• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej hej FB förresten!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Skönt att sd varit lite lugnare!

aigee: Det finns ju flera modeller av HTC och det är flera på jobbet som är nöjda med sina. Det var nog bara jag som valde fel modell

Fia: Hääärligt att vara ledig nu va?! Vadå förlossning?! Några värkar och så ett par krystar så är ungen ute på en kvart?! Eller?!

Ego: I natt har Ida sovit hos oss i sängen och hostat från kl. 01 tills vi gav upp vid 09. Jag är så himla trött nu... Firar 6-årig förlovningsdag idag också, det hade vi ju glömt.... Men men, vi är ju gifta nu så man kanske inte firar så mycket ändå?!

• IdaVi

aigee: Jaa, en liten puss ska han få och lite extra mys (dock inte färdknäppsmys tror jag ) ikväll kanske när Ida gått och lagt sig. Om vi orkar vill säga efter den här natten!!

Jag tror du kommer få först. Här är det bara sammandragningar och lite förvärkar ibland. Eller också satsar vi båda på idag. Vi har ju 13 timmar på oss nästan!

• IdaVi

Mippe: Välkommen hit & grattis till vecka 12!

Ela: Det där med sex har varierat en del i vårt fall. Jag kan inte påstå att jag/vi varit mer sugna, speciellt inte i somras när åderbråcken var så svullna så man knappt hittade in så att säga Och ont gjorde det också ibland.
    Nu är det ju bättre med svullnaden, men orken är borta för min del. Men när vi väl kommit till skott har det känts bra
    Men nu är jag så stor så det känns som magen har sitt eget liv... Får se om det hinns med nån färdknäpp, idag testar jag nog en skvätt champagne istället för att fira vår 6-årsdag.

Sen en fråga till dig Ela, som fött 2 barn... Hur annorlunda var din andra förlossning jämfört med den andra? Snabbare, långsammare, smärtsammare, mindre smärtsam? Hade du andra värknedsättande metoder? Min Bm tror det kommer räcka med bara lustgas den här gången. Känns ju skrämmande?!!

Nu försöker visst bebisen ta sig ut genom magen genom att sträcka ut sig känns det som. Puh för den där tryckande känslan över rumpan/underlivet

Nu blir det glass och jordgubbar!

• IdaVi

Ela: Menar naturligtvis första förlossningen jämfört med den andra. Förvirrad människa!

• IdaVi

Milla: Just det, det finns ju fler som fött mer än ett barn Tack för infon.
    Har också hört att andra förlossningen tar ungefär hälften så lång tid. Men så har jag också hört om såna som fått en längre andra förlossning. Men det tror jag knappt jag kan få med tanke på att vattnet gick på söndagen för mig, värkarna började på måndag eftermiddag och Ida föddes på tisdag kväll. Så det BORDE ju gå fortare, men det vet man ju aldrig.
    Nån profylaxkurs har jag inte gått. FInns inget i stan och jag tyckte det kändes ganska naturligt att andas med värkarna sist. Sen om jag kunde ha gjort det bättre vet jag inte, men jag tyckte just den delen var ok.

Känner en liten halvskräck inför lustgasen. Går det att jämföra med morfin? Fick ju morfin vid äggplockningen och tyckte jag blev lite illamående, vilket iofs gick över fort. Men jag skrattade ju under hela äggplocket och var riktigt lullig. Lite läbbigt att förlora kontrollen så kan jag tycka?!!

Ja, mycket tankar är det

• IdaVi

Åh vad mycket svar om förlossningen! Suveränt, ska läsa lite noggrannare ikväll när jag inte är på jobbet Tungan ute

juni: Håller tummarna för att det går bra på kontrollen idag!

• IdaVi

juni: Åh, vad skööööönt (ska sägas på bred östgötska)!

Fia: Den där brickan var överflödig i mina ögon också. Trots att jag hade spytt massor och inte ätit på evigheter så kunde jag bara dricka lite cider och äta en halv macka. Skinkan på mackan kändes skitäcklig, den ska jag be dom ta bort den här gången

En fråga till er experter: Ida har kommit in i nån sitta i knät-fas när hon ska äta. Hon VÄGRAR sitta i egen stol och äta. Det går ibland, men väldigt väldigt sällan. Det är skitsvårt för mig att ha henne i knät och äta när jag har en stor mage och det är jobbigt och frustrerande ändå.... Nån som har haft det likadant?! Är det en övergående faaas?

Puh, nu hamnade jag i paltkoma.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• IdaVi

malin: Mm, man får nog bita i det sura äpplet och stå ut med lite skrik en period antar jag. Kruxet är ju att hon är så tunn också så man blir lite nojig och vill så gärna att hon ska äta

aigee: Mysigt att få se lilla bebben igen! Sånt är ju alltid en bonus! Jag fick också en extrakoll, men bara på hur huvudet låg
    Hoppas det går bra på kontrollen idag

juni: Vilken härlig svärmor!! Var köper man såna?!

Assar: Hahaha, jaa den är jättefin den också!!

Ego: Är förkyld igen... Bah!! Men det är bara att bita ihop, sista veckan på jobbet och allt. Snart kommer min vikarie hit för överlämning. Håll tummarna för att det går bra

• IdaVi

Noi: Snacka om kontraster! Det är ju risken att man kanske inte tar värkarna på helt allvar när men första gången har en jättelång och besvärlig förlossning. Ska bli väldigt spännande att se hur det går det här gången. Nu är jag så trött på magen/graviditeten så jag till och med längtar efter smärtan!!

Boomie: Uuuuhh, lät läskigt!! Då förstår jag att du vill ha planerat snitt!!

Mini: Usch för att få känslan att inte synas/höras när man är med om en sån stor grej som en förlossning! Undrar om min make kände så för jag gick in i mig själv så mycket så jag knappt märkte att han var där. Iaf är det så jag kommer ihåg det hela...

Och när det gäller sexlusten så kommer den ju när den kommer. Ingen idé att stressa upp sig över det...
    Men en sak jag lärde mig efter förra graviditeten var att glidmedel nog vore att rekommendera. Köpte det aldrig, men jag kan inte påstå att jag njöt av sexet de första månaderna för jag var jättetorr! Det tänker jag inte acceptera nästa gång

Nu ska jag djupdyka i godisskålen. Maken är iväg på föreningsmöte på förskolan och jag tycker synd om mig själv som är tjock, fet, ful och tjock fet och ful... Japp, ni vet hur det är... Till råga på allt är jag genomförkyld och det tog en timme att natta Ida...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8