Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Piggley Wink skrev 2010-12-31 09:33:39 följande:
    Milla: låter som en mysig dag! Klart hon har dåligt samvete - eller också var hon rädd för vad du skulle säga...
    Mmm, och jag som bara tänkte säga att jag hade det bra och hoppades att de hittat rätt person till jobbet.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    cilla67 skrev 2010-12-31 12:25:45 följande:
    "Vår" farmor har också dålig koll, så pass att det inte ens serveras någon lunch där. Hon tror på allvar att A klarar sig på frukost fram till middagen vid 17-tiden, plus bulle och frukt under dagen. Vi blir tvungna att åka iväg en sväng för att han ska få lite mat och sova en stund. Så hamnar man tokigt med tiderna och han vill inte ha middagen när den väl serveras, och vi får onda ögat av farmor för att han inte äter.
    Så är det med mina systrar också. Inte så att de tror att barnen klara sig utan lunch - utan att de helt har glömt de ungefärliga tider som gäller när barnen är små (iaf här brukar vi "köra" på förskolans tider ungefär, för enkelhetens skull). Men gud nåde om vi andra inte hade koll när deras båda döttrar var små. Och så får man det onda ögat för tre saker: 1) Jag tycker det är enklast att sätta maken vid bordet med barnen, "passa upp" på dem och sedan när alla är försedda sätta mig och äta (= att jag har världens lataste och egoistiskaste man) 
    2) Gabriel äter inte saker han inte vet vad det är, och om tiden inte passar har ju båda barnen redan ätit och äter inte mycket alls (= ouppfostrade barn som inte äter det som serveras)
    3) Barnen sitter inte kvar vid bordet när de ätit klart som deras kusiner på 9 och snart 11 år gör (fast kusinen på 9 gick också ifrån bordet när småkusinerna fick nu senast ) (= lika ouppfostrat att inte sitta kvar hela måltiden)

Hoppas att din mage tillåter dig att dricka lite Trocadero i kväll.
  • Milla C

Blev tvungen att springa ifrån datorn eftersom Lucas ropade. Han hade klättrat upp på matbordet och satt med en näve hushållspapper i handen. När jag löft ner honom pekade han ut i köket och sa "Vava" (=vatten) och låtsades torka på tröjan. Han hade tagit ett glas vatten på diskbänken, spillt på sig och klättrat upp på bordet för att torka av tröjan !

{#emotions_dlg.flower}Skål Gott Nytt År! alla FL´s bästa mammor! TomteSkål

• Milla C
    cilla67 skrev 2010-12-31 14:31:25 följande:
    Milla, i så fall är vår A precis lika ouppfostrad som dina pojkar! Han sitter ogärna stilla hela måltiden, äter bara bitar som det inte är "kladd" på och inte ens om man tror han är vrålhungrig är det säkert att farmors viltkött och überekologiska sällsynta potatissort går ned!
    Jag tror ju att det mest beror på att farmor och faster har en normal samtalston som motsvarar när vi skriker på A eller hunden och att de pratar oavbrutet i mun på varandra med instick av typen "det var väl gott, A?".
    A hade lägligt nog precis lärt sig säga "äckligt"... need I say more?! 

Jag satsar friskt på Trocadero!
    Way to go A!
  • Milla C
    Ela skrev 2010-12-31 20:40:31 följande:
    Gott nytt år kära vänner! Vi ser tillbaka på år 2010 som överraskningens år. Och överraskningen, han ligger och snusar i min famn just nu. Hjärta
    En så´n överraskning skulle jag också vilja ha .
  • Milla C

Här är det nollgradigt efter en lång tid med mellan -8 och -20 grader. Men eftersom man tenderar att "lätta lite" på klädseln när det är mindre minusgrader så frös jag iaf på vägen till och från affären . Dessutom är det molnigt och blåser massor - så vi håller oss mest inne idag.

• Milla C
    Ela: I natt när jag skulle somna och min hjärna som vanligt gick upp på högvarv (är det någon annan vars hjärna också gör så ?) så kom jag på en ganska rolig sak: Om "Spiken" får heta Erik blir era barns namn Thea, Ruth och Erik. Lite skoj, tyckte iaf min övertrötta hjärna .
  • Milla C
    Marge75 skrev 2011-01-01 19:28:07 följande:
    Åh herre gud, vad tänkte jag i så fall på när vi döpte S till S?!
    Förvånad

Ja, det kan man undra . Stora tal som börjar med "S" .
    Och vi som döpt våra till G och L - det blir ju ingen siffra alls !

Skönt att "höra" att det inte bara är jag som gillar sånna "tillfälligheter"
  • Milla C
    Ela: Oj ! Det där förstår jag att du måste bearbeta ! Och jag som fotfarande kan känna ångest för att natt-BM på BB tog Lucas första natten för att koppmata honom - och när de kom in för att hjälpa min rumskompis hörde jag honom skrika i korridoren - där de bara lämnat honom i sin "säng". Vilken tur att Erik är en sån duktig pojke att han "såg till" att sockervärdet kom upp igen relativt fort ändå .
  • Milla C
    Knase: Grattis till lyckat VUL. Om BM har "prickat rätt" med BF - och du har lika långt mellan menserna som tidigare och 14 dagar mellan ÄL och mens - så blev du gravid den 5:e december enligt "gravidverktyget" här på FL . Men med Gabriel påstod de ju att jag var en vecka kortare gången än jag var ända fram till RUL pg a att han var "liten" på VUL i vecka 8.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8