• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia, jag och många i denna tråd har haft illamående långt in i graviditeten. Jag har, förutom några veckor mitt i, varit illamående hela grav. Tar medicin men den hjälper inte. Lugn och ro är den bästa medicinen tycker jag men funkar ju inte så bra med barn hemma och hektiskt jobb. Så mestaddels har jag varit sjukskriven denna graviditet. Min läkare sa att andra grav. oftast blir värre eftersom man har en liten att ta hand om redan. Att äta på morgonen i sängen är bara blaha för mig, funkar inte alls. Kanske för att jag är illamående dygnet runt i motsats till de som "bara" är illamående första tiden. 
    Vad som hjälpt lite är kolsyrad dryck, typ Loka, riktigt kall, sura äppelbitar, vitt rostat bröd. Och det går att leva på det också.

Hoppas du blir bättre!  

• Älgen

Mrs Fisk, vad skönt att höra. Livet är ju blandat sorg och lycka, även här inne.

• Älgen

N är mycket, mycket stolt! och vill vara nära hela tiden. Det är mysigt men också lite stressande eftersom han inte riktigt har koll på vad som är försiktigt...
    Annars är det så mysigt men också väldigt skönt att vi är två vuxna hemma, fattar inte hur de gjorde förr när mannen inte var hemma (men då var nog mormor/farmor där).

Har inte kommit på vad han heter än men för närvarande verkar det som att vi anser att Ela har enormt bra känsla för pojknamn.  

• Älgen

Grattis till alla fina RUL!

Här hemma har det idag varit ett lugnt kaos i nyblivna tvåbarnsmammans liv.
    Storgråt för att Dumbo skiljdes från sin mamma (eller rättare sagt för att Fru Jumbo inte fick vara med sin son) vilket jag fortfarande småsnyftar åt.
    Såriga bröstvårtor.
    Storebror som är jättesnäll men som inte vet hur han ska bete sig när allt är så nytt så det mesta blir fel ändå. Influensasymtom.
    Sprängfyllda bröst.
    Och en lillebror som är så fin att jag gråter lite mera bara för det.  

Tack och lov har maken varit med förut och förstår att det är jättesynd om Fru Jumbo...

• Älgen
    Vi 4 skrev 2012-01-20 12:09:30 följande:
    Persefone, är inte  säker på om jag sagt grattis än, så stort varmt grattis till er! Det låter som att det är mycket hormoner som är i rullning. JAg kan då avråda från första Babarfilmen där Babarsmamma blir mördad, den är helt hemsk och jättesorglig.
    Låter som en riktig rysare! 
    Jag försökte få sonen att titta på Nemo igår men insåg ju sen att den är ju hemsk i början. Nä, får bli Fia med djuren, även om inte alla får vara med och cykla...

Skönt att få en second opinion. Speciellt som du beskrivit din läkare tidigare.  
  • Älgen

åh nej Barbabok, min son som så gillade din förra bild!  Nu får inte Assar byta för då blir han förkrossad, kan titta lääänge på den!

• Älgen

Jag har ingen aning. Har ingen vana av Blocketköp tyvärr. Reagerade bara på att det skulle bli långt att åka för er men om det inte är det så why not?

• Älgen

Sex vad är det??? Vi har gjort IVF med båda våra småttingar och efter ett tags kämpande med att få barn "the old fashiond way" så är sex inte nåt man har för nöjes skull... men det klart en frekvens på mer än en gång per år skulle kanske inte skada? 

Lägger in en länk här, på med ljudet och titta. OBS varnar känsliga tittare! Jag gråter varje gång...

">

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8