-
-
Inte är du hemsk som tycker att det räcker nu. Klart att lilleman är redo att möta världen - han har ju gjort "utbrytningsförsök" i veckor nu . Hoppas att det är förlossningen som är igång och inte avstannar nu. Och att du annars får tid för igångsättning. Lycka till!Pregga skrev 2010-08-18 07:27:00 följande:Tusen tack för omtanke, det värmer....Ingen bebis men en massa värkar, e så öm över magen att jag knappt kan tvåla in mig ens i duchen nu, blödde en hel del igår/natt så kl 8 ska jag ringa in för en tid om ställningstagande för igångsättning. jag e såå trött i kroppen nu å har ju bf idag.....känner mig usel men jag orkar inte mer....e jag hemsk som sätter igång det? han borde ju få komma när han e redo....suck..
-
Här bits Lucas också - men bara mig och maken. Tror att det är sk "kärleksbett" -för han gör det bara när han vill vara riktigt nära. Men idag bet han mig så det blev ett märke -tvärs igenom mina jeans . När jag säger till skrattar han bara, men när maken säger till blir han ledsen. Hoppas att han inte börjar bita vare sig Gabriel eller andra barn.
Många brukar förklara att små barn bits med att de blir frustrerade för att de inte kan komunicera - men jag tycker inte det verkar vara så i något av fallen härinne.
Hoppas att pregga får igångsättning nu. Själv skulle jag nog inte orka så mycket längre om det var jag.
-
juni: Hmm, som jag läste texten så verkar faran vara när mamman har GBS utan att det upptäcks - och även då en ganska liten risk. Men om du är orolig borde du nog ta och ringa MVC och prata med din BM.
Tilda: Så ledsamt med kompisen . Och vad jättejobbigt att tabletterna inte hade någon verkan alls.
Tycker också att du ska prata med din chef oavsett om hon fortsätter sura eller inte - men att du försöker göra det när hon är på bra humör.
Aigee: Hoppas att huvudvärken ger med sig helt nu. Fortsätt äta ordentligt och försök hinna med att ta hand om dig.
Ego: Första dagen på nya jobbet gick bra. Bara halva barngruppen är där denna vecka, så det blev en mjukstart - men en massa info och rutiner som gör att det snurrar i skallen ändå. Killarna hade haft det bra på förskolan - men Lucas hade bara sovit en halvtimme på förmiddagen och ingenting på eftermiddagen - så jag har haft två väldigt "lättstötta" och trötta pojkar här i kväll. Maken är kvar på jobbet och firar av en kollega som slutar, så jag tog den lätta vägen och beställde pizza till middag . Lucas somnade vid matbordet tjugo i sex, vaknade tjugo i sju och somnade om efter en flaska välling. Gabriel somnade så fort vällingen var slut, sagan läst och tänderna borstade.
Det vore verkligen skönt om båda barnen sov lugnt hela natten och inte vaknade innan sex imorgon bitti, men det är knappast troligt. Vi håller på att göra om det största sovrummet till killarnas rum, så igår flyttade vi ut alla våra möbler in i det rum som ska bli mitt och makens. Naturligtvis sov Lucas väldigt ryckigt i natt, och Gabriel har den senaste veckan vaknat strax efter halv sex - imorse redan kvart över fem. I dag har målaren varit här och tapetserat - och naturligtvis var maken tvungen att redan i morse tala om för G att han ska få flytta in där imorgon - så chanserna till "sovmorgon" är ganska obefintliga tror jag . -
Lena: Vi bytte till stor säng för Gabriel när han var lite drygt två år. Först hade vi en växa-säng ifrån IKEA, men eftersom Gabriel hade en period där när han ville att vi skulle ligga hos honom när han skulle sova - och jag var ganska gravid och Per alltid somnade när han nattade Gabriel - så bytte vi snabbt ut växa-sängen mot en resårmadrass i fullstorlek .
