• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren; ja, visst är det märkligt...  Ang sjukan så hoppas vi att det är rätt snabbt övergående, misstänker att det kan vara nått som han fått av mina tjejer till o med men det vore ju bra om vi slapp bebisleverans mitt i. Har en barnvaktsreserv på lager  men jag vet inte hur många timmar på raken hon pallar ;)

• M73

den här bebisen är rätt envis av sig... ligge3r kvar där den ligger utan minsta tanke på leverans...

Önskar er alla en trevlig midsommar, vi kommer att ta det exttremlugnt idag för jag orkar eller vill inte åka någonstans. 

• M73

nepp, bebis ligger kvar. Var så arg i morse att jag gick en rask promenad för att avreagera mig (halv sju på morgonen!) så fort har jag inte rört mig den senaste månaden tror jag? Har iaf lyckats skaka ner ungen ordentligt efter det känner jag men inte drar det igång... 

• M73

den här ungen är tydligen envis... fortfarande ingen leverans... BM koll på onsdag.

• M73

just nu kan jag säga att jag inte är övertygad om att det här med en trea var mitt livs smartaste beslut ;) O jag ska komma ihåg HUR trött jag är på att vara gravid även när jag ser söta bebisar ;)

• M73

för att göra väntan mer spännande har förstahandsbarnvakterna fått fullt upp med sjukt barn, andrahandsbarnvakten är bortrest den här veckan o tredjehandsbarnvakten bor den djädra bit bort. Har skakat fram en fjärdehandsbarnvakt nu men henne känner ju tjejerna knappt så det känns inte ultimat.

• M73

asap; bra med coolt bvc. Jag kommer ju att byta ställe ed bebisen så får vi se om det blir tredje gången gillt...

41+3 idag o jag var less redan v 38... BM-besök idag o inbokning av överburenhetskontroll. Ska kolla om det är nån skillnad på de tre sjukhus vi har närmast när det gäller synen på igångsättning. har ingen önskan att gå 21 dagar över om det kan undvikas 

• M73

Chiqita; det är olika i olika landsting, de flesta har två veckor men inte här...

Har haft glesa men onda sammandragningar sen åtta imorse, vägrar ge mig ut o köra till barnmorskan med tanke på att bara köra till förskolan med tjejerna var jobbigt när det satte in. Har ringt henne o sagt det så nu kommer väl allt att lägga av... 

• M73

Tack för alla grattis! Bra att ni ser till att skvallra ;) Hon hade rätt bråttom när hon väl bestämde sig. Ungefär elva timmar efter första värk. En timme på förlossningen o då hade vi precis hunnit lämna över syskonen till barnvakten. Åkte in när värkarna kom var tionde minut o under bilresan sjönk det till var femte så det kändes lite stressigt.
    Hjärtljuden gick ner så det blev lite forcerat men vi klarade oss utan både kejsarsnitt o sugklocka. Hon var lite medtagen när hon kom ut men piggade på sig rätt snabbt. Stannade över natten på BB vilket var rätt skönt eftersom vi fick ett eget dubbelrum på den bemannade BB-avdelningen.Nu har vi kommit hem o ska snart hämta hem tjejerna fr dagis så får vi se vad de säger om lillasyster.. 

• M73

det finns väl vissa yrken där strålning o värme kan påverka chanserna för yspermierna tror jag, vet att en bekant som kör pendeltåg berättade om nån kategori som fick övervägande flickor om de inte bytte till kontorstjänst... men vetenskapligheten i det påståendet är ju inte i toppklass ;)
    Verkade vara tjejvecka på BB nu förresten...
    Jag hade nog blivit mer förvånad om det faktiskt blivit en kille måste jag erkänna. 
    Storasystrarna är så nöjda än så länge, T klappar fint på huvudet när hon ammar o säger "gott bebis!" o H vill ha henne i knät nästan hela tiden. Förata natten har hon sovit bra o pipit efter mat ett par gånger medan T vaknat o tokvrålat mitt i natten..  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8