• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis: tack! Jag vet att det kommer att behövas. om allt från föräldrapenning till dagistankar och bilbekymmer... Men man kanske ska klara av några veckors graviditet innan man blir nojjig?!

• aigee

asap: tack! hämtar en ny bil i nästa vecka... en volvo v70. Det får nog lov att funka eftersom vi också har husvagn... trångt men kanske mysigt?! Vi hade inte så mycket omställning till tvåan men att få barn var häsftigt båda gångerna... 

• aigee

Hej fru Firren och glassgrisen! tackar! 
    Arga barn... vi har en treåring... Jag börjar förstå treårstrots på allvar... Inte alltid kul men mat och sovtider är tydligt än mer viktiga för vår skrutta för att undvika utbrott. Däremellan är hon go som guld och söt som socker!!

• aigee

här är det ärvt från mig är jag rädd. kanske småsyskondrag eller personlighet men jag tror att det går över!! (eller hoppas...)

• aigee

Tack för alla grattis och inputs!, känns som ett spännande år 2014! Hoppas att allt går planenligt bara!,, Vill önska er alla ett härligt nytt år!,,

• aigee

det är nog lite jobbigt för dem att bli sådär arga etc. Vi har haft maratonnattningar med minsta tösen men jag har de senaste veckorna efter att ha fått ett utbrott bestämt tillsammans med henne en nattningsrutin som passar oss båda (och inte tar två timmar) En bok (inte två...) en vaggvisa med tillhörande kli på ryggen, en stunds klappar och sedan tyst och sova. Det har (peppar peppar) funkat.  

• aigee

Har inte hunnit vara inne här så värst mycket. 
    Gabi: vilken läskig upplevelse! men skönt att det inte var hjärtat! 
    Kate: hur lång tid är det kvar innan du ska krypa in i tältet? låter som jag gjorde det sista med båda mina. Men då ska man få det ur sig här inne! Det är det bästa! Hoppas du ändå står ut!

sömn på dan är svårt. mjölk eller banan funkar oftast här när det har blivit tok efter väckning. Kanske är det inte universellt.

här fortsätter illamåendet och jag fryser hela tiden men så är det väl det ska vara i v 6.

• aigee

kate: är det bara en vecka kvar? Vill minnas att den sista veckan var som en hel månad. hoppas att du hittar lugnet i dig innan det är dags. annars packar du väl inför tältäventyret! jag önskar all lycka i alla fall!

här har det peppar peppar varit lugnare med utbrotten men jag lider med er som kämpar. kanske är det bara att gå igenom de faserna barnen hamnar i och vara lyhörd för barnet och testa olika lösningar?

världens bästa bm ringde mig och bokade inskrivningstid! Hon är så personlig och jättetrevlig fastän det var över tre år sedan jag var där. Nu ska vi bara läsa på om kub-test innan det är dags att träffa henne! hur har ni resonerat om kub-test?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8