30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Elsis - Beklagar verkligen, ofattbart när det händer så plötsligt. Ta hand om er!
Nillan - Grattis och välkommen!
Fiji - Grattis till UL!
Maskeraden hade varit bra igår. Men visst var det som väntat en stor drös rosa prinsessor där. Men bara en pepparkaka och bara en snickare.
Evasha - Fy så jobbigt! Tur att det visade sig vara öroninflammation, men hur kunde de missa det först? Det är väl blande det första man tittar efter, iaf har det alltid varit så när vi sökt läkare för förkylda/febriga barn.
Fiolina - JA! Skicka hit räven om du ser den! Jag satt nyss och tittade ut och fick se en katt som strosade längs tomtgränsen. Först tänkte jag jaga bort den (gillar INTE att den bajsar på vår tomt ), men så såg jag hur den stannade upp och tittade på ett ställe i syrénhäcken jättelänge och tänkte att det kanske var just en sork den var intresserad av. Så jag satt här och höll tummarna, och rätt vad det var så stack katten ner båda framtassarna i vad som uppenbarligen måste vara ett sorkhål i häcken. Dessvärre kom den upp tomhänt och strosade bara iväg igen. Odugling.
Åh vad bra att ni diskuterar namn! Vi har inga förslag alls och vet ju inte ens om vi behöver ett tjej eller killnamn. Ida och Gustav är ju i mina ögon klassiska svenska namn, ganska stadiga placeringar på namnlistor - inget som är supertrendigt men heller aldrig riktigt "ute". Vad hittar man på till nr 3?
Vi har tre namn var, jag och barnen. Andra namnet är givet för både pojke och flicka, där kör vi på samma: jag och Ida, min syster och hennes dotter heter alla Maria i andra namn, så det blir det. Gustav heter Karl i andra namn, det gör maken också, så det är givet för en pojk. Men sedan då? Namn ett och tre?