30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pregga: Hoppas att lillprinsen kommer nu. Så att "misshandeln" inte var i onödan![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Här bits Lucas också - men bara mig och maken. Tror att det är sk "kärleksbett" -för han gör det bara när han vill vara riktigt nära. Men idag bet han mig så det blev ett märke -tvärs igenom mina jeans . När jag säger till skrattar han bara, men när maken säger till blir han ledsen. Hoppas att han inte börjar bita vare sig Gabriel eller andra barn.
Många brukar förklara att små barn bits med att de blir frustrerade för att de inte kan komunicera - men jag tycker inte det verkar vara så i något av fallen härinne.
Hoppas att pregga får igångsättning nu. Själv skulle jag nog inte orka så mycket längre om det var jag.
Jaha, nu sover båda killarna i samma rum. Önskar att jag kunde säga att allt går smärtfritt och att de somnar som små ljus, men riktigt så är det inte... I går var första natten, och läggningen gick väl OK för maken. Gabriel somnade straxt efter halv åtta och Lucas tio i åtta. Men att sova i "nygammalt" rum (vi sov ju där alla tre innan) fast på en ny plats uppskattades tydligen inte av Lucas, för han knorrade och skrek mååånga gånger i natt. Sedan, vid tre - när jag var inne i deras rum för att låta G gå på pottan - så sov han jätteoroligt och verkligen vred och vände på sig i sängen. När jag stack ner näsan förstod jag varför; Full bajsblöja. Sedan var ju han vaken och kunde inte somna om. Tog in honom till mig och maken och gick och gjorde välling. Sedan låg han och snurrade ett tag i dubbelsängen innan han somnade så jag kunde lägga honom i hans säng igen. Strax efter fyra fick jag lägga mig igen, och fick faktiskt sova - till fem då L skrek efter napp och G vaknade tio minuter senare och tyckte att det var morgon. Fick honom till slut att somna om till tio i sex - men jag somnade inte om .
Nu var det min kväll i kväll. Gabriel somnade tio över åtta och Lucas fem i halv nio. Så NU ska jag ta itu med lämningarna efter middagslasagnen, diska all handdisk - och sedan SOVA!.