30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Fikade hos en gammal kompis ikväll, tjohoo hon är visst gravid med BF 8dgr e mig! Vi bor en tvärgata emellan. Dåså, har man nån att umgås med sen om ork finnes.
Fikade hos en gammal kompis ikväll, tjohoo hon är visst gravid med BF 8dgr e mig! Vi bor en tvärgata emellan. Dåså, har man nån att umgås med sen om ork finnes.
Fisk, ja med J var jag helt ensam, sååå tråkigt. Men, jag var ju sjuk första månaderna, sen var det ju allt runt hennes hjärtfel osv så det kom aldrig igång med nåt alls. Den här gången hoppas jag blir annorlunda. Har sett några trådar med min stad men alla är så unga, 20+ bara. Ser helst att de är iaf närmre 30 eller över.
hormon, jag måste instämma i att andra graviditeten är inte alls lika "rosaskimrande" Jag kan inte sova, och är sååå lättväckt. Karln la sig 3, och sen vaknade J massor av gånger, jag gav nyss upp att få sova alls.
Kompisen som är gravid har en liten som ska fylla 1 snart, så vi kommer att få fullt upp gissar jag. Vi umgås rätt sporadiskt men det kanske blir mer nu.
Pysslig, klart hon är kuk
Fiji, usch så irriterande med felinfo!
Å ja jag har bara skummat igenom.
Norrland, NU tror jag jag får äta upp min kommentar om att det inte syns, jag är flobbig runt magen nu men gör så gott jag kan för att dölja, poff sa det liksom!
Jag behöver bara dölja 1½v till på jobbet, övriga får reda på det på julafton/juldagen tänkte jag. Synd att RUL är den 28e först men jag får väl hoppas att det står rätt till. Att jobbet får vänta är mest för att 1 jag vill vara lite privat och 2 jag vill att familjen ska få veta före. Och jag skulle allra helst vänta till efter RUL men det går nog helt enkelt inte
Alltså, hjärnsläpp.
Att man får gå ner i tid 6mån före BF vet jag och under tiden är SGI+FP skyddade. Men, hur vet FK att jag är gravid? Om jag blir sjuk i april (BF juni) måste jag väl uppge att jag bara jobbar deltid, och då räknas väl min SGI om? Jag tänkte kanske galet om jag behöver skydda SGI med LN-dagar trots att jag har en SGI nu på heltidslönen. Jag gick ju ner i tid innan J kom men inte minns jag hur det funkade för det, jag fyllde knappast ut med LN-dgr då jag inga hade.
Jag borde veta allt detta för jag brukar ju själv ge råd, men nu är det knäck i kolan!
Förtydligar. Om jag är sjuk bet. AG mina första 14dgr, men på deltidslönen, då får jag väl förutsätta att även FK skulle göra det om jag nu skulle bli sjuk säg 1 månad. Var tänker jag fel?
systernorr, jo FK lär ju se att jag har rätt till full FP, men det står även att SGI är skyddad sista 6 mån innan grav.
Jag fattar inte?
Skulle jag vara sjuk så inte får jag full sjukers, från jobbet inte, utan det blir ju på den tiden jag jobbar dvs 75%. Hur menar de då att SGI är skyddad? Förstår att frågorna är knepiga men nu när de dykt upp i min gravidhjärna vill jag ju veta
Grattis till bra siffror
Jag instämmer med sista inläggen, jag kan inte glädjas nästan alls än, måste nog få RUL först. Jag har inte känt nåt mer och jag tycker magen är för liten även om den syns lite. Jag var lite smalare med J och magen var mycket mer synlig då.