30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lena: Har du någon singelvagn då? Jag tror man vil ha det om man bara har ett barn med sig...
Lena: Har du någon singelvagn då? Jag tror man vil ha det om man bara har ett barn med sig...
BM: Trist att de inte kunde informera dig om det direkt, men ändå skönt att ha kollat!
När vi köpte vagn innan H kom så valde jag bort UJ just för att liggdelen är så liten. Sen visade det sig att H hatade liggdelen så redan vid 4,5 mån fick hon sittdelen och var supernöjd!. Så man ska inte vara så säker på att liggdelen måste funka länge...
Sara: Det är helt sant, men jag menade ju bara att alla inte behöver ha en stor liggdel... UJ, som vi har, har ju tt underbart regnskydd som man kan sätta på även när det blåser. Man kan ha det antingen helt stängt (det är i genomskinlig plast så barnet ser ut ändå) eller med öppning bara rakt framåt. Då skyddar det mot vind från sidan. hur skönt som helst där inne. Däremot har jag en åkpåse från UJ, och den är alldeles för hal så den bara halkar ner! Det blir nog till att köpa en annan om liten vill sitta i slutet av vintern.
M73: Vi får ju också 3,5 år så vi har inte tänkt ha någon syskonagn, men har ni använt ståbrädan mycket? h är ju inte så mycket för att åka vagn alls...
Ela
aigee: Usch vad läskigtmed högt tryck, jag ska vara tyst och inte gnälla över mitt låga då. Jag kanske skulle kunna få lite av dig så att jag slipper känna mig så svimningsbenägen?
GRATTIS labilina! När är bf? Jag har bf 19 nov, det måste vara rätt nära dig?
Sara: Det blir en underbar kör det
Haha, mej sa de två olika datum till när de kollade på olika snurror. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det där... Det var två dagars skillnad, och FL säger dagen mitt emellan
Mår förresten jättekonstigt. Har haft feberfrossa i natt och sprungit på toa flera gånger. Nu måste jag fortfarande springa på toa så fort jag äter, men jag mår ju illa om jag inte äter :-S Hur f*n ska man få ihop det?
Siggan: Nej, det är ju mer av den andra sorten...
Jag mår bättre idag, tack, lite matt och febrig men jag klarade att vara i skolan iaf. Tyvärr kräktes Hs kompis på förskolan idag
Siggan: Vad duktig du är!
Hej reb! Läget?
Tänkte på en syskonvagn jag såg från spårvagnen idag. Det var en P&T eller liknande, men mamman kunde inte gå nära vagnen utan fick gå lite bakom. Då får man ju jätteont i ryggen . Mina ortopeder, sjukgymnaster och osteopaten är jättenoga att om jag skulle köra barnvagn öht så måste jag gå nära (vilket är supersvårt i uppförsbackar), men höfterna långt fram mot vagnen så man inte belastar ryggen. Det måste ju vara bättre att kunna gå nära även om man inte har diskbråck?
Men aigee, jag hade ju bara 101/typ 70 så jag kan väl få liiiiite iaf?
Minimalla: Skönt med bra bemötande, då kan du ju åka dit utan förberåelser nästa gång du behöver också. Det är ju inte alls konstigt att du känner så!
Lena: Håller tummarna för er på KUB. Jag ska ta blodprov 26 april och UL 12 maj... Lite nervös också faktiskt! Man är ju inte purung längre
Förlåt alla rumpro för att jag tog upp det där med att gå nära vagnen, jag bara funderade på det när jag såg den där P&T som mamman fick gå jättelångt ifrån. Min rygg hade dött!
Konstigt med örat Sara, men jag hoppas det är nåt som lätt går att åtgärda, annars är det ju bra att han hör bra på ena örat iaf! En släktings son fick hörapparat vid 1,5 års ålder, funkar kanon och helt plötsligt började han snattra för fullt!