-
juni: Vadå? Menar du att blivande föräldrar kan ha något annat för sig än att sitta och vänta på att få gå till spec MVC ?
Lena: Jag blev täppt i näsan under större delen av båda graviditeterna. Fick gå till läkaren och få kortisonspray. Hoppas att du får trevligt hos fd kollegan. Låter som ett toppenställe att vara på iaf. -
Jaha, nu sover båda killarna i samma rum. Önskar att jag kunde säga att allt går smärtfritt och att de somnar som små ljus, men riktigt så är det inte... I går var första natten, och läggningen gick väl OK för maken. Gabriel somnade straxt efter halv åtta och Lucas tio i åtta. Men att sova i "nygammalt" rum (vi sov ju där alla tre innan) fast på en ny plats uppskattades tydligen inte av Lucas, för han knorrade och skrek mååånga gånger i natt. Sedan, vid tre - när jag var inne i deras rum för att låta G gå på pottan - så sov han jätteoroligt och verkligen vred och vände på sig i sängen. När jag stack ner näsan förstod jag varför; Full bajsblöja. Sedan var ju han vaken och kunde inte somna om. Tog in honom till mig och maken och gick och gjorde välling. Sedan låg han och snurrade ett tag i dubbelsängen innan han somnade så jag kunde lägga honom i hans säng igen. Strax efter fyra fick jag lägga mig igen, och fick faktiskt sova - till fem då L skrek efter napp och G vaknade tio minuter senare och tyckte att det var morgon. Fick honom till slut att somna om till tio i sex - men jag somnade inte om .
Nu var det min kväll i kväll. Gabriel somnade tio över åtta och Lucas fem i halv nio. Så NU ska jag ta itu med lämningarna efter middagslasagnen, diska all handdisk - och sedan SOVA!.
-
Pregga: Grattis till prinsen! Åh, så söt han är! Och bra att han äter duktigt och sover bra .
Lena: Hoppas att I somnade lugnt i sin säng och sov hela natten.
juni: Oj, ingen bra dag alls! Hoppas att ni fick en mysig kväll trots allt.
Pyttis: Man kan ju tycka att du inte ska behöva stå i kö när det är en "miss" ifrån deras sida.
M73: Oj, vilken feber på lilltösen! Hoppas att det ger med sig snabbt.
Ego: Barnen har trots den lite "knaggliga" nattningen sovit riktigt bra i natt. Lucas sov som en lite stock ända till tio över sex i morse (bara en nappistoppning på hela natten). Gabriel ropade att han var kissnödig vid midnatt, och sedan vaknade han tjugo över fem men somnade om till kvart i sex - och då var det makens tur att gå upp. -
Malin: Inget roligt med sånna dagar, men de händer ju tyvärr. När jag säger förlåt till Gabriel efter en sådan dag brukar han säga "Äh, det gör inget", så kanske tar de inte allt för stor skada iaf . Hoppas du får en lugn och konstruktiv dag hemma idag.
Malin/Thorsten: Groundloop är inte roliga. Jag har gjort två stycken. Den ena var på hemmafältet med en landning i medvind. Fältet tog slut, så det var bara till att lägga ner vingen, lyfta stjärten (på flygplanet ) och hoppas på det bästa. Andra gången var vid landning på en drygt midjehög havreåker under tävling. Den gjorde ont!
Är det winch du menar? Landade han med infällt ställ också, eller missuppfattade jag det? -
Malin: Hälsa maken att P inte behövde slipa om buken på "Ettan" nu i vintras - det var bara att måla på ny gelcoat efter landning utan ställ på asfaltsbanan här .
juni: De sov strålande för att vara dem. Tror att de känner trygghet i att höra någon annan sova i samma rum.
Gabriel har flera gånger sagt att han tror att jag har en bebis i magen. När jag säger att jag inte har det säger han "Men, hur ska vi då får en bebis?!" Har inte haft mycket till bebissug på sista tiden, men blev otroligt sugen när jag såg bilderna på Preggas lillprins...