Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: Jag har ingen aning om hur jag tycker att du ska göra. Om du väljer att vara tyst, vilket du har all rätt att göra får du vara beredd på att det kommer att vara personer som blir sura.

Jag hade nog tackat ja, och inte berättat när jag tänker efter...

• Gladhannapanna

Juni: Agnes fick samma pippikläder när hon fyllde fyra, fast inga skor och peruk. Peruk behövs liksom inte! Jag flätade in piprensare i hennes flätor en gång, hon blev jättefin!

• Gladhannapanna

Milla: vi kör cokså med sprutan, får hålla fast och tvinga i ibland, men oftast går det bra!
    Julia blir dock kass i magen av ipren så det får hon bara när hon har hög feber som inte går ner på panodil och hon är allmänpåverkad.

• Gladhannapanna

Grrr, Julia är så himla tuff att hälften vore nog! Igår bet hon Agnes i armen, hade det inte varit en tjock tröja emellan hade det gått hål, blev ett rejält märke!
    När maken läxade upp henne stod hon bara helt stilla och tittade på honom! Efter ett bra tag sprang hon till mig och ville ha lite tröst mot dumma pappa.

Hade önskat att Agnes själv kunde stå upp mot henne, hon blir bara ledsen och gråter när Julia tar ifrån henne saker etc.

• Gladhannapanna

Ela: agnes är också väldogt mån om sin lillasyster. Vill gärna involvera henne i leken här hemma, lånar ut det mesta, även sådant som ju Julia direkt har sönder som en smällkaramell!
    Men visst händer det att hon tycker att J är dum och ivägen och förstör, oftast helt befogat!

• Gladhannapanna

Cissi: Agnes fick en doktorsväska från play2learn, den används fortfarande flitigt av båda barnen!

Våra barn har lekt tillsammans hela dagen. Ikväll hoppade de från soffan i lekrummet ner i en kuddhög, hysteriskt skrattande i säkert en halvtimma tillsammans. Det värmer mammas hjärta!

• Gladhannapanna

Juni: Kul med overallen! Jag rensade i barnens lådor igår och passade på att ta fram "traderakassen" så nu kanske jag får tummen ur jag med!

• Gladhannapanna

Apropå idrott och sport. Agnes har gått på barndans under hösten, hon älskar det verkligen!!! Hon är åt det lite klumpigare hållet så att dansa är jättebra för henne, hon älskar ju musik med.
    vi hade tänkt att hon skulle gå i simskola nu under våren men var för sega med att anmäla henne så det får vänta tills i höst.

Annars vill nog Agnes börja rida så småningom för hon säger ofta att hon älskar ponnyer!

hon bakade tex pepparkakshästar hos min syster med sina kusiner, de skojade med henne att det var små hästar hon bakade. Hon svarade snabbt: Det är ju ponnyhästar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8