• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

tack tjejer va ni är söta!! BEhöver faktiskt lite tålamod slängt hitåt fastän jag är lärare och ganska tålmodig i mig själv.

ELa: ang vaccin tycker jag det är jättesvårt! JAg tog svininfluensasprutan förra året men inte varken make eller dotter och ingen av oss blev sjuk TÄnkte att jag hade störst smittorisk pga jobbet men att N som bara var hemma och maken som jobbar på trist kontor inte hade så hög risk att bli smittade. Kanske du klarar dig om du ser till att mannen blir vaccinerad?! Vad vetg jag. Känns det ttrygggt så ta den!

• aigee

Ela: visst är det bra att ställa frågor här, bilden blir liksom klarare i ens inre ibland utan vettiga svar från sina medsystrar!!
    Lena: det räcker ju faktiskt med minuten efter om du frågar mig

• aigee

Lena: vi är fler som har för lite att göra, spamma på du bara!!

Måste säga att amningen var da shit förra gången. GIck ner massor! Tio kg mer än vikten jag hade innan jag blev gravid! Hoppas att det funkar lika bra denna gång (och att viktnedgången startar inatt eller imorrn eller så)

Oh, undrar om maken är klar med däcken nu? Det skramlar om källardörren. Kanske man skulle göra en kopp te till honom och dela resten av chokladbollarna med honom. Det är han värd!!!

• aigee

Lena, bara att svänga förbi!! Och jag är ungefär som tjejerna i biggestlooser i vanliga fall så extra 10 kg  ner var helt ok!!

Aj, kan nästan inte gå och knappt sitta heller, kanske lika bra att gå och lägga sig?!

• aigee

juni: är du säker på att du vill ha detaljer?!! Såhär. en människa tar tag i tappen och gnuggar det hårdaste som går samt försöker pressa in ett finger I öppningen till livmodertappen och sedan gör åttor runt tappen med två fingrar. Nu råkar tappen dessutom sitta långt in så jag har m,est ont i bäckenbenet av övriga knogar som inte "fick plats" Är fortfarande ömt när jag gå¨r! oh joy.

RIngde förresten just till bmmottagningen. Måste ju ha en tid där imorrn. En annan bm än min egen svarade och jag presenterade mig bara kort med namn och sa att jag var ju hos er igår. Hon hade full koll. undrade vart jag fick vila etc. "men, satte dom inte igång dig igår???" det var konstigt! SÅ nu är en tid bokad imorrn hos bm för ...gissa vad.... blodtryckskontroll!!! Yihaaa...

ela: njut av nätterna på hotell och försök relaxa!! Tänk på att det är nyttigt att längta lite lagom efter familjen!! Och vilken tur att jag tvättat vår bärsele förresten. Nu när du säger det är det ju optimalt för dagishämt och lämn samt gå på stan. Har inhandlat bebisoverall dessutom så kyla klarar vi nog!!

Malin: hoppas att de gör nåt åt knäet nu så att det läker bra!! och ja, jag hejjar också på att bebis ska ut!!

• aigee

juni: har just pratat med bm som ringde och ändrade tid. Hon är för söt. Hon förklarade att han gjorde nog hinnsvepning... NÅväl, dom är lite sura här för att jag inte blev igångsatt när vi ändå var där. Men olika läkare tycker bevisligen olika. och i princip får man gå dit när som men jag är snäll och bokar tid. jag är ju en sån där som ska ligga och vila innan bltrkoll i en halvtimme... då tar man ju lite plats och tid i anspråk.
    ANg bikarbonat i tvätten har jag aldrig testat det med jag tror inte du behöver så vansinnigt mycket. en matsked ihop med pulvret kanske?! Sov så gott sedan!

• aigee

idag. kasst. är TRÖTT på att förklara för alla flera gånger om dagen hur man mår!! Va fn tror ni svaret blir??? Ont! Nåväl, slutgnällt för nu. Tror resten av slemproppen lossade förut. Kanske man snart får åka till Borås och stanna tills liten är ute!!

Lena lovar att peppa dig om du går över...  vilket jag verkligen hoppas att du slipper!!

