• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara - Jag hade inte ens räknat ut förut vilken vecka RUL blir i innan du förde det på tal. Det går verkligen utför med kollen på varje graviditet. {#lang_emotions_embarassed} Jag är för övrigt övertygad om att du kommer att bli snyggaste trebarnsmorsan på beachen i sommar - delade magmuskler eller ej.

Jag ska också ta och bryta upp. Sova kanske är en bra idé ändå?

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack johlinn!

Nu - tandborste!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack söta vänner för alla grattis! Jag blir alldeles glad av att läsa.

Milla - Skönt att inskolningstiden löste sig. Det blir ju lättare att njuta av sommaren när allt är fixat!

juni - Superfina bilder! Ser så härligt ut allting.

Sara - Men åh, vilka buskillar som inte vill sova i tid om kvällen. Hoppas verkligen att they snap out of it snart! Vad kul att J har en så bra relation till grannen.

Lena - Inte kul med gnällig dotter. Hoppas att ni kommer iväg till Stockholm i helgen.

Ego: Vi har tid för KUB imorgon och tanken var att syrran som går hemma med sin 3 månaders skulle passa R under tiden. Ikväll hade R dock 39,3 i feber så det går ju inte. R som typ inte varit mer än snorig under hela våren blir alltså sjuk just idag. Supersynd är det om henne för hon var verkligen hängig här innan hon somnade. Men jag tycker lite synd om mig som får gå och riskera att höra dåliga nyheter ensam och maken som inte får följa med och se nytillskottet också.

Men hon är kaxig vår lill-Strut. Trots febern tog hon sina första steg idag. Hon har tagit något enstaka steg tidigare men idag gick hon ca 1 ½ meter (vi räknade inte stegen för vi fattade först inte vad hon gjorde ). Och hon väntade tills jag kom hem från jobbet så både maken och jag fick se det. Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

KUB gick bra även om det var lite tråkigt att gå själv. En rätt aktiv liten krabat till skillnad från döttrarna som har varit ganska stilla på alla UL (vilket de med råge har tagit igen efter födseln ). Siffrorna var bra (1/812 för DS och 1/20 000 för trisomierna) men eftersom vi fick SJUKT bra siffror (1/19 200 för DS) med R går det ju inte för en ältare som mig att låta bli att fundera på varför det blev så mycket lägre siffra nu. Förnuftsmässigt begriper jag dock att det ser bra ut även denna gång. Jag blev tillbakaflyttad ca en vecka också vilket heller inte borde förvåna mig dels eftersom jag har längre cykel än "normalt", dels eftersom det har varit likadant på de tidiga ultraljuden med både T och R men jag inte låta bli att fundera några varv på det med. *örfilar mig själv lite lätt för att jag är så jobbig*

R:s feber verkar ha försvunnit men hon har varit rätt hängig och snorar rejält. T har varit jättetrött under eftermiddag/kväll och vi har haft gott om utbrott från alla håll om man säger så. Hur ska det bli med tre? Drömmer

Lycka til på UL imorgon, Lena! Mysigt!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Sara - Håller helt med de andra. Ingen stress med att killarna ska börja gå. Tids nog suckar ni åt allt jobb när de springer åt varsitt håll. Angående plockmaten är det nog bara övning som gäller. Har ni testat att låta dem försöka få i sig "stabbig gegga" (mmmm, vad GOTT det låter )? Typ cous-cous med lite turkisk yoghurt i så att man kan ta en grabbnäve och trycka in i munnen. Angående mitt BF räknar de inte ut det på KUB men eftersom BM sa 13/12 och fostret nu mätte ca en vecka mindre är det väl typ 20/12. Men jag tror fortfarande på ca 16/12 jag.

Oyra - Tack för grattis! Spännande värre med fritidshusköp.

