-
Gulligt! Här hemma kör E för fullt med high-five i kombination med gurgel-skrattEla skrev 2010-04-15 20:23:12 följande:R vinkar så sött - en riktig Ria Wägner-vinkning.
-
Haha jag har också omvända problemet just nu när jag är gravid. Har redan större än när jag sist ammade och undrar hur detta ska sluta! Måste i sammanhanget bar få berätt en liten anekdot:Piggley Wink skrev 2010-04-18 14:36:06 följande:Sara: Hahaha, jag brukar ha omvända problemet
Häromdan var jag på stan och blev stoppad av en försäljare som vilel sälja hudkräm eller nåt. Jag sa direkt nej tack, medan jag gick därifrån sa han "Are those natural.........your nails?" Under konstpausen tänkte jag "men va f-n säger han, är han helt pervers?". Men undrar samtidigt vad han menade med naglarna för dom är det inget speciellt med och dessutom höll jag i barnvagns handtaget så dom syntes knappt. Hmmm. Nä lagom är bäst säger jag, längtar tillbaka till mina gamla vanliga BHar! -
Milla C: Grattis Lucas, ingen bebis längre! Visst är det underbart när dom gillar medicinen. Härligt också att få applåder för att man kommer upp ur sängen, borde nästan vara en rättighet för småbarnsföräldrar när jag tänker efter. Verkar som att Lucas är en riktigt klok och förstående liten kille .
Här hemma har vi problem med matvägran deluxe. Har trilskats senaste veckan men har ändå gått att pilla i henne mat men idag var det stopp. Middagen var endast en sked mat och en sked frukt. Inte ens vällingen gick hem, det enda som godkändes nu ikväll var en sån där smoothie med morot o palsternackasom man köper i påse och som hon sög i sig. Sen slocknade hon eftesom hon även valt att vägra sova middag hela eftermiddan. Trots detta har hon varit på strålande humör hela dagen så hon verkar inte sjuk. Nåt slags 1-års trots kanske? Hoppas det är över tills imorgon, blir ju helt förtvivlad när hon inte äter och fick värsta gråt attacken här på kvällen. -
Ja Milla, här är en tumme till. Klart du är värd att vänta på!aigee skrev 2010-04-22 22:18:17 följande:milla: du vet ju att vi håller alla tummar och hejar på dig! Klart att du får jobbet ändå!!!
-
Måste bara få slänga ut en fråga till er kloka mödrar här . Har idag fått besked om att vi fått plats på en förskola från 16 aug på södra sidan stan (där vi bodde förut och där vi har vår lägenhet). Detta är ju bra i teorin men nu har vi ju bestämt oss för att inte flytta tillbaka dit när lägenheten är renoverad utan sälja och istället flytta till norra sidan av stan. Får inte ställa E i kö i den kommunen förrän vi har en adress där så det kan vi ju inte göra än utan det blir ju i höst, kan tänka mig typ oktober/november. Mitt i allt detta kommer ju lillasyster den 23/9 (ja vi gjorde UL igår och sannolikt är det en tjej).
Hur sjutton tycker ni jag ska göra, när är det lämpligt att skola in E på dagis (i en drömvärld) och hur funkar det med en 1,5 åring och en bebis hemma samtidigt? Rörigt detta... -
Assar: Tack för kloka ord. Känner också i maggropen att det bästa valet nog är att vänta tills vi kan få en plats rätt kommun även om det innebär att hon får gå hemma längre. Är bara rädd för att det dels blir tråkigt för henne och dels att det blir tufft för mig (om det nu inte är en beskedlig liten äta-sova-äta-sova bebis).
-
Sara: Jag är glad att det bara är en liten tjorv som kommer i september, är så imponerad av tvillingmammor! E kommer vara 17 månader när hon blir storasyster och om vi väntar tills vi flyttat (och fått plats) skulle jag tippa på att vi har passerat årsskiftet så säg att hon då är 22 månader. Stockholms Stad har så lyxigt att man får 30h (6h/dag) när man är föräldraledig med småsyskon, men hur som så blir det ju en hel del flängande när det är på fel sida stan (för det vi hyr nu under renoveringen är ju också norrut om än inte lika mycket som dit vi vill).
Nä ju mer jag tänker på det desto mer känns det som att vi väntar med inskolningen. Inte ska hon behöva flytta, få syskon och flänga runt på olika dagis samtidigt. -
Ja, hon är hyfsat bra på att underhålla sig själv men trivs jättebra på ÖF också.Milla C skrev 2010-04-23 21:01:16 följande:Det låter som en bra plan . Gå på magkänslan.
-
Kanske inte tuppen, men Emma var vaken då i alla fallMilla C skrev 2010-04-24 06:24:28 följande:"Uppe med tuppen"... Nä, jag tror faktiskt inte ens tuppen är vaken tjougo i sex en lördagmorgon .
-
Ja eller hur! Snart dags för förmiddagsfikaMilla C skrev 2010-04-25 06:37:55 följande:Jösses, vad långa dagarna blir när man går upp 05.15 .