Inlägg från: Fredrika Bremer |Visa alla inlägg
  • Fredrika Bremer

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Labi!! Visste inte att ni jobbade på syskon, vad roligt att se dig här

Lena, tvärtom, riskerna är lägre! De vill veta datum för ÄP eftersom riskerna har "frusits" liksom och ditt foster är ju drygt två år yngre än du! En helt fantastisk sak med FET faktiskt . Se till att de slår in det ordentligt så att du inte får högre risk än du borde.

• Fredrika Bremer

Men guuud, ibland är bm:ar helt fixerade vid sina snurror, snacka om nollkoll. Mina graviditeter har alltid räknats efter ET, och dessutom justerar de aldrig graviditetslängd efter ul på ivf-graviditeter i mitt landsting. Ibland har jag uppgett ett "uträknat" datum för sista mens till någon bm om de verkat väldigt förvirrade. Det spelar ju inte så stor roll, men om man går över tiden och så är det ju skönt att ha rätt datum

• Fredrika Bremer

Milla vad spännande med jobbet! Två veckor är ju ingenting, det måååste ju lösa sig Kan din man ta semester? Farfar komma en vecka och mormor en? Ngt kusinbarn på 16 år som kan avvara 2 veckor...?
    Annars kanske ni kan anställa en barnflicka/barnpojke för två veckor via arbetsförmedlingen (om det inte finns ngn barnvaktsförmedling i er stad). Vi har en studenska som hjälper oss med hämtning ibland, och det är inte alls svårt att vara privat arbetsgivare så länge det rör sig om små summor, en blankett till kommunen bara. Lycka till!

• Fredrika Bremer

Usch Ela, ni har det tufft med lite sömn Kram!

Ego: var hos mvc idag och bebis växer och alla värden var bra, so far so good. Men dels har den inte vänt sig (v 30 så det finns tid kvar!) och bm började prata massor om hur bra det gick med sätesförlossning, och jag blev lite paff, för min förra bm avrådde (nu tror och hoppas jag ändå att den vänder sig). Dels var hjärtljuden lite höga, så de gjorde en ctg som de heller inte var nöjda med, så nu ska jag tillbaks i morgon för ny ctg. De frågade mycket om bebb brukar sparka mycket och verka orolig, och det är ju ett livligt barn Blev lite orolig, är bebis stressad? Jaja, hoppas jag får lugnande besked i morgon...

• Fredrika Bremer

Tack alla söta Idag fick jag godkänt på ctg och slipper komma dit på ett par veckor Skönt! Idag var nya inputen om läget att vändningsförsök med andra barnet nästan alltid lyckas (? vet jag inte, vi har väl minst 2 exempel i tråden där det inte gått) men hursom har ju bebb gott om tid att snurra runt. Hoppas de är mindre vimsiga på mvc nästa gång...

Här är det jag som är en morgonpigg plåga för min man ska jag erkänna...

• Fredrika Bremer

Lena, jag har haft foglossning till och från, men det har faktiskt blivit bättre senare i graviditeterna , så det finns hopp Bälte är guld tycker jag!

• Fredrika Bremer

Gal, det låter superjobbigt, både för dig, din man, men även för barnen; fyra veckor är ju superlänge i den åldern och svårt att ta igen i anknytning sedan. Hoppas ni hittar en mer familjevänlig lösning och vad bra att du får stöd under tiden{#lang_emotions_heart}

Emster, hoppas din man mår bättre snart! Tänk på att man har rätt att gå ner till deltid som småbarnförälder, Om han vill skydda sgi:n inför kommande pappaledighet kanske ni har någon garantidag kvar eller så? Kanske en dag i veckan hemma med dottern skulle ge lite andrum.

Vad jobbigt med huvudvärk Aigee, skumt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8