30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis Zeeda!
Kul att se dig Tilda! Grattis igen!
Grattis Zeeda!
Kul att se dig Tilda! Grattis igen!
Eva, det är nog när man själv tycker det är lagom. En kompis till mig har två barn, den ena grabben fick loftsäng när han var två, den andre behöll sin spjälsäng tills han var fem och fötterna stack ut mellan spjälorna. Han trivdes så bra där och ville verkligen inte ha annan säng.
Vi har pratat om det nu, men tycker att A får stanna i spjälisen ett litet tag till medan nattamningen är lite tätare. Jag vill ogärna ha en kille som springer fram och tillbaka mellan sin och min säng då.Jag tror både föräldrar och barn ska känna sig mogna för byte.
Johlinn, är det en sån utdragssäng? Vi är inne på en sån... Vi tänkte egentligen ta en vanlig, men där vi bor nu har A så litet rum att det blir så liten lekyta kvar om vi tar en vanlig säng. Särskilt om pojkarna ska dela rum när G växer ur babykorgen. (Sovrummet är inte heller stort nog för att härbärgera även en spjälis. Eller jo, det är det, men då får vi kasta ut nåt annat.) Fast planen är ju att vi ska hitta ett hus som ska lösa alla såna problem, bara det att det har varit planen sedan 2007 och ännu har vi inte hittat nåt som duger!
Pyttis, ja, jag är rädd att vi kanske ångrar det senare, fast vi har tittat på en växasäng som är 90 bred men 170. Ja, den GÅR att dra ut till full längd. Men för att spara lite plats... Vi får se när vi gör slag i saken. MAken är inte så sugen på det just nu, han tycker det är bra att ha A på ett ställe...
Fio, vad bra att det såg bra ut! Förstår att det var lite snopet att de inte kunde se, men det blir ju bra vem det än är där inne!
Fiolina, jag vet inte heller hur vanligt det är, men själv har jag gjort 50/50! A fick bli en överraskning men G visste vi. Vi frågade på RUL eftersom vi inte kunde hitta något pojknamn och kallade magen för Alice!
Mailnkatarina, du har så rätt! Visst känns det lite sorgligt att man så snabbt glömmer! Jag återupplever mycket nu med G, som påminner om hur det var när A var liten. Men samtidigt som det är himla mysigt med en liten bebis i famnen, så älskar jag varje sekund med A i knät nu. Precis som du säger, när man sitter nära och gosar - det är det finaste som finns och jag hoppas innerligt att jag ska komma ihåg de stunderna när A är 16, luktar fotsvett och dricker tre liter mjölk om dagen och hellre skulle dö än krama sin mamma!
Men jag hoppas att han aldrig blir en sån kille som inte vill kramas...
Jag funderade förut idag på att (lite sent) börja en dagbok om barnen. Vad vi gör, vad de lär sig. Jag önskar så att jag hade tagit mig i kragen och gjort det när A var liten, för nu vet jag ju knappt alls när han gjorde olika saker. Man skulle förstås kunna använda trådarna för att ta reda på det, för här har jag ju oftast skrivit om nya händelser!
Pysslig, ät torkade aprikoser! Innehåller mycket järn OCH mjukar upp magen!
Orkar inte kommentera mer än det, det har varit en lång dag.... G har varit vaken nästan hela dagen, A slåss och kastar saker (fast inte på lillebror) och hunden är galen. Veckans andra vante gick åt idag. Tyvärr inte ur samma par.
Ela, vi kan sympatisera nästa vecka annars. Maken ska läggas in på sjukhus på måndag morgon, opereras på tisdag och sedan är det oklart hur länge han måste stanna kvar. Av någon anledning vill de lägga ryggbedövning och menar därför att han bör stanna ett tag. Det ska bli spännande... Måndag åker vi till mamma över dagen, men sen är det ju full rulle på halv "personal".
Jag tycker det ska bli särskilt spännande att rådda frukost och läggning själv. G brukar vara vaken och vrålhungrig ungefär samtidigt som A lägger sig, men det är väl bara att skjuta på läggningen eller amma medan jag ligger bredvid A och berättar saga. Frukost får väl G äta vid "gående bord"!