Knase - Oj, så jobbigt du har det! Hoppas det lugnar ner sig nu då, både i magen och runt omkring.
Boomie - Tufft med både magknip och hörselkoll, hoppas det lugnar ner sig för dig också!
Jag har varit på kontroll hos bm idag, bra hb på 128 trots att jag inte äter några järntabletter. Skönt! Lågt blodtryck (som vanligt) - 95/65. Fick order om att ta det försiktigt så att jag inte svimmar/ramlar. Blodsockret var 3,8 och hon sade åt mig att åka hem och äta direkt för "gränsen går vid 4". Hon sade dock inte vilken gräns, men jag gissar på "för lågt"- gränsen. Nu var klockan bara 10:30 när jag var där och jag hade ätit frukost precis som vanligt. Vanliga dagar äter jag sedan inte lunch förrän klockan 12, men idag tog jag lunch lite tidigare bara för att hon sade så... Men hur vet jag att jag inte har så lågt socker alla dagar? Och gör det något om det är lågt? Borde det inte vara ok så länge jag äter när jag blir hungrig, eller borde jag äta oftare i förebyggande ifall sockret är lågt? Glömde fråga när jag var där.
Sedan gjorde vi en sammanfattning inför förlossningen, jag konstaterade att jag inte är rädd för någonting förutom att det ska gå fort. Hon bara skrattade när vi pratade om mina tidigare förlossningar - 3 tim, vilket är supersnabbt för att vara första gången och då kom Ida dessutom med pannan först. "Sade de inte åt dig att det egentligen inte ska gå att föda så med pannbjudning?" Eh, nä, jag bara födde, liksom.. Och så Gustav-raketen då på 45 min.
Så kontentan blev att hon skrev in i papprena att jag ska få åka in när jag ringer, förlossningsmottagningen ska inte be mig vänta in värkar eller något sådant. Och till mig sade hon att "och du ska redan vara på väg när du ringer. Du ska sitta i bilen då."
Haha, slår vad om att det här blir gången då jag får ligga och kämpa i två dagar innan ungen kommer ut, bara för att vi alla har sådant fokus på hur vi ska lösa ett supersnabbt förlopp. Maken och jag har t ex bestämt att han måste jobba hemifrån på slutet - han har 20 min hem, så det funkar ju inte att han är där och jag är här, att han ska först hem till mig och sedan ska vi åka in tillsammans, de 20 minutrarna måste vi spara in på.
Det var ett bra besök idag iaf, nu har jag äntligen börjat fatta att det snart ska komma ett barn! Jag går in i v.38 idag, och jobbar nu bara 4 dagar till.