• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Jag är helt säker på att ditt lilla pyre far omkring massor i magen. Men så länge det finns gott om plats för den så känner du inte mycket av rörelserna. Ligger dessutom moderkakan i framvägg så är det svårare att känna. Så har det varit för mig båda gångerna
    Det är först nu jag känner ordentligt, och t.om ser att det rör sig i magen. Nu kan jag känna olika kroppsdelar, är dock inte säker på vad jag känner, men igår tror jag att jag kände huvudet. Eller något hårt iaf

Ego: Klådan är bättre, men inte bra. Är jätteöm där nere och det skvaver när jag går. Men det blir nog bättre snart hoppas jag

Nu har man semester! Eller 3 veckors f-ledighet, men who cares!?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

FB: Hoppas det går bra idag!

• IdaVi

Assar: 4 grabbar, inte illa minsann!

FB: Ordning på junior! Vad skönt! Kliv inte på några pallar/stegar bara. Det gjorde mamma med mig 3 dagar före jag föddes och då kände hon hur hela magen flyttades runt och jag föddes alltså 3 dagar senare med rumpan först

• IdaVi

ela: Men visst var det gott?!!

Marge: Kantareller är ju mums!

Ego: Full rulle idag. Har handlat födelsedagspresenter till 3 pers (inkl. maken som fyller 40 imorgon), lämnat Ida till syrran några timmar, tvättat, städar undan så städfirman kan tvätta våra fönster om några timmar, fixat lunch och maken snickrar på garaget. Ikväll är det middag med föräldrar och svärföräldrar men annars är det ganska lugnt
    Inte så underligt att jag har sammandragningar och foglossning idag kanske?! Men svampen är nästan helt bra!

• IdaVi

Tilda: Välkommen hit!

juni: Vad skönt att allt såg bra ut på RUL!

Har "egen tid", då maken tagit Ida för första gången sen i fredags. Så då passar jag på att köra igång både tvätt- och diskmaskinen och ska duscha innan han drar igång med garaget igen.
    Känner mig überstressad hela tiden. Svärmor bjöd in sig igår till makens 40-årsdag så jag fick ställa in planerna på en dag i skärgården och ett tillfälle att komma ifrån alla hushållssysslor.Istället fick jag diska, borsta av altanen, torka utemöbler, fixa potatis, duka osv. Hade sett fram emot en dag på restaurang, att slippa stå i köket och att komma ifrån garaget en stund Är sliten och svampen har börjat om igen. Testar ny medicin nu, är det inte bättre på måndag blir det ett besök hos BM.
    Imorgon är det midsommarfirande där vi bor och vårt område är ansvariga för kioskförsäljning osv. Och nästa lördag är det öppet hus för maken med ca 30 gäster. Fuck!

Ursäkta för ego-inlägg. Är bara så innerligt trött just nu och trött på kliandet

Men solen skiner och Ida är underbar iaf!! Solig

• IdaVi

En liten fråga till er klocka mammor. Jag minns inte när man brukar få det där "beviset" på att man ska ha barn från BM som sedan ska skickas till FK. Jag fick det inte på inskrivningen och nästa besök är inte förrän i mitten av juli. Men det kanske inte är nån fara att skicka in pappret när man är runt vecka 26?

• IdaVi

Sara: Ok, vad bra - då är det säkert lugnt  Mm, lite stressigt nu när man får sköta hem och hushåll och barn själv. Jag är mäktigt imponerad av alla som är ensamstående/själva i veckorna!
    Blir skönt när maken börjar jobba nästa vecka, då behöver jag iaf inte se till att han får mat, fika och vatten

• IdaVi

Tilda: Vad jobbigt med din hosta Tycker också du ska ringa sjukvårdsupplysningen och kolla med dom. Krya på dig!!

juni: Låter mysigt med lite egentid, även om stand up inte är min grej Hoppas H blir bättre i magen snart!

aigee: Oj, vad duktig du är! Hoppas du mår bättre i fogarna idag!

Apropå svärmor så vill hon bara väl. Och hon hade med sig sill och ingredienser, men det blir ju ändå en del att styra med. Dukning, plocka fram kastruller/skålar, disk, kaffe osv. Men mest sur blev jag nog för att jag hade sett fram emot att komma hemifrån ett par timmar.

Nåväl, nu är det midsommar och vi ska ner och fira på fotbollsplanen i vårt område. Vädret verkar bli kanon också, härligt!

Ha en riktigt bra midsommar allihopa! Njuuut! Solig Skål

• IdaVi

Nån som har något bra tips för att komma över trötthet?? Jag är så himla trött nu, får nästan mjölksyra i armarna av ingenting, är yr och flåsig. Kanske är det värmen som spökar? Eller att jag är uppe och kissar 3-4 ggr/natt? Eller blodvärdet? Ska sova en stund när Ida sover snart, kanske hjälper lite. Pust!

Hoppas tårtan blev god Ela och grattis till födelsedagsbarnet i efterskott!

• IdaVi

juni: Jo, det kan ju vara så att kroppen jobbar mer helt enkelt. Både av graviditeten och värmen. Hoppas ditt hb ser bra ut, jag knaprar ju järntabletter sen några veckor tillbaka.

Ela: Skönt att kalaset gick bra! Ha det så mysigt på Gotland, min favoritplats! :-

Mini: Tack! Det är som du säger, bara att bita ihop. Vad mer kan man göra? Sen är det väl lite "oturligt" att maken snickrar garage/jobbar när det är som varmast och jag får ta ansvar för Ida och hushållet själv. Och på lördag är det 40-årsfest för honom med ca 30 gäster, ska städas, fixas med mat, dukas och styras.
    Sköt om dig med!

Verkar bli en varm dag idag också. Ska skjutsa mamma till stan, handla och sen ikväll har vi faktiskt fixat barnvakt och ska iväg och se på en revy i Söderköping. Lyxigt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8