• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: tycker inte mina stygn läkt ännu heller men om de är kvar eller ej vet jag inte. Känns det obehagligt är det klart man ska kolla.

Ela: har inte du haft nog med bekymmer denna grav? Tycker din lilla skrutt snart får ta och komma ut! har provat en förlossning med igångsättning. Den första, den var lugn, sansad och kontrollerad. Bara att hänga med och låta kroppen jobba. Denna andra gång fick kroppen joba själv och då slutade det med sugklocka, vet inte vilket jag föredrar men den första förlossningen var klart minst dramatisk. Hoppas att det hur som helst blir som du önskar!!

Nu har vi fikat och ätit färdigt hos mamma och pappa. och är hemma. Skönt trött. men undrar om skruttan kan gå till dagis imorrn. Hon kanske får vara hemma med mig ändå.... nåväl. Vad är väl en pyssledag på dagis?

• aigee

Ellie: förresten kan jag tipsa om RItz salta kex... funkade på mig.

sorry bout the spamming...

• aigee

Heeeejjjj!!

Saknar er massor men tiden räcker visst dåligt för datorn. Konstig, jag som är föräldraledig och allt...

ser att Junis bebis har fått ett namn! Grattis Nils! Mycket fint namn om ni frågar mig.

Har två förkylda barn och en förkyld make. mannen och N ahr varit förkylda i mer än sex veckor nu!! morr. JAg vill sova utan snarkningar snart. Inatt börhade Ingrid hosta och snuva så hon var vaken från 2 till 6. Behöver jag säga att hon sover nu?? Jag tvingade maken ta två av timmarna så att jag fick sova lite trots lillskrutts bubblande näsa. Gav nezeril och använde näsfridan men det blev inte bra förrän framåt småtimmarna. Stackars liten.

ego nr 2. Varit på återbesök på bmm idag. Aj. jag har visst inte läkt ihop som jag ska så idag etsade hon något blodkärl eller liknande (svider fortfarande) och tisdagen i julveckan ska jag till gynläkaren och så får hon klippa och grejja lite så ska jag nog bli hel och fin igen! Hoppas att ni andra som kommit lika långt slipper!

Ela: hur går det för dig? tycker vi röstar på bebisankomst snart va?

• aigee

ela : maken hade feber under förlossningen. ingen frågade och vi sa inget... inte ska han slippa hjälpa dig när det är dags... ;)

tack för pepp om underredesbehandlingen!!

Lady: åh va trist!! hoppas att du snart är tillbaka med oss!!

• aigee

hej, signar in för ett lite hej... dunderförkylda familjen med två barn av två som hostar... wonderbar... har man lust att vara sjuk på jul... NÄÄÄ. färdiggnällt härifrån! 
    Har i alla fall lyckats att göra en sorts julgodis idag... lite duktigt.

kramar till alla duktiga mammor!! Saknar er!!

• aigee

Hej!

Har inte varit inne här sedan 14 dec. Säger supergrattis till nya mammor och nya gravida!! va mycket jag missat!! Hinner inte ens läsa ikapp... ni har skrivit typ hundra sidor sedan sist.... gahhhh hoppas att alla haft trevligt över jul och nyår. VI har mest varit borta hela tiden från 23dec -3 jan....

Kram

• aigee

Juni: vilken tjej! hur kul som helst!

sitter och skrapar ihop bilder till ny blogg... tänte jag skulle spara de saker som jag syr virkar och stickar p¨å något sätt så nu blir det bloggande. Känns kul!

Har idag gått 2 km på blankis. Mycket halt men tur man e tant så man kan ha broddar under skorna. Nu har jag ont i muskler som jag nästan aldrig använder... man kanske borde börja rida eller åt så man tränar fler av benens muskler....

• aigee

spännande att läsa va olika man tycker om idrott och barn och när man ska börja.. Har tänkt att N nog visar vad hon gillar och att det får vänta tills hon är lite större. MEn hon förefaller ha talang för bollar som jag helt saknar... kul, fast jag kan inte se mig som fotbollsmorsa... ännu...
    Ångrar att vi inte gick på babysim för hon är ju inte direkt förtjust i att blöta ner sig. Har faktiskt inte vågat åka till badhuset med henne, hon skriker ju hysteriskt när man ens föreslår en dusch... Jättetrist eftersom vi gillar att bada både jag och maken... SKa fundera ut en bra lösning på problemet.. Har ni bra tips?

• aigee

TIlda: intressant chef!! Hoppas att nån hittar en ersättare. Ha en skön ledighet!!

Juni: Hon badar helst inte alls... varken ute eller inne... gillar inte ens blöta pussar... hihi. Men vi övar i badkaret med badbubblor, gummibokstäver man kan sätta fast på kaklet, badkaret etc. Så nu går det nästan. Från början älskade hon att bada men det varade bara första året tyvärr... hopåpas att det är en faaas som går öööööver. Lite jobbigt att inte få tvätta håret på henne så ofta som jasg vill... men men på lördagar brukar hon bli badad till slut. och de senaste gångerna har tårarna minskat avsevärt. Hon börjar nämligen fatta grejen med att titta upp i taket när man sköljer ur schampot.

Snart är det dags att börja göra nytt rum till n. Hon ser fram emot att få stor säng. Hon sover itne gärna i sin säng längre. tror hon inte tycker den är så skön, men Ingrid får ju ta över den snart.! Ska bli sååå kul att få börja kika på tyg etc!

• aigee

man blir så varm i hjärtat när man läser om bebisar som fladdrar runt i magen! Det är ju så mysigt!!

Elsis: Ingrid ska bada läser vi massor, hon tycker det är jättekul med böcker och att se badande människor på tv och att titta på när lillasyster badar, bara hon slipper bli blöt... tror met det handlar om att hon vill bestämma och hon har ju inte helt egen kontroll i badet. Men som sagt det lättar lite allt eftersom. Tack för tipset dock!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8