Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Konstigt att slutet av min ena mening försvann...
    Ser fram emot att få läsa detaljerna sen (men propsar inte på att stressa med det, med tanke på min egen saktfärdighet i sådana rapporteringar.

• Billabong

Håller tummarna att det redan är för sent att hålla tummarna, dvs att bebisen redan ligger och myser hos dig, Lena! Så kul att du/bebisen tog oss på orden och bara inväntade lite marginal efter aigees förlossning innan din drog igång.

Men arbetsfördelningen hos er låter inte så bra tyvärr. Ta några rejäla snack med karln nu under pappadagarna - men vänta ev. tills värsta humörsvängningarna gått över.

• Billabong

Så kul med nya syskongravida!

Grattis och välkomna in hit, Afrodite och Zeeda! {#emotions_dlg.flower}
    Och välkommen Ellie också. Ja, du får väl ett grattis här i denna tråden också för rättvisans skull! {#emotions_dlg.flower}

Kom nu ihåg att skriva in er i BF-listan, och ni som fått får uppdatera i den!

juni: Så bra att du hittat ett sätt att få bort lukten från kläderna.
    Men du, Vargen blev väl snäll där i mitten av 80-talet.
    Själv gillar jag Bamse och har indoktrinerat J en del också, så hon har ett antal Bamse-plagg. Men faktiskt inget med Vargen på. Jag tror han är dum igen när jag tänker efter på hans ageranden i se Bamsetidningar vi läst för henne.

Läser och myser över era förlossningsberättelser och första tid med de små syskonen.
    Och får erkänna att det sitter en liten tagg där över att jag inte fick den där mysiga förlossningen och tiden med en liten bebis när man kände sig trygg i föräldrarollen...
    Sitter nu med en känsla av att vara väldigt nöjd med mina tre underbara ungar, men måste bara förlika mig med att det bara blev en normalgraviditet, förlossning och bebistid...

Nu en dusch medan smågrabbarna fortf. sover middag.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-11-01 14:58:00 följande:
    Jaha, jag får sjukpenning, men dotter får inte självklart vara på förskolan mer än 15 tim??? Maken kan få tillfällig föräldrapenning för att ta hand om H. Men borde det inte vara billigare för samhället att hon får vara lite längre på förskolan?
    Det kan inte stämma!
    Som sjukskriven FÅR DU INTE ta hand om ditt barn. Barnet måste få vara på fsk! Vem har sagt att hon inte får det?

Jag var ju sjukskriven stor del av förra grav. och självklart kunde jag inte ha J hemma då, jag skulle vila. Kolla upp det noggrannt igen med rektorn.
  • Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-11-01 15:32:26 följande:

Sara: Hur sjukanmäler man sig då? Det sa hon inget om på FK?

Ring FK direkt idag och sjukanmäl dig (om det är fr o m idag du är sjukskriven) så att det inte blir ngt glapp och din SGI ryker!
    Milla C skrev 2010-11-01 15:38:15 följande:
    Juni: Jag säger som Sara: Du får inte ha H hemma om du är sjukskriven - vad än kommunen skulle säga. Om FK gör en koll och hon är hemma blir du av med sjukpenningen. (Vet det eftersom en pappa på en förskola jag arbetade på "måste" ha sitt barn på förskolan även "klämdagar" av den anledingen)
    Precis! FK resonerar som så att om du orkar ta hand om ditt barn så är du frisk nog att jobba/plugga och nekar sjukpenning.
  • Billabong

Förstår att du är skärrad, Ela. Jag blev det av att "bara" läsa om det som hänt! Vilken tur att bebisen mår bra och allt ändå ser bra ut, blödningen till trots! Försök varva ner nu och ta det lugnt i soffan resten av dagen. Kram på dig!

• Billabong

Åh så FIN han är, Lena! Finaste lille gulleplutten! (Bortsett mina egna, men de är ju inga bebisar längre). Och namnet ni lutar åt att ge honom är också jättefint.
    Hoppas allt visar sig vara bra med hans värden på morgondagens BVC-hembesök.

Ja du, visst är man hormonell en hyffsat lång tid och kan börja gråta över allt möjligt.
    Själv sörjer jag emellanåt också den där uteblivna framtida graviditeten och förlossningen. Därför bestämde vi för några månader sedan att leva med ett "icke-beslut" tillsvidare. Dvs vi har varken bestämt att det ska bli fler barn eller att det inte ska bli fler barn.
    Faktum är att imorse när jag satt på busen till jobbet började tankarna snurra på att det kanske ändå vore läge för en till nu ganska snart så att den får vara ganska tätt i ålder med de tre syskonen. Knäppt? Kanske det.
    Kan säga som så, att inte blev den lilla längtan mindre av den fina bilden på Ville.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8