Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ang dammsugning: Maken och jag har haft en överenskommelse sedan vi flyttade ihop: Han dammsuger, dammar och plockar. jag tvättar och städar toaletterna. Båda är nöjda! klart att jag dammsuger någon gång och han tvättar eller tar toaletterna, men för det mesta gör vi så.

• Gladhannapanna

Lena: Om du har så långt till förskolan ahde jag nog satsat på en syskonvagn. Vi köpte en kombinerad cykelvagn/barnvagn med bebisinsats. Går ju inte att cykla med båda förrän den yngsta är runt året. För oss har den varit suverän, men jag har mest använt liggvagn+ståbräda till förskolan som ligger väldigt nära!

Juni: Jag mådde konstant illa första gången, jättejobbigt" Provade postafen till slut och det var rätt bra men man blir ju mer trött. Andra gången spydde jag flera gånger men det berodde oftast på att jag inte åt direkt när jag gick upp.

• Gladhannapanna

Emsters mamma: En av mina vänner har en phil&ted och är nöjd med den. Själv skulle jag nog fundera på om jag vill att mitt barn ligger så långt ner i stadstrafik, avgaser mm ligger ju närmare marken. Men det är jag det...

• Gladhannapanna

Lena: Vi har visserligen gott om plats, men när vi varit iväg allihopa har maken coh jag kört varsitt barn. Instämmer också med Juni om att man nog itne vill vara utan en enkelvagn!

• Gladhannapanna

Grattis till lyckat rutinul! Jag kan ju erkänna att jag helst ville ha en flicka till även om en pojke också skulle varit älskad så klart!

Nu har Julia sovit två nätter utan minsta pip, hoppas att det är en bestående trend!

• Gladhannapanna

Inatt vaknade Julia av hosta, men vi valde att ligga kvar och vänta ut henne lite. Hon somnade om!

Ute skiner solen coh vi ska ha afterwork ikväll, jättetrevligt. Fast jag ska ju inte äta utan bara dricka vatten coh pulver...

• Gladhannapanna

Sparken: Jag heter ju själv Hanna så det tycker jag är ett jättebra val!!!

Vi pratade också en del om vad kompisarnas barn heter, men kom fram till att det faktiskt inte spelar så stor roll, vem vet hur länge man kommer att umgås i framtiden?

Fast vi skippade de namn som barnens kusiner heter för det känns konstigt!

Vi var inne på Malin. Maja, Jenny och Elin när barnen kom, men det blev ju Agnes och Julia istället.

• Gladhannapanna

Assar: Jag vet tre familjer inklusive er som har två barn som heter Gustaf och Ida, lite lustigt tycker jag!

Känner också till tre familjer med Malin och Mattias, men de "barnen" är unga vuxna nu.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8