Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Usch barba, hoppas det lugnar sig kram på dig och ta det lugnt!

Vi var på vc idag igen och tog blodprov, H sa att hon inte ville men protesterade inte alls och rörde inte en min när "tanten" stack i fingret. Hb och vita blodplättar var bra, glutenproverna var tydligen ivägskickade och skulle inte in i den apparaten som inte fungerade. Vi får väl se hur det går... Jag tror inte det är gluten för då borde hon väl vara dålig jämt, men det är jus vårt att veta. Hon är alltid stabilare i magen när hon får majsvälling än när hon får havrevälling. Fullkorn är ju katastrof så den räknas inte

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: Visst var hon! Jag fick också utslag på glutenprov när magkatarren var riktigt illa. Gastroskopi var hur fint som helst och när magkatarren lugnat sig så visade glutenproverna inget. Låter som vi är rätt lika!

• Piggley Wink

Lena: Vad gjorde du för att bli av med värsta magkatarren? Jag började plugga, för det var min jobbsituation som gav mig eländet Nu kommer det bara tillbaka i lugnade variant när jag är för stressad. Jag tål att stressa kortare perioder men inte för länge i taget...

• Piggley Wink

Lena: Låter som du gjorde flera kloka beslut! Good for you!

Barbabra: Håller tummarna fortfarande

• Piggley Wink

Lena: Skönt att få prata ut med någon, skönt med bra kollega!

Milla: Sunknatt

• Piggley Wink
    Skål Skål SkålGrattis till killarna Sara! Såklart pappren är bäst när man fyller ett år! Skål Skål Skål
  • Piggley Wink

Hahaha, tänkte inte på att hela verälden inte visste att jag är gravid. Skrev på FB att jag ville ha tips på alkoholfritt rosévin, första kommentaren var "Är du gravid?" Så nu vet några till som jag inte tänkt på att berätta för/ inte träffar så ofta

lena: Håller med Sara om att vi gärna hör hur det gör för dig/er om du orkar/vill berätta...

Dricker Strawberry Daquiri idag igen, visst är det bra med järn när man är gravid ?

• Piggley Wink

Visst är det bra med järn Sara! Idag har jag shoppat rosévin - alkoholfritt såklart och igår drack jag vitt alkoholfritt vin till de färska räkorna - MUMS!

• Piggley Wink

Undrar varför jag tryckte skicka utan att skriva färdigt?

Ela: Håller helt med Sara! Jag funderade också mkt innan UL, kände tidigt men sen blev det liksom lugnt. Moderkakan är i framvägg så kanske "försvann" bebisen när moderkakan växte eller nåt?

Pyttis: Lider med dig som får migrän av jordgubbar

Lena: Härligt att han sköter sig och underbart med Kolmården!

• Piggley Wink

milla: Sent svar men min fundering är att i den situationen borde väl barnet få antibiotika direkt?

Lena: Skönt att veta om depåerna, här kollar de inte Hb igen förrän v 25 och det är ju inte förrän om några veckor enligt deras datum. Själv tycker jag att v 24 börjar idag , jag tror mer på sista mens och äl-test än att jag skulle blivit gravid fem dagar efter äl . Mina depåervar bra så jag har vågat vägra järntabletter eftersom jag mår sådåligt av dem...

Ela: Härligt att allt var bra. Precis, vad sjutton betyder ett par kort om barnet mår bra?

Mini: Underbara nyheter!!!!!! Ser fram emot lillebrorsrapport!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8