Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

W har ända sen hon var bebis varit en sån där orolig själ. En gång, märk väl, en gång sov hon i vagnen när jag gick in och handlade. Då var jag tvungen att sticka ned handen och peta på henne. Om vi får en som sover bättre nästa gång kanske det blir ett andningslarm. Det var liksom inte alls aktuellt med W. Hon rörde sig och vaknade till mest hela tiden. Jag tänker att ett larm lugnar lite och framför allt skulle jag veta att jag var där i tid om det värsta skulle inträffa.

• Snowgirl

Vi5, Det är helt underbart att du har fått tre fina barn. Jag brukar tänka på dig när jag nojar lite i den här graviditeten. Det finns de som har lyckats trots att statistiken har talat emot och nu får jag tårar i ögonvrån. Jag är så glad för din skull.

• Snowgirl

Vi5, Tack! Det går ganska bra faktiskt. Visst finns det lite oro, men den här gången handlar det ju inte om jag någonsin ska få bli förälder eller inte. På det viset känns det lite lättare, men man kan ju inte låta bli att hålla koll på toapapperet och klämma på brösten. Gravtesten fungerar inte längre eftersom de nog inte kan bli starkare Tungan ute

• Snowgirl

Jahapp, då är nojandet igång igen. Brösten ömmar inte lika mycket och ingen släng av illamående nu på morgonen. Hatar det här. Det kan lika gärna vara bra och det kan lika gärna ta slut imorgon. *less*

• Snowgirl

Tack Kasperina och pw , Jag vet egentligen att symtomen kommer och går, men när rattarna går från att ömma så att de inte går att nudda till att inte ömma alls på några timmar känns det inte bra

• Snowgirl

Kate, Ja det är skitlätt att sitta lugnt i båten när det är storm runtomkring Det här är värsta perioden. Det är för tidigt att kolla med ultraljud och det går inte att analysera testen. Har jag sett ett foster i v 8 blir jag lite lugnare eftersom det är större chans att det går bra då. Jag ska försöka tänka att det är bra tills motsatsen är bevisad. Jag blöder inte i alla fall. Inte än... *pessimistisk*

• Snowgirl

Nä jag har faktiskt inte bokat. Det kom så många helger i vägen. Ska ringa specmödravården på måndag och se om jag kan komma direkt dit. Annars måste jag få tag i barnmorskan först. Specmödravården brukar vilja ha in mig vid 8 fullgågna veckor.

• Snowgirl

Hemulen mfl, Ja jag vet ju att allt kan vara bra. Just nu är jag inte så logisk dock utan mest känslosam. Det är bara att vänta som sagt.
    Skrattar i alla fall gott åt era inlägg om fotgympa och snippgympa. Mina fötter förändrades inte alls under förra graviditeten. Funderar på om det hjälpte att jag hade ett utomhusarbete med mycket promenerande

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8