30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pregga: Dottern funkar säkert lika bra Skönt att få lite massage iaf. Hoppas det drar igång snart. Jobbigt att gå och vänta...
Pregga: Dottern funkar säkert lika bra Skönt att få lite massage iaf. Hoppas det drar igång snart. Jobbigt att gå och vänta...
Pregga: Oj, förlåt - hade missat detta!
Låter tufft att vara "ensam" i graviditeten, även om jag inte tycker min man är så förstående alla gånger så gör han ju ändå sitt bästa. Vad skönt att du ändå får hjälp från nära och kära med sånt som man inte klarar av när situationen är som den är. Låter som du har en jätteduktig dotter som hjälper dig ordentligt. Tycker inte du ska känna dåligt samvete mot din dotter.
Kram på dig!
Pregga: Ok, trodde du hade berättat detta tidigare fast jag missat det.
Hoppas som Pyttis att ditt ex ändrar sig när bebisen kommer. Visst säger man att blod är tjockare än vatten, men i det här fallet vet jag inte hur han har tänkte. Tråkigt!
Milla: Vad roligt att Lucas går så bra nu. Visst är det häftigt när det liksom släpper!
Ego: Ida börjar äntligen intressera sig för pottan. Efter en vecka med 2 pottbarn så har hon kanske fått lite "inspiration". Imorse sa hon baaaajs när hon var nakenfis och jag sprang till toaletten. Tyvärr hann jag inte fram till pottan, men hon sa ju faktiskt till. Sen har hon satt sig frivilligt på pottan flera gånger idag och dragit ner blöjan när hon kissat. Känns som det närmar sig iaf
pregga: Vad gör du här?! Trodde du snusade bebis nu?!
Pregga: Lycka till hos BM
Pyttis: Usch för dåliga magar. Ni får smörja ordentligt på snippan och rumpan
Ego: Ska till BM i eftermiddag. Ska bli intressant att höra vad hon säger om mina åderbråck.
Nu ska jag göra mig i ordning. Får snart fikabesök av en höggravid kompis (som ska snittas på tisdag)
Milla: Förstår att det kändes konstigt. Jag blir nästan tårögd bara jag tänker på att "lämna bort" Ida!
Minns inte hur Ida betedde sig när hon började gå. Men det är kanske mycket som händer för L nu, både med förskolan och att han börjat gå? På något sätt ska ju alla dessa intryck bearbetas, och det gör de kanske i sömnen?
Intågar med en total ego-rapport. Var hos bm idag och allt såg bra ut förutom järnvärdet. Så det blir att knapra två olika järntabletter. Sen kollade hon åderbråcken och förstod att jag hade värk. Så jag fick remiss till läkare på sjukhuset redan imorgon. Bm frågade om jag ville bli sjukskriven. Vet i 17 hur man ska göra om man vill sjukskrivas heltid eller halvtid. Kanske blir långsamt fram till BF? Å andra sidan vet jag inte hur jag ska orka jobba heltid och sen hem och ta hand om Ida och huset (med makens hjälp så klart). Nåväl, vi får se vad läkaren säger imorgon, kanske inte ens vill sjukskriva mig.
Sen fick vi en extra UL idag för BM ville se så att inte bebisen var fixerad ännu och tryckte på mer på åderbråcken. Det var den inte, men den är redan väldigt långt ner redan....
Over and out. Maken ska iväg ikväll igen så jag får ta Ida med nattningen nu.
cissi: Oj, hade missat ditt inlägg. Vilken skitläkare! F-n vad många idiotläkare det finns. Träffar jag en sån imorgon kommer jag förmodligen börja grina.
Assar: Gullepluttarna då!! Klart det ska dokumenteras, fattas bara annat
FB: Ja, jag hoppas det blir någon sorts sjukskrivning iaf. För ju mer det trycker på desto värre lär det bli enligt Bm
Hur går det med lilltjejen?
Tack för alla peppningar. Känner mig lite låg nu. Har träffat en underbar Bm som kollade hjärtljud och blodtryck och urin och var hur sympatisk som helst och förstående.
Sen kommer läkaren som bryter kraftigt på svenska och har med sig en "aspirant" som bryter på ryska. Inte lätt för dom att göra sig förstådda då. De var trevliga, men inte alls sådär sympatiska som bm var..
Och tyvärr är det inget att göra åt. De sjukskriver inte för åderbråck och det finns inga kurer. Det enda som hjälper är att ha benen i högläge (på tåget då eller på skrivbordet?! ), knapra Panodil, kyla området och att använda stödstrumpbyxor och stödstrumpor.
Så nu ska jag deppa ett tag och sen rycka upp mig igen... Barnet mår iaf bra vilket är det viktigaste. Kram på er!
Tilda: Tack Jag minns inte exakt men min mage började nog synas runt vecka 14-15-16 tror jag. Iofs tyckte jag att det syntes tidigare, men det var nog ganska lätt att dölja iaf.
Och denna gång har vi tagit 1(!!) foto på magen, typ i vecka 24. Förra gången tog vi varje vecka
FB: Mm, får kolla upp det sen. Just nu är jag så låg så jag bara känner för att spy! Bah!
Mysigt att ni är en sån härlig mysfamilj nu glömde jag ju kommentera mitt i mitt egotänkande