Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Det borde väl definitivt vara grund för skadestånd att man inte får in barnet i bilen när folk parkerar för nära . Hoppas att Barba2 håller sig lugn nu idag, så att du får koncentrera dig på tentan. Lycka till!

Lena: Har du provat "ångbad" med ansiktet? (Du vet, som i reklamen "Ni tjejer pratar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld")  Varmt bad brukar lösa upp en del också (och så är det skönt för den tunga gravidkroppen) om ni har ett badkar.
    Framförallt ska du om du kan sluta med nässprayen. Den kan ge nästäppa i sig själv när man använder den för länge har jag fått lära mig av egen erfarenhet.

Ego: Är hemma och sjuk idag. Jag har haft jobb hela veckan - och skulle ha arbetat i en klass 3:a idag - men vaknade i morse med jätteont i halsen, täppt näsa och ont i lederna. På förskolan trodde de först att jag då bara får ha barnen på förskolan 8-11. men när jag lämnat och var på väg hem ringde de mig och sa att naturligtvis måste även jag få ha barnen på förskolan den tid jag skulle ha arbetat idag.
    Hoppas att jag mår bättre imorgon och på söndag, eftersom det är fulltecknat med körkonsert imorgon och att jag ska gå på "Grease" i Västerås på söndag.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-10-22 10:29:19 följande:
    juni: Vårt hus är ju från 40-talet och utan golvvärme. Men så byggde vi till 60 kvm för 3 år sen och där har vi golvvärme. Så kamin i gamla delen och golvvärme i nya. Helt ok

Milla: Kanske skulle testa ett ångbad!! Och försöka sluta med sprayet även om det är svårt. Vaknar ju av mina egna snarkningar på nätterna. Jag som aldrig snarkar annars
    Usch, hoppas du piggnar till snart så du orkar med lite roligheter i helgen. Du får dricka lite honungste och slappa
    Jag "körde" på Renässans Mentol och tredubbla kuddar i sängen ett par nätter för att kunna andas när jag slutade med Nezeril.
    Varm svartvinbärssaft och "Harry Potter och De Vises Sten" i soffan är också OK .
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-10-22 10:51:32 följande:
    Milla: Det låter jättemysigt!! Jag kommer över en sväng då!
    Välkommen ! (Fast jag måste varna att vi inte har badkar )
  • Milla C

Ja, juni, hur gick det på tentan? Hoppas att SD slutade med den mentala träningen, så att du kunde koncentrera dig på det sista viktiga provet innan din ledighet. Och hoppas att Barba2 håller sig på insidan till det datum du "önskat", dvs 101112, så att du får lite lugn och ro innan bebisleverans.

• Milla C
    ELa: Härligt att du har en bra BM. Om det skulle bli en trea här tänker jag kolla om jag kan få gå hos BM jag hade första graviditeten (Mama Mia Söder). Jag går inte hos henne jag hade med Lucas iaf.

Lena: Det kan nog vara en bit av slemproppen. Den lossnade aldrig (vad jag vet) när jag väntade G - och med Lucas kom den jättesent och var grönaktig. Hoppas att bebisen kommer nu, om du vill det.

juni: Låter som en härlig dag igår - trots sd och ont i ryggen. Trevligt med nästan helt ny overall. Om inte Lucas tycker bättre än Gabriel om overall när han blir större så kommer vi också att "lämna efter oss" ett par nästan oanvända overaller.

Ego: Både Lucas och Gabriel är inne i väldigt härliga faser just nu. Lucas hittar på så mycket nytt, och förstår och gör sig förstådd väldigt väl. Och han är sååå gosig. Kramar och pussar hur mycket som helstHjärta. Gabriel är också väldigt gosig, och verkar ganska harmonisk (oftast). Han kan en massa saker, och låter nästan vuxnare än jag och maken iblandSkrattande.

I eftermiddag ska jag åka med en kompis och titta på "Grease" i V-ås . Fick det av maken i födelsedagspresentHjärta.
  • Milla C
    Billabong skrev 2010-10-24 10:47:06 följande:
    Kanske slipper du städdagen på dagis?
    Eller så kanske Lena kan "hjälpa till" med lite extra "vatten" till golvet .
  • Milla C
    Aigee: {#emotions_dlg.flower} Grattis till Ingrid! Baby{#emotions_dlg.flower}

Lena: Skål Grattis till lillebror! Nalle

Springer ut igen för att joina verkligheten...
  • Milla C
    juni: Förstår att du är trött på att ha det så här nu . Hoppas att du får ta det lugnt nu, så att du "överlever" tills det är dags för lill*n att komma ut.

Lena: Grattis igen! Så vill jag också ha det om det blir fler barn här: "Leverans" och hemgång samma dag. Gärna ungefär samma längd på förlossningen som dig också .

Ela: Hoppas att du får en lugn natt hemma, och att du också får ta det lugnt framöver och slippa ha ont.
  • Milla C
    Ela: Skönt att få "garderoben"utökad utan att behöva ränna runt i affärer en hel dag . Jag fick låna massor av kläder ifrån min svägerska den första graviditeten. Sedan var det hennes tur att få tillbaka sina och låna mina. Sedan när jag var gravid med Lucas fanns det en del nya plagg i lådorna som kom ifrån svägerskan, och när hon fick tillbaka dem igen hade jag lagt i lite nya som jag hade köpt under graviditet två. Nu fick jag tillbaka kläderna igen när Gabriel fyllde år - eftersom svägerskan har fyra barn och är nöjd medan jag inte helt gett upp tanken på en "trea" - och det var en hel del "gamla favoriter" och en hel del nytt också.
  • Milla C
    juni: Skönt att pappa mår bättre - och att de kollar upp ordentligt (vilket jag antar är anledningen till att han får stanna över natten).

Assar: Jag hoppas få vara "undantaget som bekräftar regeln" angående att tredje förlossningen skulle ta längre tid än andra i sådana fall . Längre tid än 15 timmars regelbundna värkar vill jag inte ha.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8