF 19/2 och jag har som mantra varje dag "Inte långt kvar, inte långt kvar, inte långt kvar..."

Tilda 12/5-08; Minna BF 19/2-11
  • Tilda08

Kommer in och EGO-gnäller. Har fått reda på att min chef ska sluta och flytta till västkusten och då faller poletten ned. Hon har ju inte prioriterat att ta tag i att fixa ersättare för mig, hon har haft fullt upp med att fixa med flytt av familj och skaffa nytt jobb. Fokus totalt på nåt annat och bara skjutit problemet framför sig. Blir så jäkla arg! Varför kunde hon inte ha delegerat uppgiften till en gruppchef istället? Hon kunde ju bara ha skyllt på tidsbrist. GRRRR! Jag har nu TRE arbetsveckor kvar och jag jobbar TIO TIMMAR per vecka. Och de har inte ens en lösning på plats! JAG ÄR SUR SOM ÄTTIKA!

Så, nu så. Nu känns det bättre. På den positiva sidan har jag jobbat klart för den här veckan och är nu ledig tills på måndag...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8