-
-
hehe, sånna problem har inte jag haft Vilya kom i slutet av mars 06 och Tyra i mitten av feb 08 och är lite kraftigare än vilya så kläderna passar prexis.
-
Haha, skyller på att jag är blond eller nåt
Grattis fina Ela!!, jag fattade inget alls förens nu. -
Tilda> Hej och grattis!
Som huskur så kan du göra te på en och en halv dec vatten och 2 tsk timjan(torkad) + 1 tsk färsk. Låt dra i 10 minuter med lock(tefatet eller nåt på så oljorna stannar i koppen och inte dunstar med ångan) och söta med honung om det är för ruskigt.
Annrs är ju ingefära ett mirakelmedel och då köper du färsk som du skalar och delar i några skivor, häller på med kokande vatten, låt dra i ca 10 min med lock och söta med honung om du vill. Ingefärs tet lindrar ju också illamående. Honungen ska i när det dragit klart och svalnat en aning för dess lindrande verkan avtar när det är för hett.
Bäst är väl att ta en kopp av varje om du klarar av smaken på dem -
Ha en fantastisk midsommar allihop!
-
Minimalla > Grattis till ett fint UL, hur mår du såhär i sommarvärmen med magen?
Nu slänger jag in en fråga ang. värmen och barn.
Är det någon av er som har ett barn som inte orkar med värmen? Som inte klarar av den rent fysiskt? Eller kanske tom känner någon som har ett värmekännsligt barn?
För just nu så blir jag lite orolig för Vilya.
Vilya, min 4-åring klarar inte värme och sover redan för andra ggn idag (sover inte alls majoriteten av veckans dagar). Hon blir trött, likblek och illamåeende av värmen och kan även få lite feber.
Hon var likadan förra sommaren så jag borde inte oroa mig igentligen men jag vet inte, skulle vara lite skönt att inte känna sig ensam antar jag. -
Lena 74 > Åh så ledsen jag blir för dig. Förstår att festen inte blev som du tänkt men oj så bra att du pratade med honom sen. Synd att det inte tog mer och att han lyssnade när ditt hjärta talade, synd att det inte tog längre än in till grannen.
Jag förstår din besvikelse och oro och jag blir som andra imponerad av att du är så fin och klok. Ja, det kanske inte är så dumt att prata med någon anonymt eller som anhörig som Pyttis sa.
Massor med kramar och styrka till dig. -
Grattis till nyplussade !
Grattis till FB!!.. haha säger som Ela, vilken smygare du är
Mini > Ojoj, är det redan nästa vecka? vad fort tiden går. -
Mini > Yey, mina varmaste gratulationer till Charlie!! Stora kramar till er alla och hoppas ni mår prima.
-
juni 07 > Om du sätter dig två sekunder och förutsätningslöst faktist känner vad du vill. Ta bort alla borden och måsten. Allas förväntningar och tycken. Bara vad du tycker och tänker. Vilket skulle du må bäst av?
Den brukar funka på mig i alla fall
Annars får du väl undersöka vad som känns troligast att du skulle klara bäst, känna bäst för. Testa att skriva för och emots.. vad du vill ha svar på innan du kan göra ditt val och ta sen reda på svaren? Fast det kanske du redan gjort inför dit kommande möte?
Ibland klarnar det ju på vägen i ens 'undersökningar'
Själv har jag en huvudvärk som skallrar från hjässan ner i ryggen. Finns det något som hjälper mot kaffeabstinens-huvudvärk? För ipren gör det inte