Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, ja det är jättekonstigt! Jag har också sorterat på sistone, nu när man kan komma åt i förrådet. G håller på att växa ur 56, fast mest om det kommer från Lindex. Svårt att knäppa dem nu. Sedan finns det andra plagg som är jättelånga och som han kommer kunna ha till jul, känns det som. Fast kanske inte på bredden... Jag misstänker i vilket fall som helst att han kommer växa ikapp storebror!

Det är ganska skönt att kunna slussa iväg saker/kläder man inte ska ha mera! Jag lämnade en stor kasse på Myrorna igår, och mer ska väl vidare till en släkting som ska ha barn i augusti och en kompis som också ska ha då. Gravidkläderna ska i alla falla ut snarast! Vill inte se dem mera!
    Däremot fick jag köpa fler amningströjor.... G är en kräksbebis och igår spydde han ner både mig och sig tre gånger. A kräktes nästan aldrig, så jag har 4 amningströjor. Eller hade. Nu har jag åtta! Tack Tradera!

Hanya, vi har skippat syskonvagn helt. A går oftast gärna själv, men skulle han visa tendenser att börja strejka så blir det ståbräda. Nu går vi inte så ofta långpromenader med hunden och A samtidigt, så jag kan ju inte svära på att behovet inte uppstår... 

• cilla67

Boomie, vid förlossningarna har jag fått lov att skriva i förlossningsbreven att de ska vara rädda om honom och inte utsätta honom för blod och läskigheter och att det inte är någon idé att fråga om han vill klippa av navelsträngen. Han har suttit snällt vid huvudänden för att slippa se läskigheterna. När A föddes höll någon dock upp moderkakan så han råkade se den och det tog veckor innan han hade hämtat sig!

• cilla67

Elsis, bra plan! Jag fick lära mig att sammandragningar tidigt är vanligare med andra barnet, så det kanske inte alls är så farligt med det.

Lycklig, good point där med vikten!

Fiolina, stickade vet jag inte, man får kanske sticka och konstruera en själv, om man är lagd åt det hållet! Boob har i alla fall en hood-tröja med extra varmt fleecefodrat över bysten. Den har jag haft sedan A och tycker mycket om den. Den är jätteskön. 

• cilla67

Juni, ersätning på natten... när vi var på bb gjorde de så att de blandade en stor flaska som de tog av. Tänk tillbringare. Så kan man bara ta av den och värma snabbt när man behöver. Hoppas fredagen blir en bättre dag!

• cilla67

Fio, då är du ungefär lika händig som jag då! Men Marge kanske känner för en utmaning i stickningsväg? En liten mönsterkonstruktion?

• cilla67

Denna vecka har jag gjort mig förtjänt av antingen "veckans idiot"-priset eller nåt slags tvåbarns-borgarmärke.
    A går ju på förskolan tisdag-torsdag, och måndag och fredag brukar bli lite småjobbiga. Så jag försöker hitta på saker som bryter av hemmalivet lite.
    I måndags var jag på Ikea med båda kottarna. Litegrann för att A alltid äter bättre på främmande ställen och lite för att vi behövde en ny badkarsmatta och nåt att stoppa skor i. Allt som står på skohyllan stjäl hunden, nämligen.
    Så vi lunchade där och jag köpte en "skattkista" att släpa hem. Det är inte helt okomplicerat att köra barnvagn OCH kundvagn och så hålla ordning på en tvååring.
    Sedan blev den platta lådan liggande i veckan, så ihopsättandet blev dagens projekt. A gillar att "bygga". Han är krasslig idag efter att ha kräkts ner sig och sängen två gånger i natt. Det blev en cirkus, där A krävde att få sköta skruvpåsen och verktygen, men nu står den där, kistan. Jag TROR inte att det saknas några skruvar...

• cilla67

Fio, hoppas O blir bra snart så du slipper!

Assar, underbart att få vara lite "ledig" och skönt att barnen har det bra!

Kära vänner, ni som vet så mycket! Hur är det nu med snor? Klart snor, allt ok, grönt snor - ja, hur illa är det?
    Båda mina gossar snorar som bara den. Stackars G var så täppt i natt att jag mestadels varit vaken med honom och droppat saltlösning och näs-fridat mellan amningarna. Han kan ju inte äta, stackarn, när han är så täppt. Vad kan man göra?

• cilla67

Så har jag fyllt äckelkvoten även i denna tråd! Ursäkta!

Tack, Lycklig! Ska ringa VC i morgon alltså, om vi inte åker till akuten med G. Vårdguiden tyckte det kunde vara lämpligt om han fortsätter snörvla så han inte kan äta. 

• cilla67

Mippe, stor kram! Eländigt de sista veckorna, jag minns det ännu helt klart. Spännande om det har börjat, då kan det ju hända nåt nästan när som helst?!

Tilda, jag vågar egentligen inte svara, för FK är min absolut sämsta gren, möjligen näst efter stavhopp. Men jag tror mig veta att svaret på fråga 1 är ja! Själv väntar jag med spänning på svaret på fråga 2, för det vill jag också veta! 

Ego: Nu har vi debuterat på barnakuten. Vi har *peppar peppar* aldrig behövt åka med A, men nu var jag iväg med G. Han började hosta också, så jag funderade på RS och tyckte det kunde vara läge att kolla av med sakkunskapen. Allt tycks vara OK, men rådet var att ge Nezeril till natten och i samband med amning och koksalt i generösa mängder resten av dagen, och att se till att han sover med huvudet högt - de föreslog babyskyddet.
    Jag trodde inte man fick ge Nezeril till så små! 
    Får han hög feber eller blir sämre så ska vi åka in igen, för då kan det vara RS.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8