• aigee

Måste bara börja med att tacka Lena för att så hjältemodigt knipit för att hålla "turlistan" Tusen tack och världens största grattis!!

SItter hemma i soffan på en badring med dator och Ingrid i knät...
    I tisdags vid 2000 började värkar så smått med ganska exakt tio min mellan. Småslumrade mellan värkarna. Vid elva blev det 8-4 minuter mellan lite omväxlande. RIngde bb som okejade vår ankomst. RIngde mama som kom. Åkte till Borås, hade en del krystvärkar i bilen men fortfarande ca 5 min mellan. När vi var framme 0120 blev vi inskrivna blev det direkt förlossningsrum, kläder av, upp på britsen, lustgas, skalpelektrod, fullt öppet, krystvärkar. Kraftigt sjunkande hjärtljud. Extra bm och förlossningsläkare in. Vansinnig smärta, sugklocka, klipp och inrusande barnläkare. 01.58 Ingrid upp på magen, barnläkaren skrattade.. "Ja bebisar som skriker från början brukar må bra. Men jag kan väl lyssna bara för att..."  Apgar 9 10 10 ANdas ut, massor med stygn. Finaste tjejen! Bestämde namn Ingrid, Gerda, Cecilia. Vägd 3790 g (tio g mindre än Nora) 50 cm lång (exakt som N)

ca 6 upp till jättefullt bb. fick extrasäng på dubbelrum och blev sedan flyttad till dubbelrum. Maken åkte hem och sov och kom med N på eftermiddagen. Stolt storasyrra som bara ville hålla, klappa och bära samtidigt lite avis!!
    Snarkande rumskompis = ingen sömn på två dygn.... åkte hem igår och var hemma ca 1600. Skönt att vara i eget hem, Men ahr haft en stökig första natt med avis storsyrra som var vaken mitt i natten i över en timme, bebis som inte ville äta från rätt bröst men nu har jag sovit i alla fall tre timmar!! Underbart!

Nora är en underbar storasyster som hjälper och grejar men hon har lite svårt att hon inte får bestämma. Än så länge bara tre utbrott och massor med klappar och gos till Lillasyster!! Sötaste tjejerna ever!!

Nu behöver jag resa mig från min uppblåsbara badring (ett grymt tips från min ord bm som ringde när jag kommit hem eftersom hon tjuvläst journalen under dagen!!) gå på toa och sedan väcka lillskrutt som behöver klunka i sig lite mjölk!!

Tusen tack till slut tjejer för allt pepp och alla grattis! NI är grymma. Juni, you're up next!! Heja heja!!

• aigee

Härligt med påfyllning! Välkommen zeeda!!

Juni: har ju fött på Borås båda gångerna. Var jättemissnöjd med bb sist men det var RIKTIGT bra nu! Mycket
    bättre info etc! Så skönt! Hoppas att du blir nöjd vart du än hamnar!! Hejr på att du snart är på väg du med!!

Ego: har just skickat illvrålande barn med maken och handla.... Hon sov dåligt i natt, sov middag i tre timar och sedan tog vi upp henne eftersom det brukar gå med lite mellanmål. Resultat: Hysteriskt skrikande i över en timme. Barnet vägrade äta! Till slut tvingade jag i henne en sked fil med äpplemos bara för att kunna skicka henne på det hon ville. Då kräks hon! Segt slem. Nåväl. antingen blir det en kort eller en lång vända till affären.. VI får se. Elakt att låta mannen åka med henne men känner att trycket inte riktigt mådde bra av att bråka med henne. Lillsnurpan... Inte lätt att bli storsyrra. Hoppas att vi slipper magsjuka! Hur klarar man det med en liten pluttbebis??

• aigee

juni. jo, vi hoppas på ilska!! och nora fattade mycket mer än vi trott. hon förstod sjukhus, mediciner etc... häftigt! och så stor hon är nu!! hela ungen har växt i mina ögon! Både storleksmässigot och intelektuellt!! Häftigt!!

Fick just blomsterbud från farmor och farfar!! Vackert!!
    Amningsdags?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8