Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och våra barn har, tvärtom mot resandes, sovit gott i egen korg på natten (3st 4-5-timmarspass per natt) trots att de vägrat sova i annat än bil/sele/vagn på dagen

Det känns som alla barn är helt olika, tänk så mycket erfarenheter vi har att dela här. Underbart att få många nya strategier att prova. Jag har inga tips för våra barn har liksom sovit ändå (även om de till skillnad från andra somnat sent på kvällen, det har inte varit natt förrän 22-23).

• Piggley Wink

Det finns barnklockor också där figuren blundar när det är natt. Är det inte resande som länkat till dem förut?

• Piggley Wink

Fast eg kanske han behöver en väckarklocka så att han säkert vet att han vaknar innan Bolibompa? Så att han kan slappna av och sova avspänt tänker jag

• Piggley Wink

Jag måste bara berätta om min vän vars tvillingar hade kolik. Nu är de över sex mån men vet ni vad som fick koliken att sluta?

De blev bättre av mjölkfri ersättning, ännu lite bättre av någon svindyr specialmjölkfri... Men när de slutade med D-dropparna - då kom lugnet Helt sanslöst!!!!

• Piggley Wink

Mosing: Ja, båda slutade skrika när de lade av med dropparna. Den ena första dagen och den andra dagen efter

• Piggley Wink

Mosing: De har skrikit sen de var någon månad, det har varit helt fruktansvärt för både föräldrarna och storebror . Det var BVC som hört om något annat barn som inte tålde dropparna. Deras liv är så annorlunda nu!

• Piggley Wink

Instämmer i sjalfunderingen, med N hade jag en sjal från granit. Kostade ett par hundra och instruktioner fanns tryckta på tyget. N älskade dem, när det var för mycket liv runt oss (typ födelsedagskalas) så drog jag sjalen över huvudet på honom så sov han gott

• Piggley Wink

Skönt att det lugnat sig resande, jag tyckte elpump och vetekudde funkade bäst. Här har även pratats om SPC-flakes för att undvika stockning men det har jag inte testat själv.

Skönt att du får vila Kate! Passa på!

• Piggley Wink

Min mamma kör hårt med att "rättvist är inte alltid lika". Men det kanske mest av allt har varit nyttigt i jobbet, hon är specialpedagog och klasslärarna tycker inte alltid att barnen faktiskt inte behöver lika krav på proven, någon kanske behöver lite läshjälp eller att skriva svaren på en dator för att kunna läsa vad den skrivit etc...

• Piggley Wink

Cilla: Vår tandläkare har lovat att fixa Ns tungband när han blir 4-5 år och kan sitta still så han inte behöver sövas... När jag var liten var det också tandläkaren som klippte på mig.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8