30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis Fisken!!! Helt rätt inställning tycker jag!
Grattis Fisken!!! Helt rätt inställning tycker jag!
Frk kanin: bra med koll! Vilken härlig tjej Ärtis är!!!
Vi tvättat snuttisar i maskin vid behov,har gått bra alla gångerna.
Jobbigt att vara ensam med barnen så mycket, vi har inte varit det mer än ett par nätter i taget. Här är det nog jag som varit borta mest faktiskt.
Julia har varit hemma idag, var lös i magen och hade feber igår, idag är magen fortfarande skum men ingen feber och humöret är på topp. Imorgon blir det förskola igen.
Ang skällande hund: våra grannar hade sin schäfer ute ensam, de bor i radhuslänga med inhägnad framsida ut mot gatan. Den skällde på alla som passerade samt varje gång vi öppnade vår ytterdörr eftersom vi hade hund tidigare.
Jag pratade med dem vid flera tillfällen, det blev lite bättre ett tag och sedan återgick det till det gamla.
Man får inte störa på det sättet även om man inte bor i öägenhet, men mitt råd är att prata med dm utifrån att ni blir rädda etc.
Vi ärver också massor, sparar det vi gillar och skänker resten till röda korset.
Zeeda: Hoppas att op gick bra!!!
Maken har opererat foten idag och blev ordinerad två Stesolid ett par timmar före operationen. Han blev jättepåverkad och jag sa till honom: "N, du är ju full!"
Varpå Julia snabbt sa: "Pappa fujj" flera gånger. Undrar vad det trodde på förskolan idag!!!
Vi4: Så skönt att du skrev om audit-testet. Jag känner precis likadant men har inte orkat kommentera!!!
Min bm betedde sig också knasigt när hon skulle ställa frågan om våld i nära relationer, förmodligen eftersom vi haft kontakt genom jobbet och att hon träffat maken när hon höll i vår föräldragrupp. Jag tycker att även den frågan är superviktig hur nära man än känner patienten!!!!
Ang barn som slåss mm: Där har jag nolltolerans oavsett om jag förstår varför det händer. Jag har försökt undvika de triggers som funnits under de värsta perioderna men när det ändå har hänt har jag tydligt sagt ifrån att man inte slåss, bits, nyps eller rivs. Agnes är "på" Julia väldigt mycket så det är hon som råkar mest ut. Även om vi förstår att J vill värja sig säger vi att man inte får till henne. Samtidigt försöker vi få A att lämna syrran ifred när hon skriker att hon inte vill!
Agnes var jobbig när Julia var runt halvåret, då sa jag att om man slåss får man inte vara med och leka. Jag och J satt på golvet och A fick sitta i soffan och titta på. Det funkade rätt bra, hon var ju naturligtvis jättearg och ledsen, men efter ett tag lärde hon sig att inte slåss. (just då iaf)
Mer om Audit(alkotestet): vi använder det på jobbet och även om de flesta med missbruk skriver mindre än de dricker brukar det ändå ge utslag och det blir en grund till ett samtal.
Evasha: Hoppas att dina förväntningar grusades och att allt gick snabbt och smidigt! HUr mår hon idag?
Knase: Agnes är ju fint! Funkar i många länder faktiskt.