• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Ja, alldeles hemskt! Och det är inte lätt att försöka stretcha med en enorm mage heller!
    Precis, då är han ju hemma på några timmar OM något skulle ske.

Ok, trodde man gjorde det via en gynundersökning. Då är det säkert ingen fara  Och som sagt, skönt för dig att få ett svar på hur det ligger till

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Så är det säkert! De kan ju det där om inte annat

• IdaVi

Milla: Usch, hela familjen är sjuka! Ingen höjdare! Hoppas du klarar dig nu. Krya på er!

aigee: Som vi kommit fram till tidigare, - man FÅR klaga! Låter inte kul alls det där. Hoppas det blir bättre snart eller ännu hellre, att bebben kikar ut snart. Hade din bebis fixerat sig förresten?

Imorgon ska jag hem till en tjej i vårt område som har en dotter som fick leukemi för 1,5 år sedan. Hon är friskförklarad men måste genomgå en massa behandlingar för att inte sjukdomen ska komma tillbaka.
    I vilket fall som helst så syr hon jättefina kläder och skänker en del av pengarna till Barncancerfonden. Ska höra med henne om jag kan göra lite reklam för henne här. Hon syr jättefina saker i annorlunda och härliga tyger.

Tänkte köpa något till bebisen och till Ida. Jag kommer nog shoppa ihjäl mig eftersom jag älskar hennes grejor

• IdaVi

juni: Hur känns det idag då med sd och ömhet? Hoppas det är bättre!

Milla. Vi kan ju roa varandra medan vi vabbar!?? Tjoflöjt!

aigee: Skönt att lite vila gjort susen. Jag får testa det jag också när Ida sover middag.

Blir tyvärr ingen shopping idag för Ida är sjuk och jag vabbar. Maken är på tjänsteresa så jag hoppas på en lugn natt också. Och ingen bebis helst just nu
    Börjar känna mig lite stressad för imorgon skulle jag träffa min vikarie och lämna över lite arbetsuppgifter. Men det får vi skjuta på till nästa vecka... Vad ska man göra när ens barn är sjukt och maken bortrest??!!

• IdaVi

juni: Usch, låter inte kul alls Jag tycker det är lite blandat. Häromnatten var ju magen stenhård nästan hela tiden. Men ibland så blir den liksom stenhård en stund och sen försvinner det...
    Tycker du gör klokt i att vara hemma och vila upp dig. Det är nog vad din kropp behöver!

• IdaVi

juni: Oj vilket lågt blodtryck du har. Men det brukar du ha eller? Jag kan inte ligga på rygg längre, BM sa också åt mig att inte göra det för barnet blev stressat av det (hjärtljuden gick upp). Men så får jag också svårt att andas när magen/tyngden trycker på över bröstet.

Rastlös... Hade inte "planerat" VAB idag och så är jag dessutom gräsänka till imorgon eftermiddag vilket gör det ännu tråkigare... Ska nog ge mig iväg och handla lite godis sen till kvällen. Because I'm worth it!

• IdaVi

Juni: Då beror det ju på att du är så himla ung! Min pappa dog i hjärtfel och hade lågt blodtryck. Det är tydligen ganska ovanligt. Mamma däremot käkar blodtrycksmedicin mot för högt tryck. Och jag har snarare en tendens att få högt än lågt. Men nu är det bra iaf.
    Jag gillade inte den där med passionsfrukt. Är nog lite tråkig, gillar mest ren choklad. Men nu har jag skickat iväg mamma och handla, hon skulle ändå iväg

Tänkte testa med popcorn till Ida ikväll om hon är snäll. Eller är det för tidigt??

• IdaVi

Ja, popcorn var verkligen en höjdare! Ida sa mera innan hon ens ätit upp sin lilla skål Gav henne bara de kärnfria små bitarna också, så det funkade bra!

juni: Skönt att det är måndag snart, så du får kolla upp det där!

malin: Svårt det där med hosta. Ida har ju blivit sjuk igen och igår hostade hon så mycket i sängen så hon nästan kräktes flera gånger. Och vi har varit till läkare med henne vid 3 tillfällen pga hosta och feber, men de medicinerna vi fått de andra 2 gångerna har inte hjälpt mycket. Oftast är det bara ett virus som kan envisas och sitta kvar hur länge som helst och vi har bara fått typ luftrörsvidgande eller slemlösande vilket inte hjälper så mycket tycker jag. Sist fick vi lite starkare grejor när hon hade infektion och virus...
    Det var ett långt inlägg utan svar på dina frågor Men ring om du är orolig, hosta är jobbigt - både för barnen och föräldrarna!

aigee: Jag har en HTC som är helt värdelös! Minns inte vad modellen heter, men den är seg, trög och ful. Och man kan inte ladda ner en massa roliga grejor till den. Men det är iofs min jobbtelefon

Skaldjur - mums! Både jag och maken älskar det! Och Ida älskar räkor!

Ego: Ida sov till kl.22 nästan efter lite välling vid 06. Har 38 graders feber, snorig och hostig, men glad. Jag har sovit ganska bra i natt - gräsänka och allt. Men det känns som livmodern gjort sit ups hela natten. Har typ träningsvärk

Nu ska jag ta på mig lite kläder. Kan ju inte gå i morgonrock hela dagen!

• IdaVi

Pyttis: SKönt att du mår skapligt under omständigheterna. Är du sjukskriven nu eller??

• IdaVi

Pyttis: En månad var det ja... Frågade precis i den andra tråden. Aningens förvirrad!

malink: Håller tummarna för en lugnare natt för er. Så jobbigt när man inte får sova på nätterna!

Ego: Ida är feberfri! Tjohooooo! Det tog bara 2 dagar den här gången. Så det innebär förmodligen att jag kan jobba mina sista 5 dagar och lämna över till vikaren. Sen är jag jobbfri jäääääätteeeeeläääääängeeee!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8