Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Bilden skulle kanske vara med
  • Barbabok

Milla, skönt att höra. Nä jag tycker ju den är löjligt liten, därav min oro att inget växer. Fast, på bilden är jag inte svullen, då syns det mer, den svullanden kommer och går. Mest på kvällen. Men, nu har jag känt bebisen flera ggr buffa runt så jag är inte särskilt orolig mer, ja förutom för att de ska hitta något fel på RUL då.

• Barbabok

Ja RUL är på onsdag, äntligen!

Här blir J skickad i säng nu av sin pappa. Hon har fått titta lite på cirkus Maximum och jäklar vad hon tjoade och levde sig in i det! En akrobat som hoppade studsmatta. 

• Barbabok

Mrs F, ja här köps det dessvärre plattor med öl, så det finns (nästan) alltid hemma. Att han dricker öl då och då är ok, men det är det där drickandet som fortsätter efter fester/middagar osv som stör mig. Att sitta ensam och dricka? Och när det blir för mycket och han blir knäpp förstås, det är aldrig ok!

Jag blir också illamående fortfarande men inte lika ofta. Lurad är bara förnamnet. Hanterbart men ändå.

Får se när jag outar på jobbet, absolut efter RUL, men många är lediga så före dess ska jag nog inte behöva säga nåt. Tror jag. Jag jobbar alla dagar över jul som inte är röda eller helg.     

• Barbabok
    Piggley Wink skrev 2011-12-26 21:15:49 följande:
    Dricka själv EFTER en fest . Det förstår jag verkligen att du vänder dig mot! Här går maken oftast upp tidigt på helgerna och ger sig ut och jagar, och då dricker han ju extremt måttligt kvällen innan... 

Ja om vi kommer hem i skaplig tid (före 02 eller så), så kan han absolut knäppa en eller fler öl framför tvn. Själv. Fel fel fel tycker jag! Han måste alltid dricka före vi åker också. Om det vore ner på krogen hade det varit ok, men till fester? Som kanske börjar 5-6-7 på em, näe jag fattar inte. Vi är nog väldigt olika.

Imorgon RUL, äntligen! 
  • Barbabok

Allt gick bara toppen idag. Bebisen var lagom stor, enl. henne 31/5 men då det är FET ska inte datumet ändras som vi fått 2/6, och då är den ju inte liten heller. Min tidigare medicin kunde ju ge tillväxthämning. Icke i detta fallet. 4bilder fick vi. Hon sa "den" alla ggr utom en då hon sa "hon" om bebben, så kanske är det en tjej?
    Jag hoppas på en grabb då vi endast har en i familjen medan J är den enda tjejen i karlns familj.
    Morfologiskt UL 12/1.

Jag tänkte först säga nåt på jobbet men näh Förr eller senare syns det ändå.  

• Barbabok

Jag frågade J om hon såg vad det var på UL-bilden.
    En bebis svarade hon.
    - Var är den då frågade jag?
    Då sprang hon iväg. Frågade igen, vems bebis är det, vet du?
    - Nej fick jag tillbaka.
    - Ska jag berätta?
    -Nej!

kan bli intressant det här

• Barbabok

Lena, jag hade också lite åsikter om min karls drickande, han har sovit/somnat på soffan/i fåtölj mer än en natt under julen, och druckit mer än önskat dock inte full eller otrevlig, bara onödigt.  Hoppas du får sova lite.

• Barbabok
    IdaVi skrev 2011-12-28 19:28:27 följande:
    Mm, man blir ju så besviken.... Vi ska vara hemma på nyår, tur är väl det. Pallar inte med fulla karlar. Så patetiska!

Vi är bortbjudna men jag tänkte stanna hemma ändå, vet ju att det blir en del dricka, och eftersom jag är gravid är jag helnykter men hade oavsett varit närapå nykter då dottern ska med, det betvivlar jag starkt att han skulle vara. Nä han får åka själv! 3 andra familjer med barn som inte spottar i glaset de heller. Blä.
  • Barbabok

Tack alla

En morfologisk u-sökn. är en noggrannare genomgång av organen, där de letar missbildningar. Beviljas bl.a. då tidigare barn haft genetiska defekter, i mitt fall pga J's hjärtfel. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8