Inlägg från: Sparken |Visa alla inlägg
  • Sparken

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla - stort grattis till Lucas som blivit 1 år!! Hoppas att han snart är frisk igen.

Emster - inte roligt med matvägran! Som allt annat är det nog övergående.

Juni - hoppas att blodtrycket ändras så att du snart mår bättre igen.

Lena - Ha en trevlig middag idag och lycka till i morgon! Vet hur jobbigt det är att vara orolig.

mina tuttar var i ganska bra storlek och form innan E, efter amningen häningare och mindre, nu väldigt stora igen, bävar för hur det blir efter ytterligare en amning men jag antar att det är en del av livet.

• Sparken

Fb - Hoppas du blir lugnad i morgon. Vecka 30 är väl tidigt att börja diskutera sätesförlossning. Skönt ändå att du är i vecka 30 nu. Veckorna går fort! Själv är jag i vecka 22 nu! kram

• Sparken

Fb - Vad skönt att allt är bra igen! Bra också att BM kollar upp ordentligt när något avviker litegrann!! Skönt!

• Sparken

Lena - Underbara känsla! Jag tycker precis att jag kan börja känna vilken sida av magen bebis ligger på! Känns också härligt, så verkligt liksom! Njut!!

• Sparken

Sara - vad skönt att G:s hörsel nu är normal!

Ego rapport - I går satt jag på soffan hemma med lilla Emma som blir två nu i maj. Jag berättade för henne att det är en bebis i mammas mage. Hon tittade på mig lite frågande och sa nej! Jo sa jag det är en bebis i magen, hon drog då upp min tröja, drog ner mudden på mammabyxorna och drog med fingret över magen med såg ingen bebis utan tittade på mig igen och sa Nej! Sen fortsatte hon att leka bredvid mig! Ljuvliga lilla unge!

• Sparken

Är det ingen som tycker att det är lättare med två barn? Vi renoverar hus nu och jag orkar nätt och jämt med att fixa mat + fika + ett barn (+och tjock mage). Skit hur ska det bli med två barn?

Jag ber att den mesta av renoveringen är klart om ca 10 veckor när bebis ska komma, fast det ser inte lovande ut! 

• Sparken

FB - skönt att bebis har vänt sig. Trist att din bm skrämde upp dig så tidigt med att bebis låg i säte.

Trafiksäkerhetsverket stod vid dagis i dag och gjorde en undersökning på hur barnen sitter fastspända i bilen. Bra att det har lite koll. Hon sa att jag kunde dra åt bältet ännu hårdare så skulle E sitta ännu bättre.

Assar - Fyra så tät är verkligen inte illa! pust!

• Sparken

Lena - Skickar många stora kramar till dig och hoppas att din sambo kan ta sig samman!

Minimalla - skönt att lillebror växer som han ska! Alltid är det något att oro sig för, även om jag inser att det värre för dig än för oss andra.

Mandra - E är inte så jättekänslig längre så jag vet dessvärre inte.

Själv är det bra med mig och magen! Går in i vecka 32 nu så det är inte så jättemånga veckor kvar! Jobbar en dag till innan jag går på semester + föräldraledigt till september 2011! Sjukt! Måste säga att jag inte längtar efter ledigheten på samma sätt som när jag väntade E även om det ska bli kanonhärligt att ta det lugnt och bada med E. (Fast det är inte jättelugnt att ta hand om henne iofs ) Sambon jobbar en vecka till innan vi får semester men för oss blir mycket av semester till att renovera hus.

• Sparken

Mini - Är överlycklig för er skull! Så härligt att er lille Charlie är hos er nu!! Stora grattiskramar till hela familjen!

Snart är det min tur! MIn E kom i vecka 36 vilket innebär om en vecka imorgon! Jag hoppas dock att lillan stannar lite längre!

• Sparken

Hej,

Längesedan jag kikade in och här kommer ett totalt egoinlägg. För två veckor sedan fick jag en tjej som vägde 3460 g och var 49 cm lång. Var har inte helt bestämt namn men vi tror att det är en liten Sofia. Hon är helt ljuvlig och såå söt. Emma är än så länge en mycket stolt storasyster och hjälper mamma med att ta fram salva och ny blöja.

Hon kom verkligen i raket fart. vattnet gick vid 2.30 på natten och då började det små värka litegrann vid 5 började värkarna bli starka och jag ville inte längre ligga stilla i sängen. Vi åkte till förlossningen vid 6.40 och är inregistrerade vid förlossningen 7.05 och 7.20 kom hon. Sjukt fort! Resan till sjukhuset var jobbig men annars måste jag säga att det var en jättebra förlossning. Vilken känsla det är när det nya lilla livet läggs upp på magen och börjar skrika. Jag hoppas verkligen att sambon kan tänka sig en trea  om något år!

kramar från oss!

• Sparken

Hej tjejer, det var verkligen inte igår som jag var  på familjeliv. Tittar in och läser att Fiji och Lycklig fått bebisar igen. Stort grattis till er! Ljuvligt med smått.

Själv har mitt år som föräldraledig gått sjukt fort. Klara har fyllt ett år och jag börjar jobba igen om två veckor. Ska bli lite kul (jag är ruggigt trött på att laga mat, mellis, disk och tvätt mm) och sambon längtar efter att få umgås mera med våra tjejer.

Vi har renoverat och flyttat till hus så vi har verkligen haft fullt upp och dessutom tar två barn ju massor av tid, suprise! Inte direkt en nyheter för alla här inne  

Jag känner mig för tillfället nöjd livet och med de två barn jag har. Jag känner att det vore skönt att hinna göra lite saker för sin egen skull och ihop med sambon men jag känner att jag inte vill sälja några barnsaker utan tänker i mitt huvud att sambon någon dag kommer att gå med på ett barn till (vilket är min dröm i hemlighet! )

Hoppas att jag kommer att titta in här oftare framöver. Känner att det är kul när jag väl är här. Det är ju bara så mycket jag vill hinna med och så lite tid som finns.

Stor kram till er alla!!        

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8