Måste bara börja med att tacka Lena för att så hjältemodigt knipit för att hålla "turlistan" Tusen tack och världens största grattis!!
SItter hemma i soffan på en badring med dator och Ingrid i knät...
I tisdags vid 2000 började värkar så smått med ganska exakt tio min mellan. Småslumrade mellan värkarna. Vid elva blev det 8-4 minuter mellan lite omväxlande. RIngde bb som okejade vår ankomst. RIngde mama som kom. Åkte till Borås, hade en del krystvärkar i bilen men fortfarande ca 5 min mellan. När vi var framme 0120 blev vi inskrivna blev det direkt förlossningsrum, kläder av, upp på britsen, lustgas, skalpelektrod, fullt öppet, krystvärkar. Kraftigt sjunkande hjärtljud. Extra bm och förlossningsläkare in. Vansinnig smärta, sugklocka, klipp och inrusande barnläkare. 01.58 Ingrid upp på magen, barnläkaren skrattade.. "Ja bebisar som skriker från början brukar må bra. Men jag kan väl lyssna bara för att..." Apgar 9 10 10 ANdas ut, massor med stygn. Finaste tjejen! Bestämde namn Ingrid, Gerda, Cecilia. Vägd 3790 g (tio g mindre än Nora) 50 cm lång (exakt som N)
ca 6 upp till jättefullt bb. fick extrasäng på dubbelrum och blev sedan flyttad till dubbelrum. Maken åkte hem och sov och kom med N på eftermiddagen. Stolt storasyrra som bara ville hålla, klappa och bära samtidigt lite avis!!
Snarkande rumskompis = ingen sömn på två dygn.... åkte hem igår och var hemma ca 1600. Skönt att vara i eget hem, Men ahr haft en stökig första natt med avis storsyrra som var vaken mitt i natten i över en timme, bebis som inte ville äta från rätt bröst men nu har jag sovit i alla fall tre timmar!! Underbart!
Nora är en underbar storasyster som hjälper och grejar men hon har lite svårt att hon inte får bestämma. Än så länge bara tre utbrott och massor med klappar och gos till Lillasyster!! Sötaste tjejerna ever!!
Nu behöver jag resa mig från min uppblåsbara badring (ett grymt tips från min ord bm som ringde när jag kommit hem eftersom hon tjuvläst journalen under dagen!!) gå på toa och sedan väcka lillskrutt som behöver klunka i sig lite mjölk!!
Tusen tack till slut tjejer för allt pepp och alla grattis! NI är grymma. Juni, you're up next!! Heja heja!!