30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Fiji - Så fantastiskt att ni lyckats få plus "på egen hand" - grattis till det - men skit också att du ska behöva genomgå den här oron! Du har fått många kloka synpunkter och kontentan är ju att det inte går att säga varken bu eller bä i det här läget. Jag tycker att det finns en mängd osäkerhetsfaktorer. Även om du fick plus vid jul kan man ju p g a osäkerheten kring din cykel inte utesluta att det var ett tidigt plus. Sedan är det måtten och risken att man mäter något fel och min egen lekmannamässiga teori om att det faktiskt inte alls är så att alla foster är exakt samma storlek en viss vecka (verkar inte riktigt stämma för mig i alla fall). Sedan är det kvaliteten på apparaten - det är stor skillnad på vad man kan se med en bra apparat och en dålig. Etc etc.
Jag önskar att jag skulle kunna säga till dig att det inte är någon fara men det kan jag ju inte lova tyvärr. Däremot kan jag säga att jag inte tycker att det verkar kört på något sätt utan att det finns goda chanser och att jag därmed tycker att du absolut inte ska agera innan du har fått säkra besked (om det nu än kräver HCG-haltsmätning).
Du har mina tummar - och tankar! Stor kram!