Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för input om rum! Jag tror det blir som Sara föreslår till att börja med. Gästrummet är lika litet som As rum men har en klädkammardörr som förstör väggytorna. Så i praktiken blir det mindre. Vi provar med att de delar rum. Leker gör de ju ändå lite överallt...

Knase, vad har du för storlek? Jag har ett foglossningsbälte som jag kan skicka! Inboxa om du vill! 

• cilla67

Pysslig, grattis och välkommen hem! Visst är det härligt att få uppelva en sån förlossning?! 

Eva, vad jobbigt att ha såna arbetsuppgifter när magen är i vägen. Hoppas det gick bra med bulorna!
    Jag var hos "vetenääären" idag, med båda knoddarna och en vild unghund. Är jag ute och cyklar eller är det så att man byter jobb ofta i ditt yrke? Där vi går finns det väl ett tiotal veterinärer, kanske fler. Allas visitkort står i ställ på receptionsdisken, men jag tycker det är nya namn hela tiden, bara några stycken som är samma. Kanske är så att vissa kliniker är mer transitställen än andra?

• cilla67

Eva, minns väl din eländiga jobbsituation och är glad att du trivs bättre på nya stället! Det verkar finnas bra såna i Skåne. Min svärmor kör från Blekinge till en klinik i Skåne med sina vovvar, hon är superpetig med "sina" veterinärer. (Hon har haft kennel). Vi bor ju i Linköping nu, här finns två större kliniker. Den vi går till har kvällsjour och helgöppet oftast, så det är klart att det är körigare att jobba där än på ett ställe som har kontorstider. För såna ställen finns ju också.

• cilla67

Lena, vilken otäck upplevelse. Tur ni fick snabb och bra hjälp!

Ela, man kan tydligen äta det man är allergisk mot flera gånger innan det löser ut allergin. det har vi fått veta när vi trodde A var äggallergiker i alla fall. Så det är inte så himla lätt, det där.

• cilla67

Assar, säger de inte alltid att "trean är lurig"? Det kan bli hur som helst med den, vad jag förstår. Två av mina systrar har tre barn, och jag vet att båda treorna har kommit ett par veckor efter BF.
    Min äldsta syster som har ett så stort kontrollbehov att hon har svårt att klara av sina nya tillvaro som pensionär, grät sig till igångsättning av trean när det drog ut på tiden.

• cilla67

Assar, hoppa på det du, om du vill gå över till "senare delen av augusti eller oktober"!!!

• cilla67

Eva, så har min bäckenbotten känts båda gångerna! Och en tid efter, i alla fall A. Som en hängmatta. Nu hade jag båda gångerna långvariga förkylningar med våldsam hosta som verkligen inte gjorde saken bättre, det där med strålen låter mer än bekant.... Det ordnar sig igen när bebisen kommit! 
    Nu tror jag ju att ditt ganska tunga arbete också påverkar läget, det kan ju inte bli bättre av att häva på kalvar och så, men som sagt, det löser sig ganska snabbt efteråt!

Ja, Assar, ja - är du där? Eller på BB? Nog har hon NÅGONS nummer? Om inte, och det inte är försent, så är det bara att välja sms-kompis!  

• cilla67

Knase, här hos oss är det så att om allt går bra och alla mår bra efteråt behöver man bara stanna sex timmar. Så kanske det är på fler ställen?

• cilla67

Ellie, grattis!! kul att se dig här! Hoppas att du  mår bra nu! Jag kände precis som du på bb, de är ju hur rara som helst men jag ville hem till A! Just idag hade jag gärna lånat ut honom dock...

Fio, grattis till beslut och beställning! A började strejka från vagnen redan för ett år sedan, så vi har inte ens pratat om det. Vi har fått en ståbräda av en av makens kollegor, men inte hunnit prova den än. Vi tänkte göra det idag, men hittade den inte!

Ela, här har vi också haft klippning. A beter sig som om hårklippning vore att jämställa med mordförsök hos frisören. Varje gång har varit en kamp där jag eller maken haft en gallskrikande, slingrande mask i famnen och den stackars frisören har fått klippa lite på måfå där det för tillfället gått att komma åt.
    Denna gång bad jag min syster, som klippte sina barn själv när de var små. Hon var superpedagogisk och förevisade sprayflaskan med vatten och allt möjligt innan. Vi hade extra tur och en av As favoritkusiner var hemma samtidigt och syrran sa då och då under klippningen, när A åbäkade sig, "Så där gjorde Amanda också när jag klippte henne". Amanda är alltså systerdottern, som är 25 och otroligt barnkär och blev As idol när hon var här och lekte med honom i julas. Sedan dess frågar han ofta efter henne, och vill gärna att hon kommer hit när hon är i krokarna. Nu är han i alla fall nyklippt, utan dramatik! Jag tror syrran får fler jobb som frisör här framöver...

• cilla67

Fio, jag fick eftervärkar efter några dagar. Inget jag minns med A, men nu med G var det ganska jobbigt. Fast det gick över ganska snabbt, som kraftig mensvärk till och från ett par dagar. Det är visst vanligt att det blir värre för varje barn.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8