Lena - Grattis till lyckat RUL. Hoppas att ni får det mysigt i Stockholm trots att det spöregnar här med. Angående potträning hade T en bra period förra sommaren när hon gärna satt på toaletten men efter det har det varit mer sporadiskt. Nu är hon dock inne i en period då hon vill ha trosor på sig och då tjatar vi ju om potta/toalett hela tiden och hon är ganska duktig på att säga till själv med. Man får helt enkelt försöka hoppa på deras egna "tåg" när de kommer tror jag.

malin - Åh, vad skönt att det blivit bättre med sömnen. Vi ser en liiiiten tendens till bättring här med men just nu är R så hostig så sömnen blir väldigt hackig.

juni - Hoppas att UVI:n har gett med sig!

Milla - Hurra för L på pottan!

R har mässat mamamamamama ett tag men det har varit helt urskiljningslöst så jag har inte räknat det. Förra helgen satte jag dock ner henne i spjälisen för att göra morgon- (eller natt- i normala familjer ) välling och när jag stod i köket hörde jag ett uppfordrande "Mamma?" ....sedan en liten paus..."Mamma!!". Sedan var hon väldigt nöjd när jag kom.

Idag är jag ledig (kompdag för 6/6 - bra att jobba statligt!) och T:s dagis har planeringsdag så vi är hemma allihop. Synd bara att det regnar som sagt. Nu sover R (vi kommer aldrig att få till bara en dagslur så länge hon envisas med att vakna så tidigt) och maken är med T hos frisören så att hon ska få sommarfrisyr. Sedan hoppas vi att kunna ta oss iväg till Junibacken så det blir nog en mysig dag trots allt.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jag tycker steget från 0 till 1 barn var större än det från 1 till 2. Får väl se vad jag säger om steget mellan 2 och 3.

Men idag mår jag blä. Jag har legat nästan en timme i vilorummet på jobbet med lätt illamående och yrsel och det vill inte riktigt släppa. Samtidigt vill jag inte ge mig av hemåt eftersom jag känner mig ännu mattare av tanken på resan (ca 45 min kommunalt). Jag tror att det beror på att jag sov dåligt inatt (och inte blev det mycket sömn i helgen heller) och att tarmarna har stannat av igen. Det får bli vila plus katrinplommon och fikon ikväll.

Nåja. Jag jobbar bara veckan ut sedan är det semester/öräldraledighet i flera månader. Om nu det innebär så mycket vila vet jag dock inte men jag slipper åka pendeltåg i alla fall...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jag tycker steget från 0 till 1 barn var större än det från 1 till 2. Får väl se vad jag säger om steget mellan 2 och 3.

Men idag mår jag blä. Jag har legat nästan en timme i vilorummet på jobbet med lätt illamående och yrsel och det vill inte riktigt släppa. Samtidigt vill jag inte ge mig av hemåt eftersom jag känner mig ännu mattare av tanken på resan (ca 45 min kommunalt). Jag tror att det beror på att jag sov dåligt inatt (och inte blev det mycket sömn i helgen heller) och att tarmarna har stannat av igen. Det får bli vila plus katrinplommon och fikon ikväll.

Nåja. Jag jobbar bara veckan ut sedan är det semester/öräldraledighet i flera månader. Om nu det innebär så mycket vila vet jag dock inte men jag slipper åka pendeltåg i alla fall...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

...och de (faktiskt få) gånger jag postar från jobbet verkar det bli dubbelt men det får ni stå ut med.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Jag tror att det blir en baggis! Lätt! Vid tredje barnet anses man välvara proffs?

Angående slagen brukar jag (även om T faktiskt har varit rätt lugn på den fronten) visa att jag blir ledsen och säga att det är ok att bli arg men inte att slåss. Om det skulle fortsätta skulle jag nog gå iväg en bit (går ju inte vid en blöjbytessistuation men annars) och visa att jag inte vill umgås om jag blir slagen.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Jag tror att det blir en baggis! Lätt! Vid tredje barnet anses man välvara proffs?

Angående slagen brukar jag (även om T faktiskt har varit rätt lugn på den fronten) visa att jag blir ledsen och säga att det är ok att bli arg men inte att slåss. Om det skulle fortsätta skulle jag nog gå iväg en bit (går ju inte vid en blöjbytessistuation men annars) och visa att jag inte vill umgås om jag blir slagen.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8