Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hahaha, vilken tur att jag fick så bra tips där för ett par år sen när jag behövde fet salva åt H. Ceridalen gjorde ju underverk direkt så såklart tipsade jag här i trådarna. Den räddade oss förra veckan när vi var i Sälen, -23 grader så är det inte så skönt att åka skidor utan Ceridal i ansiktet. När H duschade på kvällen så pärlade sig vattnet  ansiktet, Som på en gås

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cilla: Vi har grindar som man "rullar in": http://www.tryggsaker.se/kiddy-guard-barngrind men jag tror vi betalade ungefär hälften av vad just den hemsidan tog. Funkar jättebra, vi har den för att kunna stänga in hundarna i köket emellanåt. Ibland behöver hundarna få vara ifred från barnen...

Bästa tipset för att få bort taco-fläckar? H fick en ny vit tröja som hon såklart genast fick tackoköttfärs på . Tvättade direkt med vansih men det gick inte bort helt. Jag tänkte lägga den i blöt med vanish (så fick jag ju tom bort spritpenna) men har ni andra tips om det inte funkar? 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi köpte i lokala barnaffären, tillhör inte någon kedja... Men den säljs på många ställen på nätet så kolla runt lite, jag tog bara första länken ´som kom upp när jag googlade...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Glassgrisen: Härligt!

Johanna: Vår läkare sa igår att nu är det iaf helg så du kan sova på dagen om han hostar för mycket på natten. Apropå att det inte finns någon dunderhostmedicin som funkar till barn under två år... Han beklagade verkligen att det inte fanns nåt bättre än Mollipect.

• Piggley Wink

Chiq: Jag tycker det mesta går bort om man tar koncentrerat Vanish på och sen lägger det i blöt några timmar innan man kör det i tvättmaskinen. Tacofläcken försvann faktiskt idag.

• Piggley Wink

Nämen Syster Norr, det där låter ju verkligen inte rättvist . Hur länge har ni haft huset? Är det något slags dolt fel?

• Piggley Wink

Resande: Fy för familjesjuka! Har ingen aning om nässpray eller hostmedicin vid amning, men sköterskan på vc eller mvc borde väl veta? Eller 1177, men de brukar vara alltför försiktiga förstås

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8