30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kaspering: Härligt att hon säger till hur hon har det, mina barn har inte heller gillat att ha mätaren på magen
Kaspering: Härligt att hon säger till hur hon har det, mina barn har inte heller gillat att ha mätaren på magen
Firren: Jag tipsar återigen om www.aqpunktur.se. Vi gick där med H. Då tar man bort typ allt och lägger sedan till en sak i taget. H tålde inte fullkorn (och gör fortfarande inte) och starka kryddor, som när man marinerar kött för att grilla. N tål inte fullkorn, fick ju hysteriskt ont i magen så han bara skrek förra veckan när maken gett honom fel gröt . H har ju bara blivit värre de gånger vi provar med mjälkfritt, min helt ovetenskapliga tes är att vi då ersatt med havremjölk = en massa fibrer hon inte tål... Enligt Marianne (hon med akupunkturen) kunde man ju se en massa på bajset, men jag kommer tyvärr inte ihåg så noga. Att böja upp benen mot magen brukar hjälpa bebisarna att prutta. Att bära omkring dem som Galia beskriver funkar ju också bra.
Firren: Sånahär http://www.barndesign.se/se/art/klattergrepp-for-barn.php?grp=204047 klättergrepp är det H fick
M73: Åk och hälsa på släkten och ta några akupunkturbehandlingar om det inte släpper. H blev en helt ny unge på tre dagar!
Tessan: Jag har också hört och känt set som Firren säger. Man kan bli överrörlig i alla leder
N verkar ha superförsvar för han har inte fått det än, trots att H fick det för 22 dagar sen? H fick det ju nu, hon har ju blivit utsatt massor av gånger innan. Min mjölk måste vara nåt alldeles extra
Grattis Galia!
Chiquita: Hos bm
Skönt att E verkar tillbaka i famla gängor!
Hahaha, härligt att E skötte sig som lillprinsessa! N har också liknande roller rätt ofta - med blandad framgång .
Jag måste ha missat vad pysslig skrev om hälsenor. En i föräldragruppen fick stretcha hälsenorna när hon ammade sonen för de var alldeles för korta...