30+ som väntar/har fått syskon, del 8
apelsinjuice o tonicvatten körde jag hårt på när jag väntade H
apelsinjuice o tonicvatten körde jag hårt på när jag väntade H
Milla; spännande med jobbet. Jag hoppas att det löser sig med barnvakt. Kolla upp det nu för även om de inte skulle välja dig den här gången kan det ju vara super att veta för framtiden...
Emsters mamma; grattis till lyckat UL
Sara: vad dina grabbar jobbar på!
T är förkyld igen o natten till onsdag satt hon o jag på barnskuten efter ett kruppanfall. Hon var inte så illa däran men sjukvårdsupplysningen tyckte att hon skulle kollas eftersom hon inte haft det innan... tycker det räcker nu! Annars är hon kul o har börjat prata lite, "ma ma ma" "pa pa pa" o nått som låter väldigt likt Hej *s*
Kan hoppa in o meddela att det inte är en myt att tuppar vaknar tidigt... så fort det ljusnar drar skrället igång så det gäller att de är instängda så det bllir ljuddämpning
FB; du kanske skulle försöka med lite Roger Pontare på hög volym för att skrämma runt bebben. Är nästan säker på att H behagade vända sig o lägga sig rätt när jag var på mellodifestivalgenrep o han var på scen *s*
Hejsan, hejsan! Har inte varit inne på ett par dagar för det har varit fullt upp.Försökt göra huset presentabelt till släktinvasion nu i helgen. H fyllde fyra o vi hade släktkalas. Nu är jag helt utpumpad (blir inte bättre av att T fortfarande hostar på nätterna)men det var trevligt o födelsedagsbarnet var nöjd med sin dag.
T fyllde ett halvt år i torsdags o börjar kännsas så stor. Hon hasar bakåt o är hyffsat stadig när hon sitter. Kan till o med resa upp sig ur vissa lägen. Efter kalaset är jag rätt säker på att hon är känslig för mjölk. Hon hade ont i magen igår när jag bla ätit grädde o under tiden jag undvikit mjölk har hon inte alls haft sånt magknip.. Har remiss tilll barnmottagningen i slutet av månaden.
Hur har ni med höst/vinterbarn gjort med skor på sommaren? funderar på att bara sätta på T ett par sockiplast för hon är ju inte inärheten av att gå ännu
Tack för alla skosvar Det känns ju bara lite lite med strumpor när det är så mulet o blåsigt som vi hade det i lördags men nu borde det ju bli varmare så jag siktar på barfota barn...
Milla; Kram! det är deras förlust! Dom får skylla sig själv som inte anställde den bästa!
Har ö era barn ruskat på huvudet när de fick tänder. T har börjat göra det o jag känner en vass tand i munnen men undrar om det hänger ihop eller om det är nått annat som spökar
Ha, stör en ingenjör är precis vad vi sysslar med här hemma jag o tjejerna
Undrar just när nån skall intressera sig för bibliotekarier, för utom "Sally" då. På ett av mina tidigare jobb sa vi att man borde göra en dokusåpa av det här dårhuset *s*
Kan nån förklara varför en bebis spottar ut mat med frenesi men glatt tuggar i sig papper om hon får minsta chans? Jag har försökt förklara det här för T men hon lyssnar inte för fem öre utan kastar bara lystna blickar på tidningen?
Juni; Jag gick en liten kurs våren jag var nygravid med T och har fortfarande inte gjort tentan. Jag fattade absorlut ingenting då så det kändes inte som nån idé att gå dit. Får skylla på gravidhormoner men det blir lite jobbigt om jag skall ta upp den igen o fortfarande inte fattar... *s* Kort sagt; du är görduktig som kämpar på med skola, pendling, hästar o barn
Grattis till Knase!
Förra sommaren med T i magen körde jag med tältklänning, tunikor o leggings som kunde sitta nedhasade under magen utan att klämmas..
o när H föddes för sex år sedan var maj kanonvarm så hon hade knappt kläder på sig första månaden *s* (vilket ställde till en del trasel när T kom i slutet av oktober.. inga långärmade bodys o knappt några byxor *s* däermot gott om kortärmade sparkdressar som var super i värmen